کد خبر : 14535 / /
/

واکنش بورس به لغو برخی از تحریم‌ها

آمریکا در میانه مذاکرات هسته‌ای وین، برخی از تحریم‌های ایران را لغو کرده‌ است. این لغو تحریم‌ها می‌تواند روی تمامی بازارهای مالی اثرگذار باشد. با کاهش تحریم‌ها بورس چه وضعیتی به خود می‌گیرد؟

واکنش بورس به لغو برخی از تحریم‌ها

آسوشیتدپرس خبر داده که دولت جو بایدن برخی از تحریم‌های برنامه هسته‌ای ایران را لغو کرده است. کارشناسان می‌گویند که این خبر می‌تواند روی بورس تاثیر مثبت بگذارد.

خبرگزاری ایرنا در صفحه اینستاگرام خود نوشت: مذاکرات وین در مرحله حساسی است.

رویترز هم به مانند آسوشیتدپرس گزارش داده که آمریکا برای تسهیل مذاکره با ایران تحریم برخی فعالیت‌های هسته‌ای ایران نظیر پروژه اتمی بوشهر، نیروگاه آب سنگین اراک و تحقیقات هسته‌ای را رفع می‌کند.

تاثیر مثبت لغو تحریم‌ها روی بورس

فردین آقابزرگی، کارشناس بازار سرمایه در خصوص لغو تحریم‌ها می‌گوید: کاهش برخی از تحریم‌ها می‌تواند روی کلیت بورس و اغلب صنایع تاثیر مثبت بگذارد.

محمد خبری‌زاده، کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با تجارت‌نیوز می‌گوید: این خبر می‌تواند روی کلیت بازار سرمایه اثر مثبت بگذارد. اما باید دید واکنش بازار دلار نسبت به این موضوع چیست؟ اگر کاهش شدید نرخ دلار در بازار داشته باشیم. شاید اثر برداشتن تحریم روی صنایع دلاری در ابتدا مثبت نباشد.

این کارشناس‌ بازارهای مالی توضیح می‌دهد: بازار برای مسیریابی باید متوجه جزییات لغو تحریم‌ها شود.

وی تاکید می‌کند: فعلا این خبر روی برخی از صنایع بورسی همانند خودرویی‌ها و بانکی‌ها اثر مثبت بگذارد.

خبری‌زاده ادامه می‌دهد: باید منتظر ماند تا تاییدیه خبر لغو تحریم‌ها از سوی مقامات ایرانی و آمریکایی صادر شود.

این کارشناس بازارهای مالی توضیح می‌دهد: واکنش بازار دلار به این خبر مهم است. اگر با برداشته شدن تحریم‌ها، قیمت دلار کاهش چندانی نداشته باشد، می‌توانیم بگوییم که بازار سرمایه به شدت سود می‌برد و شاید یک بازار طلایی در روزهای پیش‌رو داشته باشیم./تجاذت نیوز

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.