کد خبر : 28763 / /
/

حقوق کارمندان | افزایش حقوق کارمندان

شگفتانه جدید دولت برای کارمندان | حقوق کارمندان بانک افزایش یافت | 10 درصد به حقوق این کارمندان اضافه شد + جزئیات

حقوق کارمندان بانک‌های دولتی از نیمه دوم سال جاری ۱۰ درصد افزایش می‌یابد.

شگفتانه جدید دولت برای کارمندان | حقوق کارمندان بانک افزایش یافت | 10 درصد به حقوق این کارمندان اضافه شد + جزئیات

دولت بررسی الگوی جدید افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان لشکری و کشوری را با هدف بهبود معیشت و افزایش قدرت خرید آغاز کرد. نمایندگان پیشنهاد دهنده افزایش حقوق کارمندان به روش درصد افزایش برای سطح پایین و مقدار ثابت افزایش ریالی برای سطوح بالا معتقدند.دولت قرار است سال آینده حقوق کارمندان دولت را 25 درصد افزایش دهد. سازمان‌  امور اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه، در پیشنهادی مشترک، الگوی جدیدی از افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان را برای بررسی و اتخاذ تصمیم به دولت ارائه کرده‌اند.آخرین اخبار مرتبط به حقوق کامندان را در سایت خبرآزاد می‌خوانید.

 وزارت امور اقتصادی و دارایی طی اطلاعیه ای از افزایش ۱۰ درصدی حقوق کارکنان بانک های دولتی به دنبال پیگیری جدی این وزارتخانه و همکاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای نیمه دوم امسال خبر داد.

به گزارش ایسنا، در این اطلاعیه آمده است: “پیرو درخواست های مکرر مدیران بانک های دولتی به این وزارتخانه، مبنی بر ترمیم حقوق و مزایای کارکنان بانک های دولتی و باور جدی وزارت امور اقتصادی و دارایی در خصوص صیانت از اقدامات و فعالیت های شبکه بانکی کشور به ویژه زحمات همکاران ارزشمند بانک ها، این وزارتخانه در ماه های اخیر به دنبال راهکارهایی قانونی برای کمک به معیشت و افزایش حقوق عزیزان بوده و مکاتبات و پیگیری های بسیاری را از مراجع مختلف داشته است.

جای بسی مسرت است که دولت با نظر مثبت نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دنبال ترمیم حقوق کلیه کارکنان شاغل در تمامی دستگاه های اجرایی از جمله بانک های دولتی است که ان شاءالله افزایش ۱۰ درصدی حقوق کارکنان در نیمه دوم سال جاری به زودی اجرایی خواهد شد.

ضمن اینکه فارغ از این افزایش، وزارت امور اقتصادی و دارایی با همکاران سازمان برنامه و بودجه کشور همچنان پیگیر افزایش حقوق کارکنان و معیشت همکاران زیرمجموعه وزارتخانه و بانک های دولتی متبوع از طریق سایر ظرفیت های قانونی مندرج در قانون مدیریت خدمات کشوری از جمله افزایش ضریب فوق العاده ویژه و اخذ سایر مصوبات قانونی لازم از جمله از شورای حقوق و دستمزد خواهد بود.

امید است این حرکت بتواند بخش کوچکی از مشکلات معیشتی کارکنان خدوم و ارزشمند بانک های دولتی که همواره در سخت ترین شرایط اقتصادی، مشغول خدمت رسانی به هموطنان عزیز کشورمان بوده اند، را برطرف نماید”.

حقوق کارمندان

زمان اعمال افزایش حقوق کارمندان

آنگونه که در این مصوبه اعلام شده این افزایش حقوق باید از ابتدای مهر ماه سال جاری اعلام شود. اما هنوز هیچ کدام از مقامات دولتی اعلام نکرده‌اند که این افزایش ۹۰۰ هزار تومانی حقوق و ۵ درصد افزایش حقوق برخی از بازنشستگان از چه تاریخی به حساب آنها واریز می‌شود.

میزان افزایش حقوق دستگاه‌های مختلف در کشور.

افزایش ۱۰۰ درصدی حق عائله‌مندی حقوق کارمندان

علاوه بر بازنشستگان، حقوق برخی از مشاغل و گروه‌ها هم قرار است افزایش داشته باشد. حداکثر ۱۵درصد به‌عنوان «فوق‌العاده جهش علمی بر مبنای عملکرد» به حقوق و مزایای مستمر اعضای هیئت علمی غیربالینی دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی و پژوهشی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سایر دستگاه‌های اجرائی، اضافه می‌شود.

نکته دیگری که در جلسه امروز مجلس تصویب شد، افزایش ۵۰ و ۱۰۰ درصدی حق عائله‌مندی کارمندان دستگاه‌های مختلف است. بر اساس این قانون، حق عائله‌مندی ‌نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات، سازمان انرژی اتمی ایران (به استثنای مشمولان قانون کار) از قبیل کارکنان کشوری و لشکری، اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش‌عالی و پژوهشی و قضات و بازنشستگان، وظیفه‌بگیران و مستمری‌بگیران صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری و سایر صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاه‌های اجرائی، به‌ترتیب به میزان پنجاه درصد و صددرصد افزایش می‌یابد.

همچنین مستمری مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی کشور به میزان ۳۰ درصد افزایش می‌یابد.

کمک معیشت جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر فاقد شغل و درآمد به میزان ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و کمک معیشت جانبازان زیر ۲۵ درصد و رزمندگان معسر فاقد شغل و درآمد به میزان ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان افزایش خواهد داشت.

عیدی کارمندان

جزئیات میزان افزایش حقوق کارمندان کشور مشخص شد

رسیدگی به جزئیات لایحه متناسب سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان لشکری و کشوری دردستورکار نمایندگان در جلسه علنی امروز قرار داشت. وکلای ملت در این جلسه با ردیف 2 لایحه مذکور موافقت کردند.

در ردیف 2 این لایحه آمده است:

2-1- حقوق مشمولین جزء (2) بند «الف» تبصره (12) ماده واحده قانون بودجه سال 1401 کل کشور شامل بازنشستگان، وظیفه‌بگیران و مستمری بگیران صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری و سایر صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاههای اجرائی، مبلغ نه میلیون (000ر000ر9) ریال افزایش می‌یابد.

تبصره - افرادی که پس از اجرای این قانون بازنشسته می‌شوند، در صورتی که در محاسبه حقوق بازنشستگی آنان، تاثیرمیزان ریالی افزایش مذکور در بند (1) این قانون کمتر از افزایش ناشی از این جزء برای بازنشسته هم طبقه و دستگاه مشابه به علاوه افزایش سنواتی گردد، تا سقف مذکور مبلغ ترمیم را دریافت می‌نمایند.

2-2- علاوه بر مبلغ افزایش مندرج در جزء 1-2 این قانون، حقوق بازنشستگان، وظیفه‌بگیران و مستمری‌بگیران صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری و سایر صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاه‌های اجرایی، پنج درصد(5%) نسبت به حکم حقوقی شهریور 1401 افزایش می‌یابد.

حقوق کارمندان و کارکنان نیروهای انتظامی و مسلح ۲۰ درصد افزایش می‌یابد

نمایندگان در نشست علنی یکشنبه -۸ آبان ماه- مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات لایحه اصلاح قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور و ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری با پیشنهاد احمد امیرآبادی فراهانی مبنی بر افزایش ۲۰ درصدی حقوق نیروهای انتظامی و مسلح با ۱۶۴ رأی موافق، ۲۹ رأی مخالف و ۱۵ رأی ممتنع از مجموع ۲۴۵ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

احمد امیرآبادی فراهانی در جریان طرح پیشنهاد خود گفت: حقوق و مزایای نیروهای انتظامی و مسلح طبق تبصره ۳ ماده ۱۱۷ قانون خدمات کشوری باید ۲۰ درصد بیشتر از نیروهای لشگری و کشوری باشد ، بنابراین آنها باید افزایش حقوق داشته باشند، چرا که حقوق این عزیزان از دیگر بخش های لشکری کمتر است، لذا حق آنهایی است که در مرزها مرزبانی می کنند، حقوقشان افزایش یابد.

براساس این پیشنهاد، به ردیف ۱ ماده واحده لایحه مذکور عبارت "در اجرای این بند درخصوص نیروهای مسلح تبصره ۳ ماده ۱۱۷ قانون مدیریت خدمات کشوری اجرایی می شود" الحاق می شود.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.