کد خبر : 15140 / /
/

پیش بینی مهم از بورس در آخر هفته/خبر مهم برای بورس بازان

بورس در هفته اخیر نوسانی دنبال شد و روز دوشنبه شاخص کل رشد بیش از هفت هزار واحدی داشت. به گفته کارشناسان تا مشخص شدن وضعیت برجام و بودجه سال آتی ابهامات بازار همچنان نوسانی می‌ماند.

پیش بینی مهم از بورس در آخر هفته/خبر مهم برای بورس بازان

بورس روز گذشته روند صعودی داشت و شاخص کل با افزایش هفت هزار و ۳۴۹ واحدی به محدوده یک میلیون و ۲۸۳ واحدی رسید.

همچنین معامله‌گران در بازار سرمایه ۲۹۰ هزار و ۵۵۷ معامله به ارزش ۲۸ هزار و ۵۷ میلیارد تومان انجام دادند.

روز گذشته نمادهای فارس ، فولاد، فملی، نوری، وپاسار، خودرو و فسبزوار بیشترین تاثیر مثبت و پارسان، رمپنا، تاپیکو و وغدیر بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس گذاشتند

شاخص فرابورس با افزایش بیش از ۳۷ واحدی به محدوده ۱۷ هزار و ۵۳۱ واحد رسید. تعداد معاملات انجام شده در فرابورس نیز ۱۹۷ هزار و ۱۲۳ معامله بود.

نمادهای بپاس، تجلی، فزر، اتکای، شبصیر، آریا و هرمز بیشترین تاثیر مثبت را روی شاخص فرابورس داشتند.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «محصولات شیمیایی»، «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری» و «فلزات اساسی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «استخراج کانه‌های فلزی» و «فعالیت‌های کمکی به نهادهای مالی واسط» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

معاملات بورس نوسانی می‌ماند؟

برزو حق‌شناس، کارشناس بازارهای مالی می‌گوید: بورس فردا همانند روزهای اخیر نوسانی خواهد بود. یعنی برخی گروه‌ها مثبت و گروه‌های دیگر منفی می‌ماند.

وی توضیح می‌دهد: فشار فروش در بازار بالا نیست و مشکل اصلی عدم حضور خریدار است.

حق‌شناس ادامه می‌دهد: احتمالا اسفندماه به علت تسویه اعتباری‌ها فشار فروش افزایش پیدا کند اما فعلا فروش قوی در بازار نداریم.

این کارشناس بازارهای مالی می‌گوید: بازار سرمایه در انتظار اخبار برجام و نهایی شدن بودجه سال ۱۴۰۱ است تا سمت‌وسوی خود را پیدا کند.

وی در نهایت اظهار می‌کند: افزایش قیمت کامودیتی‌ها به علت مسائل روسیه و اوکراین نتوانست روی بورس تاثیر بگذارد. چراکه بازار در ابهام به سر می‌برد و ابهام باعث می‌شود بازار جهت نگیرد و نوسانی باقی بماند.

تجارت نیوز
copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.