کد خبر : 23823 / /
/

قیمت طلا امروز| قیمت طلا و سکه| قیمت طلا و سکه امروز

امروز سکه چقدر قیمت خورد؟ | قیمت سکه امروز سه شنبه ۱۱ مرداد

قیمت هر قطعه سکه طرح جدید بهار آزادی بر اساس نرخ بازار طلا، جواهر و سکه تهران ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است.

امروز سکه چقدر قیمت خورد؟ | قیمت سکه امروز سه شنبه ۱۱ مرداد

قیمت سکه امروز ۱۱مرداد مشخص شد. برخی از سکه بازان معتقدند در صورتی که نرخ دلار امروز آرایش صعودی به خود بگیرد این امر می تواند بر قدرت معامله گران افزایشی قیمت سکه بیفزاید. عده ای از تحلیلگران بازار سکه با اشاره به آغاز مذاکرات برجام در دوحه معتقدند که در صورت احیای توافق هسته ای ، قیمت جهانی طلا و دلار آمریکا همواره بر روی قیمت سکه تاثیر مستقیم دارد در نوسانات شدید بازار ارز ، قیمت سکه دچار حباب می شود که خرید سکه  در این مواقع با ریسک فراوان همراه است.قیمت سکه در طرح های سکه امامی و سکه های جدید  اختلاف بسیار دارد.

قیمت هر قطعه سکه طرح جدید بهار آزادی بر اساس نرخ بازار طلا، جواهر و سکه تهران ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است.

امروز (۱۱ مرداد  ۱۴۰۱) قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان ، سکه تمام طرح قدیم ۱۴ میلیون و ۱۰۰ تومان، نیم سکه ۸ میلیون ۲۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۵ میلیون و ۲۰۰هزار تومان و سکه یک گرمی۳ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان است.

همچنین قیمت هر اونس طلا در بازار‌های جهانی به یک هزار و۷۷۲ دلار رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار به مبلغ یک میلیون ۳۶۶ هزار تومان معامله می‌شود.

برای اطلاع از قیمت روز طلا وسکه به صفحه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان مراجعه کنید.

شما می‌توانید نرخ امروز طلا و سکه را در جدول زیر مشاهده کنید:

محصول  نرخ (تومان)
سکه تمام بهار آزادی طرح جدید  14.800.000
سکه تمام طرح قدیم  14.100.000
نیم سکه بهار آزادی 8.200.000
ربع سکه بهار آزادی

5.200.000

سکه گرمی  3.100.000
اونس جهانی  یک هزارو772 دلار و 30سنت  
طلای ۱۸ عیار  1.366.300
قیمت سکه

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه/ احتمال جهش نرخ طلا وجود دارد؟/سکه تا کجا پایین می‌آید؟

روند قیمتی در بازارهای دلار و طلا، چند روزی معکوس شده بود اما در دو روز اخیر شرایط تغییر کرده و قیمت‌ها در هر دو بازار کاهشی است. انتشار اخبار مثبت برجامی حالت فریز را در بازار ارز از میان برد. در بازار طلا و سکه چه می‌گذرد؟

دیروز در بازار طلا و سکه قیمت‌ها کاهشی بود. دلار هم با انتشار اخباری از احتمال آغاز دوباره مذاکرات وین، کاهشی شد و از مرز مقاومتی نیز پایین‌تر آمد. از آن سو شب گذشته نرخ اونس طلا کاهشی بود اما امروز برخی سایت‌ها روند آن را افزایشی اعلام کردند.

برخی معامله‌گران، از احتمال کاهش قیمت سکه حتی تا مرز ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان سخن می‌گویند.

در این میان، گروهی از فعالان بازار به احتمال کاهش تقاضا و در نتیجه قیمت طلا در ماه محرم اشاره می‌کنند اما گزارش‌های میدانی از بازار طلا نشان ‌می‌دهد که این موضوع هنوز تاثیر چندانی بر میزان تقاضا نگذاشته است. افراد، این روزها با انگیزه سرمایه‌گذاری یا پس‌انداز همچنان برای خرید به این بازار مراجعه می‌کنند. البته برخی کارشناسان معتقدند در بازار طلا امکان نوسان قیمتی وجود دارد اما احتمال جهش، پایین است.

در بازار طلا و سکه چه گذشت؟

سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران، قیمت طلا را در لحظه تنظیم این خبر کاهشی اعلام کرده است. هر گرم طلای ۱۸ گرم اکنون یک میلیون و ۳۶۴ هزار و ۳۲۳ تومان داد و ستد می‌شود. این نرخ نسبت به روز  گذشته بعد از ظهر حدود هشت هزار تومان و نسبت به ساعت ۱۹ دیروز حدود ۳ هزار تومان کمتر است. اما نسبت به بعد از ظهر امروز تغییر چندانی نداشته است.

قیمت سکه طرح جدید نیز در این لحظه روند کاهشی دارد و به قیمت ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسیده است. این قیمت با همین ساعات در روز گذشته و بعد از ظهر امروز تفاوتی ندارد.

قیمت سکه طرح قدیم نیز اکنون روند نزولی دارد و به ۱۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسیده است. این نرخ با روز گذشته تفاوتی و بعد از ظهر امروز ندارد.

عقب‌نشینی سکه در کانال ۱۴ میلیون تومانی

اما شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز، قیمت تک‌فروشی سکه طرح جدید (امامی) را در لحظه تنظیم این خبر افزایشی و ۱۴ میلیون و ۸۴۵ هزار تومان اعلام کرده است. این منبع روز گذشته دلار را تا ساعاتی از روز، در محدوده ۱۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان اعلام می‌کرد. اما در نهایت سکه امامی به ۱۴ میلیون و ۸۷۱ هزار تومان رسید. نرخ کنونی بعد از ظهر امروز ۱۴ میلیون و ۸۷۷ هزار تومان اعلام شد که هشت هزار تومان افزایش یافته بود اما نسبت به بیشترین قیمت امروز و دیروز که در محدوده ۱۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بود کمتر بود. حالا هم همچنان روند کاهشی قیمت سکه امامی، ادامه دارد.

اما به گزارش این سایت، سکه طرح قدیم (بهار آزادی) در لحظه تنظیم این خبر کاهشی است و ۱۴ میلیون و ۱۸۰ هزار تومان معامله می‌شود. قیمت روز گذشته این سکه ۱۴ میلیون و ۲۲۳ هزار تومان بود. این نرخ از بعد از ظهر امروز تغییری نکرده است.

نرخ اونس جهانی نیز در لحظه تنظیم این خبر افزایشی و ۱۷۷۲ دلار اعلام شده است.

سیگنال‌های موثر بر قیمت طلا و سکه

به گزارش تجارت‌نیوز، در مدت اخیر بازارهای مالی از جمله طلا و سکه، تحت تاثیر مذاکرات وین و اخبار سیاسی قرار داشتند. امروز دلار روند کاهشی داشت. در ساعات اخیر قیمت دلار غیرقانونی فردایی اندکی افزایشی شد اما همچنان پایین‌تر از نرخ‌های دیروز معامله می‌شود. قیمت‌ها در بازار طلا و سکه نیز امروز نزولی بود. اما چرا؟

در این روزها نیز سیگنال‌هایی از مذاکرات هسته ای برای بازار دلار و به دنبال آن طلا و سکه ارسال شده است.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه امروز گفت: تعبیری که از تلاش‌ها و نقش آقای بورل داریم مثبت است و ارزیابی ما این است که آقای بورل با جدیت تلاش می‌کند که نقش خودش را برای نزدیک کردن دیدگاه‌های طرفین و زمینه‌سازی برای آغاز دور جدید مذاکرات انجام بدهد.

او افزود: ما از [نوشته جدید نماینده عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا] تعبیر تهدید یا ابلاغ ضرب الاجل نمی‌کنیم. برداشت ما از نقش ایشان، نقش مثبتی است و تعدد و استمرار ارتباطات هم به همین معانست که تمایل دو طرفه است و سازنده بوده‌است. ما امیدواریم که ان‌شالله بتوانیم در چارچوب همین نقش مثبت ایشان و هم نقش مثبت دیگر کشورهایی که به آنها اشاره کردم، شاهد شکل‌گیری مقدمات مناسب برای آغاز دور جدید گفتگوها باشیم (روزنامه اعتماد).

احتمال آغاز دوباره مذاکرات برجام

کنعانی همچنین گفت: بعد از تبادل پیام‌ها و دیدگاه‌ها در روزهای اخیر و بررسی‌هایی که بر روی متون پیشنهادی انجام شده است این احتمال وجود دارد که در آینده نزدیک در خصوص زمان مذاکرات به نتیجه برسیم و احتمالا دور جدید مذاکرات را شاهد باشیم.

او افزود: ایران همواره مبدع بوده و با ابتکار عمل در میز مذاکرات حضور داشته است. ما روند مذاکرات را روند منطقی و معقول برای رسیدن به توافقی جامع، پایدار و توافقی که تضمین‌کننده منافع ایران در چارچوب برجام باشد می‌دانیم (ایسنا).

روز گذشته نیز، یعقوب رضازاده، عضو هیات‌رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفته بود که احتمالا به زودی دور جدید مذاکرات در وین برگزار می‌شود (ایسنا).

این اخبار می‌تواند قیمت دلار را کاهشی کند که ممکن است روی بازار طلا و سکه نیز اثر بگذارد.

قیمت سکه

معامله‌گران سکه چه می‌گویند؟

اقتصادنیوز نوشت: «برخی از تحلیگران بازار سکه معتقدند در صورتی که مرز مقاومتی سکه از دست برود احتمال برگشت تا محدوده ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هم وجود خواهد داشت.

ارزش ذاتی سکه امروز ۱۳ میلیون و ۱۵۸ هزار تومان بود و حباب سکه نسبت به دیروز ۱ درصد پایین آمد. حباب قیمت سکه امروز ۱۲ درصد بود.»

سیگنال‌های سیاسی و شاخص‌های کلان اقتصادی در بعد داخلی و بین‌المللی بر قیمت دلار، طلا و سکه اثرگذار هستند.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.