کد خبر : 24708 / /
/

قیمت طلا امروز| قیمت طلا و سکه| قیمت طلا و سکه امروز| آخرین قیمت طلا و سکه| قیمت کنونی طلا و سکه

سقوط بی سابقه قیمت سکه در بازار | قیمت سکه امروز چهارشنبه ۲۶ مرداد

قیمت هر قطعه سکه طرح قدیم بر اساس نرخ اتحادیه طلا، جواهر و سکه تهران ۱۴ میلیون و ۵۰ هزار تومان است.

سقوط بی سابقه قیمت سکه در بازار | قیمت سکه امروز چهارشنبه ۲۶ مرداد

قیمت سکه امروز چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱مشخص شد. برخی از سکه بازان معتقدند در صورتی که نرخ دلار امروز آرایش صعودی به خود بگیرد این امر می تواند بر قدرت معامله گران افزایشی قیمت سکه بیفزاید. عده ای از تحلیلگران بازار سکه با اشاره به آغاز مذاکرات برجام در دوحه معتقدند که در صورت احیای توافق هسته ای ، قیمت جهانی طلا و دلار آمریکا همواره بر روی قیمت سکه تاثیر مستقیم دارد در نوسانات شدید بازار ارز ، قیمت سکه دچار حباب می شود که خرید سکه  در این مواقع با ریسک فراوان همراه است.قیمت سکه در طرح های سکه امامی و سکه های جدید  اختلاف بسیار دارد.

قیمت هر قطعه سکه طرح قدیم بر اساس نرخ اتحادیه طلا، جواهر و سکه تهران ۱۴ میلیون و ۵۰ هزار تومان است.

امروز (۲۶ مرداد  ۱۴۰۱) قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی ۱۴ میلیون و ۵۰ هزار تومان ، سکه تمام طرح قدیم ۱۳ میلیون و ۴۰۰ تومان، نیم سکه ۷ میلیون و ۸۵۰  هزار تومان، ربع سکه ۴ میلیون و ۸۵۰  هزار  تومان و سکه یک گرمی۳ میلیون تومان است.

همچنین قیمت هر اونس طلا در بازار‌های جهانی به یک هزار ۷۸۱ دلار رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار به مبلغ یک میلیون ۲۹۷ هزار تومان معامله می‌شود.

برای اطلاع از قیمت روز طلا وسکه به صفحه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان مراجعه کنید.

شما می‌توانید نرخ امروز طلا و سکه را در جدول زیر مشاهده کنید:

محصول  نرخ (تومان)
سکه تمام بهار آزادی طرح جدید  14.050.000
سکه تمام طرح قدیم  13.400.000
نیم سکه بهار آزادی 7.850.000
ربع سکه بهار آزادی

4.850.000

سکه گرمی  3.000.000
اونس جهانی  یک هزارو 781  دلار و 77 سنت  
طلای ۱۸ عیار  1.297.300
 

شرط مهم‌‌‌ افزایش قیمت سکه

برخی از تحلیلگران فنی بازار سکه معتقدند در شرایط فعلی شرط مهم‌ برای صعود سکه افزایش قیمت دلار و عبور آن از مرز مقاومتی است.

به گزارش اقتصادنیوز ، سکه بازان روز گذشته توانستند فلز زرد رنگ داخلی را به بالای کانال ۱۴ میلیون تومان برسانند.

ناکامی سکه برای فتح مرز مقاومتی

قیمت سکه دیروز بر روی پله اول کانال ۱۴ میلیون تومان معامله شد و توان رسیدن به مرز مقاومتی ۱۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان را نداشت. ارزش ذاتی سکه با قیمت نقدی در بازار بیش از ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان فاصله دارد.

حباب سکه هم در محدوده ۱۲ درصد بود.قیمت اونس طلا هم دیروز بر مدار کاهش قرار  گرفت.

قیمت سکه

شرط مهم‌برای افزایش قیمت سکه

برخی از تحلیلگران فنی بازار سکه معتقدند در شرایط فعلی شرط مهم‌ برای صعود سکه افزایش قیمت دلار و عبور آن از مرز مقاومتی است. این دسته از تحلیلگران معتقدند در صورتی که قیمت دلار رشد کند این امر می تواند محرکی برای جهش سکه شود.

با این حال نرخ دلار در شرایط فعلی در انتظار برجام است و بازیگران ارزی سعی می کنند در خرید و فروش ها احتیاط کنند.

عده ای دیگر به قیمت اونس طلا اشاره می کردند و می گفتند در صورتی که قیمت طلا رشد کند این امر می تواند بر قدرت سکه بازان افزایشی بیفزاید.

با این حال در بازارهای جهانی نیز اونس مرز هزار و ۸۰۰ دلاری را از دست داده است و دراین هفته گرایش خاصی برای رشد قیمت از خود نشان نداده است، عاملی که سکه را بیشتر تحت فشار قرار داده است

پیش بینی قیمت سکه امروز 26 مرداد

ارزش ذاتی سکه امامی دیروز در محدوده ۱۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی قرار داشت و نزدیک به ۱۱.۸ درصد از قیمت بازاری این فلز گران بها دور بود.

به نقل از اکو ایران ؛ سکه امامی در روزهای اخیر توان شکست محدوده ۱۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان را نداشته است. به باور تحلیل گران، فلز گران بهای داخلی برای اینکه به صورت معنادار در مسیر افزایشی قرار بگیرد، نیاز دارد که در مرحله اول، ارزش ذاتی خود را بالای مرز ۱۳ میلیون تومانی ببیند.

ارزش ذاتی سکه امامی دیروز در محدوده ۱۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی قرار داشت و نزدیک به ۱۱.۸ درصد از قیمت بازاری این فلز گران بها دور بود. برای اینکه ارزش ذاتی سکه به بالای مرز ۱۳ میلیون تومان برود، نیاز است که دلار رشد کند . با این حال، در روزهای اخیر اسکناس آمریکایی نیز توان خاصی برای رشد قیمت نداشته است و بازیگران افزایشی این بازار بیشتر سعی داشتند که مانع از شکست مرز ۳۰ هزار تومانی اسکناس آمریکایی شوند. در واقع از ابتدای هفته بیشتر از آنکه دلار توان خاصی برای رشد قیمت داشته باشد، درگیر مبارزه برای جوگیری از افت معنادار ارزش خود بوده است. در این شرایط کار برای بازیگران افزایشی بازار سکه نیز دشوار می شود.

در این میان، برخی از بازیگران بازار سکه باور دارند که افزایش بهای اونس طلا در بازارهای جهانی نیز می تواند تا حدی زمینه ساز برگشت فلز گران بهای داخلی به مسیر صعودی شود. با این حال در بازارهای جهانی نیز اونس مرز هزار و ۸۰۰ دلاری را از دست داده است و دراین هفته گرایش خاصی برای رشد قیمت از خود نشان نداده است، عاملی که سکه را بیشتر تحت فشار قرار داده است.

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.