کد خبر : 16301 / /
/

سود سهام عدالت این افراد واریز نخواهد شد/سود سهام داران خارج نشین چگونه واریز می‌شود؟

مدیر عامل شرکت سپرده گذاری مرکزی گفت: سهام داران خارج نشین در دریافت سود با دیگر سهامداران تفاوتی ندارند.

سود سهام عدالت این افراد واریز نخواهد شد/سود سهام داران خارج نشین چگونه واریز می‌شود؟

سهام عدالت سهام شرکت های دولتی است که با تصمیم دولت در اختیار افراد کم توان جامعه قرار داده شده است. ثبت‌نام سهام عدالت در سال ۱۳۸۵ کلید خورد و این پروسه تا پایان سال ۱۳۹۴ به ایستگاه آخر رسید نیمی از جمعیت ایران دارای سهام عدالت هستند با آزاد سازی سهام عدالت مالکیت آن بر عهده افراد گذاشته تا سهام خود را بفروشند یا سهامداری کنند سهامداران سهام عدالت باید با ثبت نام در سامانه سجام نسبت به دریافت کد بورسی اقدام تا از مزایای سهامشان بهره مند شوند.

سهام عدالت

واریز سود سهام عدالت برای ایرانیان خارج از کشور

آقای محمد باغستانی گفت: شرط پرداخت سود سهام عدالت برای ایرانیان خارج از کشور ارائه شماره شبای معتبر یکی از بانک های ایرانی است پرداخت سود سهام عدالت برای ایرانی های خارج نشین نیز همانند افراد داخل کشور است و تفاوتی ندارد.

به گفته او درباره چگونگی دریافت سود سهام عدالت این دسته از ایرانیان خارج از کشور در سامانه سجام www.Sejam.ir یا سامانه سهام عدالت www.Sahamedalat.ir شماره شبای معتبر خودشان را اعلام کرده باشند می توانند سود سهام عدالت را دریافت کنند.

 پیش از این گفته شده بود سود سهام عدالت برای سهام داران که یکی از مشکلات زیر را داشته باشند واریز نخواهد شد.

گروه که سود سهام عدالت برای آن‌ها واریز نمی‌شود، شماره حساب‌های مسدودی دارند که نمی‌توان سود سهام را به این حساب‌ها واریز کرد. گروه دیگر شماره حساب های راکد، حساب های ارزی ،شماره حساب های بلند مدت و شماره حساب های مشترک هستند./باشگاه خبرنگاران

احسان خاندوزی دیشب در جلسه شورای اداری استان گلستان اظهار کرد: واریز سود سهام عدالت از ۲۱ اسفند ماه به حساب افراد واریز می شود، البته نارضایتی هایی نیز در خصوص درج اطلاعات و سود سهام عدالت وجود داشت که امیدوارم با واریز سود مشکلات مردم در این حوزه رفع شود.

وی با بیان اینکه امیدوارم در شهریورماه سال ۱۴۰۱ بتوانیم طرح منطقه آزاد را به صورت رسمی کلید بزنیم، افزود: تصویب طرح جامع منطقه آزاد باید تا شهریور ماه انجام شود، اخیراً اعتبار ۵۰ میلیارد تومانی برای هفت منطقه آزاد جدید در دولت تصویب شد که یک هفتم از اعتبار تعیین شده مربوط به منطقه آزاد اینچه برون است.

وزیر اقتصاد و دارایی با اشاره به واردات کالاهای اساسی به استان گلستان، یادآور شد: طبق هماهنگی های انجام شده واردات کالاهای اساسی از فروردین‌ماه واردات کالاهای اساسی به سه استان شمالی از مسیر کشورهای سی.آی.اس تامین می شود و افزایش ظرفیت گمرکی و ترانزیتی در این منطقه انجام خواهد شد.

خاندوزی با بیان اینکه شاخص وصل مالیاتی در استان گلستان مطلوب است، بیان کرد: گلستان استانی بر پایه کشاورزی است و خوشبختانه فرار مالیاتی در این استان بسیار پایین است.

وی به وضعیت  کارکنان موسسه مالی اعتباری کاسپین اشاره کرد و گفت: اولویت جذب کارکنان بانک‌ هایی که متقاضی استخدام نیرو هستند به کارگیری کارکنان موسسه کاسپین خواهد بود و این تغییر در ماه‌های آینده در شبکه بانکی انجام می شود./ایسنا

سهام عدالت

رقم و زمان دقیق پرداخت سود سهام عدالت مشخص شد

در روش دوم، مشمولان سهام عدالت می‌توانند از طریق سامانه سهام عدالت sahamedalat.ir این مشکل را برطرف و با انتخاب گزینه «مشاهده و ویرایش پروفایل» شماره شبای جدید خود را ثبت کنند.

در صورت ثبت شماره شبای حساب فعال بانکی در سامانه سجام یا سامانه سهام عدالت، سود سهام سال ۹۹ به همراه سود سال ۹۸ به صورت یکجا به حساب سهامداران واریز خواهد شد.

یشتر «احسان خاندوزی»، وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره رقم و زمان پرداخت سود سهام عدالت اعلام‌کرد: مجامع عمده شرکت‌ها در نیمه نخست سال ١۴٠٠ برگزار شد، اما سود دارندگان سهان عدالت به روش مستقیم و غیرمستقیم تاکنون پرداخت نشده است. بر این اساس مقرر شد با تعاملی که میان شرکت های سرمایه گذاری استانی و کانون سهام عدالت انجام می‌شود، به سرعت و تا قبل از پایان اسفند ماه امسال سود سهام عدالت سال ٩٩ به همه دارندگان این سهام پرداخت شود.

وی تاکید کرد: سود سهام عدالت برای سهامدارانی که دارای سهام یک میلیونی هستند، نزدیک به یک میلیون تومان است، اما برای مشمولان دارای سهام ۵٣٠ هزار تومان حدود ۵۵٠ هزار تومان سود پرداخت می شود.

همچنین اعداد اعلام شده برای پرداختی سود سال ٩٩ سهام عدالت نشانگر رشد چشمگیر آن نسبت به سود سال‌های گذشته است و این امر توانست نقطه امیدی را در میان مشمولان این سهام که اکثر آنها جزو قشر ضعیف جامعه محسوب می‌شوند، ایجاد کند.

سهام عدالت

سود سهام عدالت

سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی ابعاد موضوع سود سهام عدالت بر اساس عملکرد سال ۱۳۹۹ را تشریح کرد و گفت: سود شناسایی شده قابل تقسیم سهام عدالت برای سال مالی ۱۳۹۹ به طور متوسط ۶۰۰‌هزار تومان برای هر سهامدار است؛

علی اکبر حیدری، با اعلام خبر خوب شناسایی وصول و تخصیص سود شرکت‌های غیربورسی سهام عدالت به سهامداران که توسط رئیس سازمان خصوصی‌سازی اعلام شده بود، گفت: پرتفوی سهامداران سهام عدالت یک‌میلیون تومانی و پانصد‌هزار تومانی است. در نظر داشته باشید که تعداد سهامداران یک‌میلیونی تقریبا ۱۲‌درصد از کل ۴۹‌میلیون نفر است. اگر کسی سهام عدالت یک‌میلیون تومانی داشته باشد، سود متعلق به آن حدود یک‌میلیون و ۱۰۰‌هزار تومان بوده و اگر هم سهامدار عدالت ۵۳۲‌هزار تومانی باشد حدود ۶۰۰‌هزار تومان سود دریافت می‌کند، اما همان‌طور که اشاره شد این که برای سهامداران از هر دو گروه چه مبلغی را می‌توان تا پایان سال وصول کرد و چه مبلغی از میزان وصول شده را می‌توان توزیع کرد به مولفه‌های مختلفی بستگی دارد. حیدری بیان کرد: خبرهای قبلی به نوعی منعکس شده که گویا این مبلغ به طور کامل و قطعی از شرکت‌های سرمایه‌گذار استانی وصول شده و تا پایان سال توزیع خواهد شد. در حالی که این مبلغ تنها در مجامع سرمایه‌پذیر بورسی و غیر‌بورسی به عنوان سود قابل تقسیم « شناسایی » عنوان شده است. او تاکید کرد: در نظر داشته باشید که فرآیند وصول این مبالغ همچنین تجمیع و توزیع آن به طور قطع زمان بیشتری نسبت به پایان سال‌جاری می‌‌‌طلبد؛ همان‌طور که مبالغ سود عملکرد سال ۹۸ نیز هنوز وصول و توزیع نشده است، این موضوع حتی در مورد سال‌های قبل از سال ۱۳۹۸ هم همچنان وجود دارد. سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی ادامه داد: از طرفی دیگر در نظر داشته باشید که به طور معمول تمام مبالغی که شناسایی می‌‌‌شوند، وصول نمی‌شود. موارد متعددی و ملاحظاتی در این رابطه با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر کشور وجود دارد که سبب می‌شود برخی شرکت‌ها با وجود شناسایی سود، موفق به تامین نقدینگی موردنیاز برای انتقال این دارایی به صاحبان سهام را نداشته باشند. او افزود: از طرفی به طور معمول فرآیندهای وصول سود و توزیع آن هم مترتب بر این نیست که کل مبلغ شناسایی شده به مردم تخصیص پیدا خواهد کرد، زیرا در راستای صیانت و حفاظت از حقوق سهامداران عدالت گاهی نیاز می‌شود که بخشی از این مبالغ در قالب افزایش سرمایه‌‌‌ برای فعالیت‌های توسعه‌‌‌ای استفاده شود./ دنیای اقتصاد

مبلغ سود سهام عدالت چقدر است؟

علی اکبر حیدری سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی گفت: سود شناسایی شده قابل تقسیم سهام عدالت برای سال مالی ۱۳۹۹ به طور متوسط ۶۰۰‌هزار تومان برای هر سهامدار است.

وی ادامه داد: اما این که از مبلغ حاضر چه میزانی تا پایان سال قابل وصول خواهد بود و اینکه چه میزان از آن پرداخت می‌شود از جمله مواردی است که به نحوه اجرای عملیات توزیع سود و البته قبل از آن تصویب ترتیبات این اقدام در شورای عالی بورس مربوط می‌شود، بنابراین باید تا برگزاری و تصمیمات شورای عالی بورس صبر کرد

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.