کد خبر : 5928 / /
/

قیمت دلار /نرخ دلار/قیمت یورو

قیمت دلار زنجیر پاره کرد

طلای جهانی معاملات آخرین روز هفته (جمعه) را با قیمت حوالی ۱۷۸۵ دلار شروع کرد و در پایان معاملات روی ۱۷۸۱ دلار قرار گرفت. برخی تحلیل‌گران معتقدند فعالان بازار همچنان با نااطمینانی مواجه هستند.

قیمت دلار زنجیر پاره کرد

به طور خاص سه عامل در بازار طلا نااطمینانی ایجاد کرده است، اما تقویت همزمان شاخص دلار و قرار گرفتن آن روی بیشترین مقدار یک ساله مانع عبور فلز گرانبها از مرز ۱۸۰۰ دلار شد.

طلای جهانی معاملات آخرین روز هفته (جمعه) را با قیمت حوالی ۱۷۸۵ دلار شروع کرد و در پایان معاملات روی ۱۷۸۱ دلار قرار گرفت. برخی تحلیل‌گران معتقدند فعالان بازار همچنان با نااطمینانی مواجه هستند. این نااطمینانی را در سه حوزه می‌توان مشاهده کرد. اول نااطمینانی در مورد زمان شروع تغییر سیاست‌های پولی فدرال رزرو است.

مورد دوم، نااطمینانی در مورد اینکه آسیب وارد شده به فرایند رشد اقتصادی توسط گونه دلتای بیماری کرونا چقدر بود، است و مورد سوم به نااطمینانی در مورد وضعیت افغانستان و به دست گرفتن حکومت این کشور توسط طالبان مربوط می‌شود.

ناکامی طلا در عبور از مرز ۱۸۰۰ دلار

با وجود عدم اطمینان حاکم بر بازار، قیمت طلا در هفته گذشته نتوانست از مرز ۱۸۰۰ دلار عبور کند. تحلیل‌گران علت این مسئله را تقویت شاخص دلار عنوان می‌کنند. تغییرات شاخص دلار امروز منفی بود، اما روز گذشته شاخص دلار رشد کرد و روی بیشترین مقدار یک ساله قرار گرفت.

 شاخص دلار در حال حاضر روی ۹۳.۴۷ قرار دارد که بسیار پایین‌تر از بیشترین مقدار سال ۲۰۲۰ است. در سال ۲۰۲۰ شاخص دلار رقم‌هایی بالای ۱۰۳ را نیز به ثبت رسانده بود.

بازار طلا در انتظار سخنرانی جروم پائول

بازار طلا در حال حاضر انتظار سخنرانی روز جمعه رئیس فدرال رزرو را می‌کشد. احتمال دارد جروم پائول در این سخنرانی اشاراتی به زمان شروع کاهش خرید ماهانه دارایی (که یک سیاست انقباضی است و واکنش منفی طلا را به دنبال دارد ) کند.

زمان شروع تیپرینگ احتمالا در جلسه بعدی کمیته بازار باز فدرال رزرو تعیین می‌شود، از این رو اشارات پائول در این سخنرانی می‌تواند برای فلز گرانبها با اهمیت باشد.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.