کد خبر : 27754 / /
/

حقوق بازنشستگان | حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

این خانوار ها باید با یارانه نقدی خداحافظی کنند | تکلیف نهایی کوپن به عنوان جایگزین یارانه نقدی مشخص شد + جزئیات

وزیر اقتصاد آخرین تصمیمات درباره پرداخت یارانه را اعلام کرد.

وزیر اقتصاد اخیرا در یک نشست خبری در تازه‌ترین اظهارنظر درباره اختصاص کالابرگ به جای یارانه نقدیاعلام کرده است: این طرح لغو نشده و همچنان در دستورکار قرار دارد.هنوز برای تغییر یارانه نقدی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی تصمیم گیری نشده است اما برخی خبرها مبنی بر تغییر مبلغ یارانه نقدی یا جایگزینی کالابرگ به جای یارانه نقدی منتشر شده است.حالا به نظر می‌رسد زیرساخت‌های کالابرگ آماده نشده و به احتمال بسیار زیاد این ماه هم شاهد یارانه نقدی باشیم. یارانه نقدی جدید به گفته برخی از نمایندگان به صورت کالا پرداخت خواهد شد.در ادامه به آخرین اخبار از یارانه نقدی می پردازیم.

یارانه نقدی

تکلیف نهایی کوپن به عنوان جایگزین یارانه نقدی مشخص شد

وزیر اقتصاد در پاسخ به این سوال که طبق نظر سنجی سازمان برنامه و بودجه اکثریت مردم موافق به دریافت یارانه نقدی هستند نه کالا برگ، ایا امکان اصلاح در این زمینه وجود دارد؟ گفت: اگر مجلس در این باره اصلاحیه بدهد و در این تکلیف خود تغییری ایجاد کند حتما دولت آن را اجرایی خواهد کرد.

«سیداحسان خاندوزی» وزیر اقتصاد و دارایی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در پاسخ به این سوال که طبق نظر سنجی سازمان برنامه و بودجه اکثریت مردم موافق به دریافت یارانه نقدی هستند نه کالا برگ، آیا امکان اصلاح در این زمینه وجود دارد؟ گفت: مجلس شورای اسلامی در لایحه بودجه 1401 دولت را مکلف به ارائه کالابرگ الکترونیکی کرده است، و با توجه به گذشت نیمی از سال بعید است که چنین اصلاحیه‌ای اتفاق بیفتد.

خاندوزی خاطر نشان کرد: اگر  مجلس در این باره اصلاحیه بدهد و در این تکلیف خود تغییری ایجاد کند  حتما دولت آن را اجرایی خواهد کرد.

منبع: برنا

یارانه نقدی

واریزی جدید یارانه نقدی به حساب این یارانه بگیران

طیبه حسینی - سخنگوی ستاد هدفمندی یارانه‌ها، درباره جزییات پرداخت این مرحله از یارانه به ایسنا، گفت: از اردیبهشت‌ امسال و در مرحله صد و سی و پنجم پرداخت یارانه یک میلیون و ۶۹۰ هزار و ۹۵۷ خانوار معادل پنج میلیون و ۹۲۲ هزار و ۸۰۶ نفر از فهرست دریافت کنندگان یارانه حذف و به عنوان دهک دهم شناخته شدند.

طیبه حسینی - سخنگوی ستاد هدفمندی یارانه‌ها، درباره جزییات پرداخت این مرحله از یارانه به ایسنا، گفت: از اردیبهشت‌ امسال و در مرحله صد و سی و پنجم پرداخت یارانه یک میلیون و ۶۹۰ هزار و ۹۵۷ خانوار معادل پنج میلیون و ۹۲۲ هزار و ۸۰۶ نفر از فهرست دریافت کنندگان یارانه حذف و به عنوان دهک دهم شناخته شدند.

وی اضافه کرد: در پی اعتراض حذف شدگان و جاماندگان از یارانه، درخواست ۵۰۷ هزار و ۹۳۰ سرپرست خانوار تا ابتدای شهریور امسال، مورد بررسی و بازبینی مجدد قرار گرفت و پذیرفته شد. اگر بخواهیم جمعیت هر خانوار را حدود سه نفر درنظر بگیریم می‌توان گفت که حدود دو میلیون نفر به جمع یارانه بگیران اضافه شدند.

سخنگوی ستاد هدفمندی یارانه‌ها با بیان این‌که آمارهای پرداخت یارانه در شهریورماه و مهرماه هنوز نهایی نشده است، گفت: پرونده دیگر سرپرستان خانوار حذف شده نیز در حال بررسی است.

به گزارش ایسنا، اما براساس آخرین آمارهای دریافت شده حدود ۷۶ میلیون نفر ماهانه حدود ۲۷ همت یارانه می‌گیرند که در ماه‌های گذشته افراد اضافه شده مذکور به جمع یارانه‌بگیران، مبلغی حدود پنج همت به یارانه‌های واریزی دولت اضافه کردند.

همچنین طبق اطلاعیه رسمی ستاد هدفمندی یارانه‌ها همچنان امکان اعتراض به حذف یارانه برای سرپرستان خانوار وجود دارد و آنهایی که یارانه نقدی‌شان در اردیبهشت ماه قطع شده بود و درخواست بازبینی خود را در سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت کرده بودند، در صورتیکه در بازبینی انجام شده توسط وزارت رفاه جزو دهک‌های اول تا نهم قرار گرفته باشند، یارانه مهرماه ماه را مطابق دهک‌بندی اعلام شده به همراه معوقات یارانه دریافت خواهند کرد.

علاوه بر این افرادی که تا مهرماه نسبت به ثبت نام جهت دریافت یارانه اقدام نموده اند نیز چنانچه جزو دهک های اول تا نهم شناخته شده باشند یارانه مهرماه را به همراه معوقات یارانه دریافت خواهند کرد.

ثبت‌نام از افرادی که تاکنون از دریافت یارانه نقدی جا مانده‌اند یا متقاضی جدید دریافت یارانه هستند نیز همچنان ادامه دارد. این افراد می‌توانند با مراجعه به تارنمای پنجره ملی خدمات هوشمند به آدرس https://my.gov.ir نسبت به ثبت‌نام خانوار خود اقدام نمایند. جهت ثبت‌نام در این سامانه، در اختیار داشتن شماره تلفن همراه به‌ نام سرپرست خانوار، کد ملی، کد پستی، تاریخ تولد و شماره شبای بانکی مربوط به سرپرست خانوار متقاضی جدید یا جامانده از یارانه، ضروری است. سرپرستان مذکور همچنین می‌توانند جهت کسب اطلاع از آخرین وضعیت ثبت‌نام خود، کد دستوری #کد ملی*۴۳۸۵۷*۴* (ستاره ۴ ستاره ۴۳۸۵۷ ستاره کد ملی مربع) را با شماره تلفن همراه به‌نام خود شماره‌گیری کنند./برنا

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.