کد خبر : 24430 / /
/

قیمت طلا امروز | قیمت طلا و سکه | قیمت طلا و سکه امروز

ریزش قیمت سکه در بازار اول هفته | قیمت سکه امروز ۲۲مرداد

قیمت هر قطعه سکه طرح قدیم بر اساس نرخ اتحادیه طلا، جواهر و سکه تهران ۱۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است.

ریزش قیمت سکه در بازار اول هفته |  قیمت سکه امروز ۲۲مرداد

قیمت سکه امروز ۲۲مرداد مشخص شد. برخی از سکه بازان معتقدند در صورتی که نرخ دلار امروز آرایش صعودی به خود بگیرد این امر می تواند بر قدرت معامله گران افزایشی قیمت سکه بیفزاید. عده ای از تحلیلگران بازار سکه با اشاره به آغاز مذاکرات برجام در دوحه معتقدند که در صورت احیای توافق هسته ای ، قیمت جهانی طلا و دلار آمریکا همواره بر روی قیمت سکه تاثیر مستقیم دارد در نوسانات شدید بازار ارز ، قیمت سکه دچار حباب می شود که خرید سکه  در این مواقع با ریسک فراوان همراه است.قیمت سکه در طرح های سکه امامی و سکه های جدید  اختلاف بسیار دارد.

قیمت هر قطعه سکه طرح قدیم بر اساس نرخ اتحادیه طلا، جواهر و سکه تهران ۱۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است.

امروز (۲۲ مرداد  ۱۴۰۱) قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان ، سکه تمام طرح قدیم ۱۴ میلیون و ۱۰۰ تومان، نیم سکه ۸ میلیون تومان، ربع سکه ۵ میلیون  تومان و سکه یک گرمی۳ میلیون و ۵۰ هزار تومان است.

همچنین قیمت هر اونس طلا در بازار‌های جهانی به یک هزار ۸۰۴ دلار رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار به مبلغ یک میلیون ۳۶۴ هزار تومان معامله می‌شود.

برای اطلاع از قیمت روز طلا وسکه به صفحه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان مراجعه کنید.

شما می‌توانید نرخ امروز طلا و سکه را در جدول زیر مشاهده کنید:

محصول  نرخ (تومان)
سکه تمام بهار آزادی طرح جدید  14.800.000
سکه تمام طرح قدیم  14.100.000
نیم سکه بهار آزادی 8.000.000
ربع سکه بهار آزادی

5.000.000

سکه گرمی  3.050.000
اونس جهانی  یک هزارو804  دلار و 5 سنت  
طلای ۱۸ عیار  1.364.300

قیمت سکه

پیش بینی بازار سکه

اقتصادنیوز: عده ای از سکه بازان با اشاره به نابه سامانی بازار ارز و فضای نیمه تاریک آن به دلیل مذاکرات هسته ای نسبت به آینده دلار چشم انداز دقیقی ندارند.

پشت پرده نوسان محدود قیمت سکه

به گزارش اقتصادنیوز ، بررسی هسته مرکزی بازار سکه در چند وقت اخیر نشان می دهد که سکه بازان توانایی کافی برای نفوذ به محدوده مقاومتی ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان را نداشته اند و بیشترین حمایت سکه بازان از محدوده ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بوده است.

محدوده فعالیت قیمت سکه در مرداد ماه

به عبارت دیگر فلز زرد رنگ داخلی در دومین ماه تابستان در محدوده ۱۴ میلیون و ۸۰۰ تا ۱۵ میلیون تومان معامله شد.

سردرگمی نرخ دلار در بازار سکه

برخی از فعالان بازار سکه معتقدند نوسان قیمت سکه در یک محدوده خاص به  سردرگمی نرخ دلار به واسطه اخبار برجام بر می گردد.

تاریکی قیمت دلار و برجام

عده ای از سکه بازان با اشاره به نابه سامانی بازار  ارز و فضای نیمه تاریک آن به دلیل مذاکرات هسته ای  نسبت به آینده دلار چشم انداز دقیقی ندارند. بنابراین معامله گران سکه سعی می کنند که خود را با نوسانات کوتاه مدت بازار ارز هماهنگ کنند.

قیمت سکه روز پنجشنبه گذشته چقدر بود؟

قیمت سکه هم عصر روز پنجشنبه گذشته در محدوده 14 میلیون و 750 تا 14 میلیون و 850  هزار تومان معامله شد ارزش ذاتی سکه هم 13 میلیون و 33  هزار تومان بود و حباب سکه در محدوده 13  درصد بدست آمد

نگاه تحلیلگران به حباب سکه

برخی از تحلیلگران  فنی معتقدند با توجه به حباب سکه باید انتظار کاهش قیمت سکه را داشت و این موضوع با افت قیمت دلار تشدید خواهد شد. یکی از مهم ترین عواملی که موجب شده است که سکه هم ارز با ارزش ذاتی خود حرکت نکند، امیدواری میان مدت سکه بازان نسبت به افزایش قیمت دلار بوده است

پیش بینی قیمت سکه امروز 22 مرداد

یکی از مهم ترین عواملی که موجب شده است که سکه هم ارز با ارزش ذاتی خود حرکت نکند، امیدواری میان مدت سکه بازان نسبت به افزایش قیمت اسکناس آمریکایی بوده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکو ایران ؛ سکه در روزهای انتهایی هفته نیز نتوانست به بالای خط حمایتی۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بازگردد. عدم توان بازگشت سکه به بالای خط یاد شده، انتظارات کاهشی را تقویت کرده است یا حداقل موجب شده است که افزایشی ها تمایل زیادی برای بازگشت به بازار نداشته باشند.

به نظر می رسد که سکه بازان نسبت به آینده قیمت دلار چشم انداز شفافی ندارند و بیشتر سعی می کنند که خود را با نوسانات کوتاه مدت بازار ارز هماهنگ کنند. در روزهای انتهایی هفته نیز اسکناس آمریکایی  نوسانات محدودی داشت و همین موضوع موجب می شد که سکه بازان بی گدار به آب نزنند. در صورتی که دلار در ابتدای هفته به زیر حمایت حساس برود، افت فلز گران بهای داخلی شدت خواهد گرفت و به دنبال آن ممکن است که حمایت بلند ۱۴ میلیون و ۵۰۰هزار تومان فلز گران بهای داخلی نیز از دست برود.

قیمت سکه به دلیل حباب سنگین، ظرفیت کاهش بیشتر قیمت را دارد و این موضوع با افت قیمت دلار تشدید خواهد شد. یکی از مهم ترین عواملی که موجب شده است که سکه هم ارز با ارزش ذاتی خود حرکت نکند، امیدواری میان مدت سکه بازان نسبت به افزایش قیمت اسکناس آمریکایی بوده است.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.