کد خبر : 23362 / /
/

قیمت طلا امروز| قیمت طلا و سکه| قیمت طلا و سکه امروز

قیمت سکه بالا رفت| خریداران سکه در شوک | قیمت سکه امروز ۴ مرداد

قیمت هر قطعه سکه طرح جدید بهار آزادی بر اساس نرخ بازار طلا، جواهر و سکه تهران ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است.

قیمت سکه بالا رفت| خریداران سکه در شوک | قیمت سکه امروز ۴ مرداد

قیمت سکه امروز ۴ مرداد مشخص شد. برخی از سکه بازان معتقدند در صورتی که نرخ دلار امروز آرایش صعودی به خود بگیرد این امر می تواند بر قدرت معامله گران افزایشی قیمت سکه بیفزاید. عده ای از تحلیلگران بازار سکه با اشاره به آغاز مذاکرات برجام در دوحه معتقدند که در صورت احیای توافق هسته ای ، قیمت جهانی طلا و دلار آمریکا همواره بر روی قیمت سکه تاثیر مستقیم دارد در نوسانات شدید بازار ارز ، قیمت سکه دچار حباب می شود که خرید سکه  در این مواقع با ریسک فراوان همراه است.قیمت سکه در طرح های سکه امامی و سکه های جدید  اختلاف بسیار دارد.

قیمت هر قطعه سکه طرح جدید بهار آزادی بر اساس نرخ بازار طلا، جواهر و سکه تهران ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است.

امروز (چهارم  مرداد  ۱۴۰۱) قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان ، سکه تمام طرح قدیم ۱۴ میلیون و ۱۰۰ تومان، نیم سکه ۸ میلیون ۱۵۰هزار تومان، ربع سکه ۵ میلیون و ۱۵۰هزار تومان و سکه یک گرمی۳ میلیون و ۵۰ هزار تومان است.

همچنین قیمت هر اونس طلا در بازار‌های جهانی به یک هزار و۷۲۳  دلار رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار به مبلغ یک میلیون ۳۵۰هزار تومان معامله می‌شود.

شما می‌توانید نرخ امروز طلا و سکه را در جدول زیر مشاهده کنید:

محصول  نرخ (تومان)
سکه تمام بهار آزادی طرح جدید  14.800.000
سکه تمام طرح قدیم  14.100.000
نیم سکه بهار آزادی 8.150.000
ربع سکه بهار آزادی

5.150.000

سکه گرمی  3.050.000
اونس جهانی  یک هزارو723 دلار و 3 سنت  
طلای ۱۸ عیار  1.350.400
 

شرط حرکت قیمت سکه به سمت کانال 15 میلیون

تحلیل گران فنی باور دارند در صورتی که سکه زیر محدوده 14 میلیون و 800 هزار تومان تثبیت شود، فروش های بیشتری در بازار صورت خواهد گرفت و فلز گران بهای داخلی به سوی محدوده 14 میلیون و 500 هزار تومان حرکت خواهد کرد.

قیمت سکه روز گذشته برای مدتی محدوده حساس ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را از دست داد اما در ادامه معاملات نقدی فلز گران بهای داخلی به بالای محدوده یاد شده رسید. قیمت هر قطعه سکه امامی دیروز به قیمت 14 میلیون و 855 هزار تومان مبادله شد که نسبت به روز شنبه بیش از 71 هزار تومان کاهش را نشان می دهد.

پیش بینی قیمت سکه در چهارمین روز مرداد

قیمت اونس طلا در زمان نوشتن این گزارش 1725 دلار بود. ارزش ذاتی سکه دیشب نزدیک محدوده 12 میلیون و 800 هزار تومان قرار گرفت و حباب سکه در محدوده 16 درصد ایستاد.

فعالان بازار سکه شب گذشته می گفتند در صورتی که قیمت دلار امروز بر مدار افزایش قرار بگیرد قیمت سکه هم می تواند  به سمت کانال 15 میلیون تومان حرکت کند این درحالی است که  شب گذشته در معاملات پشت خطی دلار، معامله گران اسکانس آمریکایی خود را با قیمت پایین تر به فروش رساندند.

تحلیل گران فنی باور دارند در صورتی که سکه زیر محدوده 14 میلیون و 800 هزار تومان تثبیت شود، فروش های بیشتری در بازار صورت خواهد گرفت و فلز گران بهای داخلی به سوی محدوده 14 میلیون و 500 هزار تومان حرکت خواهد کرد.

قیمت سکه

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه امروز ۴ مرداد / آرامش در بازار طلا و سکه

روز گذشته بازار طلا با نوسان همراه بود اما در کل قیمت طلا روند کاهشی در پیش گرفت. از این رو کارشناسان معتقد هستند که امروز هم طلا با قیمت ثابت و یا کاهشی مواجه شود، اما به مرور زمان تحت تاثیر قیمت جهانی طلا قرار خواهد گرفت و تغییر کانال می‌دهد.

پیش بینی می‌شود قیمت طلا و سکه امروز سه‌شنبه ۴ مرداد روند کاهشی داشته باشد اما این روند طولانی نیست و در ماه‌های آتی قیمت طلا و سکه بار دیگر گران خواهد شد، چرا سیاست انقباضی دولت برای تعدیل نرخ ارز نمی‌تواند در طولانی مدت جوابگو باشد. از این رو در ماه‌های آینده با افزایش بی‌سابقه قیمت طلا و سکه مواجه خواهیم شد.

قیمت طلا در روز گذشته

بر اساس اعلام سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران، قیمت طلا روز گذشته کاهشی بود. هر گرم طلای ۱۸ گرم  یک میلیون و ۳۴۹ هزار و ۳۱۷ تومان داد و ستد می‌شود. نرخ طلا دیروز به محدوده یک میلیون و ۳۴۵ هزار تومان نیز رسید.

قیمت سکه طرح جدید نیز دیروز روند کاهشی داشت و به قیمت ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسیده بود و در برخی از ساعات تا ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان نیز معامله می‌شد. در حالی که در روزهای گذشته، نرخ سکه در محدوده ۱۴ میلیون و ۹۲۷ هزار تا ۱۴ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان نوسان داشت.

در این میان، قیمت سکه طرح قدیم، امروز روند نزولی دارد و به ۱۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسیده است.

نرخ اونس جهانی نیز در لحظه تنظیم این خبر کاهشی است و با قیمت ۱۷۲۳٫۶۷ دلار معامله می‌شود.

در پایان باید یادآور شد که اگر اتفاق عجیبی در بازار ارز کشور رخ ندهد و سیاست کنترل قیمتی ادامه یابد، به احتمال زیاد در میان‌مدت طلای داخلی نیز از نوسانات اونس پیروی می‌کند. به گونه‌ای که پس از ریزشی اندک، به صورت موقت در چند ماه آینده روند صعودی به خود بگیرد. اما در صورتی که اخبار منفی از مذاکرات، قیمت دلار را صعودی کند، سناریو ممکن است به صورت کامل عوض شود.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.