کد خبر : 22263 / /
/

قیمت دلار/پیش بینی قیمت دلار/دلار در صرافی ها

قیمت دلار آزاد | پیام برجامی آمریکا دلار را گران کرد | قیمت دلار امروز شنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۱

امروز قیمت هر اسکناس دلار براساس نرخ صرافی ملی ایران ۲۷ هزار و ۸۸۲ تومان است.

قیمت دلار آزاد | پیام برجامی آمریکا دلار را گران کرد | قیمت دلار امروز شنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۱

قیمت دلار امروز نسبت به روز قبل با تغییرات کمی همراه شد.ریزش قیمت دلار همچنان ادامه دارد. از این رو توصیه اکید مسئولان و صاحب نظران در حوزه بازار ارز این است که مردم به قیمت دلار توجهی نکنند و از خرید آن اجتناب بورزند. و در چند ماه آینده قیمت دلار چقدر می شود؟ قیمت دلار بر اساس نرخ صرافی ملی ایران امروز (۱۱ تیر  ۱۴۰۱ ) هر دلار آمریکا به مبلغ ۲۷ هزار و ۷۴۳ تومان و هر اسکناس یورو به قیمت ۲۸ هزار و ۶۶۲ تومان به فروش می‌رسد.

امروز قیمت هر اسکناس دلار براساس نرخ صرافی ملی ایران ۲۷ هزار و ۸۸۲ تومان است.

بر اساس نرخ صرافی ملی ایران امروز (۱۸ تیر  ۱۴۰۱ ) هر دلار آمریکا به مبلغ ۲۷ هزار و ۸۸۲ تومان و هر اسکناس یورو به قیمت ۲۸ هزار و ۷۵۴ تومان به فروش می‌رسد.

قیمت روز ارز در صرافی ملی ایران

نام ارز قیمت (تومان)
دلارآمریکا 27.882
یورو 

28.754

پوند انگلیس 38.290
لیر ترکیه  1.900
یوان چین  4.785
دینار عراق  21
روبل روسیه 565

پیش بینی قیمت دلار

اقتصادنیوز: برخی از معامله گران ارزی معتقدند که طرف های غربی حداقل در شرایط کنونی حاضر نیستند، پیشنهاد تازه ای را مطرح کنند و ایران هم در مذاکرات دوحه،‌ پیشنهادهای قبلی را حاضر نشد که بپذیرد و در انتطار افزایش قیمت دلار هستند.

به گزارش اقتصادنیوز ، قیمت دلار در روزهای پایانی هفته گذشته رنج شد.

برقراری ثبات در  نرخ ارز توسط بازار ساز

بیشتر تحلیلگران ارزی معتقدند سیاست‌های جدید نهاد بازارساز در راستای کنترل نرخ ارز موجب کشیدن ترمز صعودی دلار شده است.

از ابتدای تیر ماه و با ابلاغ قانون خریدوفروش ارز در صرافی‌های مجاز با نرخ توافقی، تمایل نرخ شاخص ارزی به حضور در بازه ثبات افزایش یافته است.

پیام برجامی آمریکا به بازار دلار

وزارت خارجه آمریکا روز جمعه با صدور بیانیه‌ای درباره نگرانی از سرعت تحولات برنامه هسته ای،  از ایران خواست تا خواسته‌های اضافی خود را کنار بگذارد و فورا با توافقی که درحال حاضر در دسترس است موافقت کند.

این خبر از نگاه عده ای از معامله گران دلار نشان دهنده تداوم تنش های ایران و غرب است.

برخی از معامله گران ارزی معتقدند که طرف های غربی حداقل در شرایط کنونی حاضر نیستند، پیشنهاد تازه ای را مطرح کنند و ایران هم در مذاکرات دوحه،‌ پیشنهادهای قبلی را حاضر نشد که بپذیرد و در انتطار افزایش قیمت دلار هستند.

احتمال کاهش قیمت دلار توسط بازارساز

با این حال عده ای دیگر با اشاره به رفتارهای اخیر نهاد بازار ساز از کاهش قیمت دلار سخن گفتند.

واکنش دلار به ترور شینزو آبه

قیمت طلا اکنون 4 هفته متوالی است که روندی نزولی دارد. از سوی دیگر انتشار داده های مطلوب بازار کار آمریکا نیز سبب شد تا امیدها نسبت به آینده طلا کمرنگ تر شود.

به نقل از اکوایران، طلا در هفته ای که گذشت نزدیک به 3.7 درصد از ارزش خود را از دست داد. افزایش ارزش دلار آمریکا و قدرت پول آمریکا در برابر ارزهای معتبر جهانی از جمله دلایل مهمی بود که سبب این کاهش قیمت شدید فلز زرد شد.

قیمت طلا اکنون 4 هفته متوالی است که روندی نزولی دارد. از سوی دیگر انتشار داده های مطلوب بازار کار آمریکا نیز سبب شد تا امیدها نسبت به آینده طلا کمرنگ تر شود.

در صورتی که وضعیت اقتصادی مطلوب باشد فدرال رزرو دست بازتری برای افزایش نرخ بهره و مقابله با تورم بالای این کشور دارد. البته در هفته های اخیر احتمال رکود اقتصادی هم در ناحیه یورو و هم در اقتصاد آمریکا افزایش پیدا کرده است و طلا که همیشه از این موقعیت سود می برده است این بار نتوانسته است از موقعیت رکودی استفاده کند زیرا دلار به مقصدی امن برای سرمایه ها تبدیل شده است.

همچنین در روزی که گذشت جهان در شوک ترور شینیزو آبه نخست وزیر سابق ژاپن قرار گرفت. در لحظات اولیه ترور آبه ین در برابر دلار افزایش پیدا کرد هر چند که پس از ساعتی این تب فروکش کرد. برخی از تحلیل گران بر این باورند که این ترور علی رغم بعد خبری آن ولی چون مربوط به یک سیاست مدار سابق است تاثیر شدیدی بر بازارهای مالی نداشته است.

از سوی دیگر نیز برخی بر این باورند که با مرگ حامی بزرگ رییس کنونی بانک مرکزی ژاپن شاید مسیر سیاستی پولی متفاوتی را طی کند اما برخی نیز بر این باورند که آبه پیشاپیش بر این مسیر و جانشین احتمالی رییس کنونی بانک ژاپن نیز تاثیر گذاشته است و بعید است سیاست انبساطی بانک مرکزی ژاپن تغییر شدیدی داشته باشد.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.