کد خبر : 23960 / /
/

قیمت طلا امروز | قیمت طلا و سکه | قیمت طلا و سکه امروز

قیمت سکه امروز پنج شنبه ۱۳مرداد | سیگنال آغاز دوباره مذاکرات برای بازارسکه و طلا

قیمت هر قطعه سکه طرح جدید بر اساس نرخ بازار طلا، جواهر و سکه تهران ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است.

قیمت سکه امروز پنج شنبه ۱۳مرداد | سیگنال آغاز دوباره مذاکرات برای بازارسکه و طلا

قیمت سکه امروز ۱۳مرداد مشخص شد. برخی از سکه بازان معتقدند در صورتی که نرخ دلار امروز آرایش صعودی به خود بگیرد این امر می تواند بر قدرت معامله گران افزایشی قیمت سکه بیفزاید. عده ای از تحلیلگران بازار سکه با اشاره به آغاز مذاکرات برجام در دوحه معتقدند که در صورت احیای توافق هسته ای ، قیمت جهانی طلا و دلار آمریکا همواره بر روی قیمت سکه تاثیر مستقیم دارد در نوسانات شدید بازار ارز ، قیمت سکه دچار حباب می شود که خرید سکه  در این مواقع با ریسک فراوان همراه است.قیمت سکه در طرح های سکه امامی و سکه های جدید  اختلاف بسیار دارد.

قیمت هر قطعه سکه طرح جدید بر اساس نرخ بازار طلا، جواهر و سکه تهران ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است.

امروز (۱۳ مرداد  ۱۴۰۱) قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان ، سکه تمام طرح قدیم ۱۴ میلیون و ۱۰۰ تومان، نیم سکه ۸ میلیون ۱۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۵ میلیون و ۱۰۰  هزار تومان و سکه یک گرمی۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است.

همچنین قیمت هر اونس طلا در بازار‌های جهانی به یک هزار و۷۶۹ دلار رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار به مبلغ یک میلیون ۳۵۷ هزار تومان معامله می‌شود.

برای اطلاع از قیمت روز طلا وسکه به صفحه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان مراجعه کنید.

شما می‌توانید نرخ امروز طلا و سکه را در جدول زیر مشاهده کنید:

محصول  نرخ (تومان)
سکه تمام بهار آزادی طرح جدید  14.800.000
سکه تمام طرح قدیم  14.100.000
نیم سکه بهار آزادی 8.100.000
ربع سکه بهار آزادی

5.100.000

سکه گرمی  3.100.000
اونس جهانی  یک هزارو769 دلار و 33 سنت  
طلای ۱۸ عیار  1.357.300
قیمت سکه

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه/ سیگنال آغاز دوباره مذاکرات برای بازارها/ تنش آمریکا و چین، طلا را گران می‌کند؟

قیمت‌ طلا و سکه چهارشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۱، بر خلاف دیروز، روند کاهشی داشت. کاهش قیمت دلار باعث شد با وجود افزایش نرخ طلای جهانی، بازار داخلی نزولی شود. سفر مذاکره‌کنندگان ارشد به وین برای آغاز دوباره مذاکرات هسته‌ای، سیگنال کاهشی را به بازارها ارسال کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، دیروز قیمت‌ها در بازار دلار کاهشی بود و قیمت دلار حتی به حدود ۳۱ هزار و ۱۵۰ تومان نیز رسید. در ساعاتی معامله‌گران دلار غیرقانونی فردایی، تلاش کردند قیمت‌ها را افزایشی کنند اما اکنون روند بازار دوباره کاهشی شده است. سفر مذاکره‌کنندگان ارشد ایران و اروپا به وین، برای از سرگیری مذاکرات هسته ای، سیگنال کاهشی را به بازارها ارسال کرده است. در این شرایط، با وجود افزایش نرخ اونس جهانی، قیمت‌ها در بازار داخلی طلا و سکه نیز کاهشی شد.

با وجودی که تنش میان آمریکا و چین، قیمت‌ها را در بازار جهانی طلا افزایشی کرده است اما بازار داخلی همچنان از قیمت دلار و اخبار برجامی اثرمی‌پذیرد.

در بازار سکه و طلا چه گذشت؟

دیروز در بازار طلا و سکه نوساناتی وجود داشت. سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران، قیمت طلا را در لحظه تنظیم این خبر (ساعت ۱۸) کاهشی اعلام کرده است. هر گرم طلای ۱۸ گرم اکنون یک میلیون و ۳۶۲ هزار و ۱۴ تومان داد و ستد می‌شود. این نرخ نسبت به روز  گذشته بعد از ظهر، حدود شش هزار تومان و نسبت به امروز بعد از ظهر دو هزار تومان کمتر است.

قیمت سکه طرح جدید نیز در این لحظه روند کاهشی دارد و به قیمت ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسیده است. این قیمت با همین ساعات در روز گذشته تفاوتی ندارد.

قیمت سکه طرح قدیم نیز اکنون روند نزولی دارد و به ۱۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسیده است. این نرخ با روز گذشته تفاوتی ندارد.

قیمت سکه

روند کاهشی قیمت سکه امامی

اما شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز،  قیمت هر گرم طلا را در لحظه تنظیم این گزارش، کاهشی و یک میلیون و ۳۵۷ هزار و ۱۰۰ تومان اعلام کرده است. حدود ۹ هزار تومان کمتر از روز گذشته و حدود پنج هزار تومان نیز کمتر از امروز بعد از ظهر.

همچنین، این منبع قیمت تک‌فروشی سکه طرح جدید (امامی) را در لحظه تنظیم این خبر نزولی و ۱۴ میلیون و ۷۹۰ هزار تومان اعلام کرده است. این رقم نسبت به دیروز  حدود ۶۹ هزار تومان و نسبت به امروز بعد از ظهر حدود ۲۵ هزار تومان کمتر است.

به گزارش این سایت، سکه طرح قدیم (بهار آزادی) نیز در لحظه تنظیم این خبر کاهشی است و ۱۴ میلیون و ۷۵ هزار تومان معامله می‌شود. این رقم ۱۰۵ هزار تومان از روز گذشته کمتر و هشت هزار تومان از امروز بعد از ظهر بیشتر است.

نرخ اونس جهانی نیز در لحظه تنظیم این خبر افزایشی و ۱۷۷۰ دلار اعلام شده است.

سیگنال‌های موثر بر قیمت طلا و سکه

به گزارش تجارت‌نیوز، در مدت اخیر بازارهای مالی از جمله طلا و سکه، تحت تاثیر مذاکرات وین و اخبار سیاسی قرار داشتند. امروز نرخ دلار کاهشی است همچنان نزولی است. روند کاهشی برای دلار غیرقانونی فردایی نیز ادامه دارد.

در این روزها نیز سیگنال‌هایی از مذاکرات هسته ای برای بازار دلار ارسال شده است. در حالی که چند روزی بود زمزمه‌هایی از احتمال از سرگیری مذاکرات برجام شنیده می‌شد، با سفر مذاکره‌کنندگان ارشد اروپا و ایران وین موضوع جدی شده. قرار است انریکه مورا، نماینده اتحادیه اروپا در مذاکرات و علی باقری مذاکره‌کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران بار دیگر برای گفتگو در مورد احیای برجام با یکدیگر گفتگو کنند (ایسنا).

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.