کد خبر : 27906 / /
/

حقوق کارمندان | افزایش حقوق کارمندان

حقوق کارمندان از آبان ماه سه برابر می شود | افزایش حقوق کارمندان قطعی شد + رقم قطعی حقوق کارمندان

امروز میز اقتصاد به بررسی افزایش حقوق کارمندان دولت با حضور عزیزی کارشناس اقتصادی و میر تاجدینی نماینده مجلس بحث و بررسی شد.

حقوق کارمندان از آبان ماه سه برابر می شود | افزایش حقوق کارمندان قطعی شد + رقم قطعی حقوق کارمندان

دولت بررسی الگوی جدید افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان لشکری و کشوری را با هدف بهبود معیشت و افزایش قدرت خرید آغاز کرد. نمایندگان پیشنهاد دهنده افزایش حقوق کارمندان به روش درصد افزایش برای سطح پایین و مقدار ثابت افزایش ریالی برای سطوح بالا معتقدند. سازمان‌  امور اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه، در پیشنهادی مشترک، الگوی جدیدی از افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان را برای بررسی و اتخاذ تصمیم به دولت ارائه کرده‌اند. دولت قرار است سال آینده حقوق کارمندان دولت را 25 درصد افزایش دهد.آخرین اخبار مرتبط به حقوق کامندان را در سایت خبرآزاد می‌خوانید.

حقوق کارمندان

امروز میز اقتصاد به بررسی افزایش حقوق کارمندان دولت با حضور  عزیزی کارشناس  اقتصادی و میر تاجدینی نماینده مجلس بحث و بررسی شد.

سوال: افزایش  پرداخت حقوق کارمندان دولت  ها شامل چه چیز هایی میشود؟

عزیزی: این پرداخت شامل کلیه کارکنان و دستگاه های دولت می‌شود. هم امسال وارد حقوق می‌شود هم در سنوات آتی مانند ارکان حقوق شامل ضریب می‌شود.

سال آینده اش ضریب تغییر می‌کند،یعنی هر سال  به آن  مبلغ اضافه  میشودو این در حقوق استخدامی می رود.فوق العاده جدیدی می‌آید در حقوق ثابت و همیشه وجود دارد. این سه هزار امتیاز برای تمام کسانی که موجود هستند و کسانی که آینده اضافه می شوند.

سوال: نظر شما در این خصوص چیست؟

میر تاج الدینی: اقدام دولت در راستای حمایت از افراد حقوق بگیر دولت با توجه به اینکه ابتدای سال ده درصد افزایش پیدا کرده بود و نیاز بود که حمایت از کارکنان صورت بگیرد.حق عائله مندی دویست هزار تومان افزایش پیدا می‌کند و چهارصد هزار  تومان می‌شود.

دو فرزند دویست تومان،سه فرزند سیصد هزار تومان. در مجلس هفتم این قانون تصویب شده بود و  اما اجرای آن  خیلی مشکل بود که  به مرحله اجرا گذاشته شد. نهصد هزار تومان برای بازنشستگان در نظر گرفته شده است.

سوال :چه میزان این همسان سازی محقق می‌شود ؟

عزیزی: ما باید سهمیه اجتماعی را بالا ببریم. دولت پنجاه و پنج هزار میلیارد پیش بینی کرده است برای این همسان سازی. حق اولاد صد درصد اضافه میشود و حق عائله مندی پنجاه درصد. یک قسمت این طرح در قانون هم تصویب شده و اعداد ،اعداد قابل قبولی است.

سوال:اگر دستگاهی عمل نکند به قانون تکلیف چه هست؟

میر تاج الدینی: دیوان محاسبات این را دنبال می‌کند که اجرا شود. منابع دیده شده و این لایحه آورده شده است. اگر دولت درصد برای افزایش اعلام می‌کرد،کسانی که حقوق بالا می‌گیرند حقوقشان بیشتر می‌شود و بین بقیه عدالت برقرار نمیشود. حقوق های بالا حدود پنج درصد افزایش پیدا می‌کند.

سوال: قانون درباره کمیته امداد چگونه خواهد بود ؟

عزیزی: هدف مجلس از اول فقر زدایی و محرومیت زدایی بود. در بودجه سال هزار و چهارصد و یک به حقوق ها بیشتر درصد اضافه شد. تا الان سی درصد افزایش بین هیات مجلس رأی آورده است،حق این عزیزان بیشتر است اما فعلا این  میزان تامین شده است.

سوال:معلم ها  چطور ؟عزیزی: برای معلمان طرح مهر آفرین هم شامل حال آنها میشود. مهر آفرین را من خودم اسمش را گذاشتم. معلمانی که حد شناسه ندارند هم شامل می‌شوند. معلمان  مشمول طرح مهر آفرین هستند و بدون آزمون هم دریافت میکنند.

سوال حداکثر و حداقل حقوق کارکنان دولت چقدر خواهد بود ؟

تاج الدینی: با این افزایش،حداقل حقوق  شش میلیون و ۶۰۰ هزار تومان می شود افزایش فعلا در سقف حقوق محاسبه نمیشود.

نکته ای که اکنون هست این است که سقف همان سقف سال هزار و چهارصد و یک هست.

سوال : نظر شما در این خصوص چیست:

عزیزی: این قانون حداکثر تا پایان ماه بعد به مرحله اجرا می رسد. مطابق قانون به استان هایی که در مراحل عملیاتی هستند در استان های کردستان،خوزستان،آذربایجان غربی و... که در زمان های دفاع مقدس بوده اند به همه ی آنها حق قانونی دفاع مقدس تعلق می‌گیرد.

سوال:آیا منابع پایدار دیده شده است با توجه به افزایش حقوق کارمندان هر سال؟

تاج الدینی: بخشی از منابع از صرفه جویی در منابع دیگر خواهد بود و بخشی از منابع هم مربوط به منابع دیگر خود دولت است. همه دستگاه ها سی و یک درصد را نمی‌گیرند،دولت این را آورده است که همه دستگاه ها را تا سی و یک درصد بالا ببرد. امتیاز با دولت است که خودش تنظیم کند.

عزیزی: میانگین بین بیست تا بیست و چهار درصد است این افزایش.دولت میخواهد ترمیم صورت بگیرد.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.