کد خبر : 15067 / /
/

امروز خوش به حال این بورس بازان شد!

افراد حقیقی امروز ۱۶۰میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند که بیشترین خروج پول حقیقی از بورس یا فرابورس مربوط به گروه محصولات شیمیایی و همچنین سهام شرکت ملی صنایع‌ مس‌ ایران‌ بود.

امروز خوش به حال این بورس بازان شد!

در بورس امروز حقوقی‌ها حدود ۱۶۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد دو هزار و ۲۰۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۲۸درصد یعنی ۶۲۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان هفت درصد از کل معاملات شد.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «محصولات شیمیایی»، «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری» و «فلزات اساسی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «استخراج کانه‌های فلزی» و «فعالیت‌های کمکی به نهادهای مالی واسط» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد «فملی»، «وگردش» و «میدکو» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «تجلی»، «فسبزوار» و «فولاد» معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری شرکت ملی صنایع‌ مس‌ ایران‌ معادل ۳۹میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی تجلی توسعه معادن و فلزات با برتری ۳۶میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۲۶نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۶۶نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۱۱۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۲۴۰میلیارد تومان بود.

اقتصاد آنلاین

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.