کد خبر : 27688 / /
/

حقوق بازنشستگان | حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

جزئیات جدید لایحه متناسب سازی حقوق بازنشستگان | صدور کالابرگ در کنار افزایش حقوق بازنشستگان + جزئیات

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس، با بیان اینکه لایحه متناسب سازی حقوق کارکنان و بازنشستگان علاوه بر متناسب‌سازی حقوق این قشر باعث اصلاح برخی قوانین اداری و استخدامی نیز می‌شود تاکیدکرد که رییس و تمام نمایندگان مجلس در تلاش هستند تا شیب افزایش حقوق‌ها به سمت تامین رفاه حداکثری برای کارمندان، بازنشستگان و مستمری‌بگیران باشد.

جزئیات جدید  لایحه متناسب سازی حقوق بازنشستگان | صدور کالابرگ در کنار افزایش حقوق بازنشستگان + جزئیات

حقوق بازنشستگان داری شرایط خاصی است، به طور مثال سن و سابقه کاری وی بر مبلغ حقوق بازنشستگان تاثیر گذار است. طبق احکام صادر شده، حقوق بازنشستگانتامین‌اجتماعی از ۲۰ تا ۳۱ شهریور ماه (بر اساس حروف الفبا) حقوق و مزایای خود را با اعمال ۳۸ درصد افزایش به علاوه ۵۵۰ هزار تومان دریافت ‌می‌کنند.حقوق بازنشستگان همانند حقوق سایر افراد هر ساله مقداری افزایش می یابد. حقوق بازنشستگان باید به گونه ای باشد که بازنشسته بتواند با حقوق خود امور اقتصادی خانواده اش را سامان دهد.جدیدترین اخبار در رابطه با حقوق بازنشستگان را از سایت خبر آزاد پیگیری نمایید.

حقوق بازنشستگان

مهدی عیسی زاده در مورد ارسال لایحه متناسب‌‌‌سازی حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری از سوی دولت به مجلس که برخی ایراداتی را به آن وارد دانسته‌اند، گفت: لایحه ارسالی دولت علاوه بر متناسب‌سازی حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری باعث اصلاح برخی قوانین اداری و استخدامی نیز می‌شود بنابراین باید این دو موضوع در لایحه به درستی تفکیک شوند و نمایندگان مجلس دقت کنند که باعث تداخل آنها در قانون نشوند و با نام متناسب‌سازی و افزودن قانون دیگری به قوانین دائمی، خدشه‌ای به این حوزه وارد نکنند.

مجلس همچنان بر صدور کالابرگ در کنار افزایش حقوق‌ بازنشستگان اصرار دارد

نماینده مردم میاندواب در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: دولت در این لایحه اختیاراتی از جمله تعیین فوق‌العاده ویژه کارکنان را داشته و می‍‌‌توانست خود افزایش 10 تا 50 درصد یا 20 تا 35 درصدی آن را لحاظ کند و بهتر بود مجلس به این حوزه ورود پیدا نمی‌کرد.  

وی تصریح کرد: هم‌اکنون مجلس باید به گونه‌ای در مورد افزایش حقوق بازنشستگان و شاغلان تصمیم بگیرد که برغم تمام ملاحظاتی قانونی که باید مانع از این شود که مصوبه مجلس مشمول اصل 75 قانون اساسی قرار نگیرد، چون تورم و گرانی باعث شده که مردم با مشکلات معیشتی دست و پنجه نرم کنند، افزایش حقوق‌ها باید به اندازه‌ای باشد که مرهمی برای وضعیت معیشت کارمندان، بازنشستگان و مستمری‌بگیران باشد.

عیسی‌زاده خاطرنشان کرد: مجلس قرار بود برای سال جدید صدور کالابرگ را پیگیری کند که هر اندازه سقف آن افزایش پیدا می‌کرد می‌توانست نیاز حقوق‌بگیران اعم از شاغلان، بازنشستگان و مستمری‌بگیران را به خوبی رفع کند و نه تنها به بهبود معیشت این قشر بلکه به رونق تولید در کشور نیز منتهی شود که متاسفانه محقق نشد.  

وی اظهار کرد: ما همچنان اصرار داریم که باید علاوه بر افزایش حقوق کارمندان، بازنشستگان و مستمری دهک‌های پایین جامعه، صدور کالابرگ نیز در برنامه‌های دولت قرار گیرد چرا که گرانی کالاها فشار زیادی را بر این اقشار تحمیل کرده است تاجاییکه هر اندازه نیز حقوق آنها را افزایش دهیم باز هم با مشکلات جدی در تامین نیازهای زندگی خود مواجه هستند و تورم و گرانی جلوتر از افزایش حقوق‌ها حرکت می‌کند.

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: یقین دارم رییس و تمام نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تلاش هستند که شیب افزایش حقوق‌ها به سمت تامین رفاه حداکثری برای کارمندان، بازنشستگان و مستمری‌بگیران باشد تا گشایشی در سفره آنها ایجاد کند./خانه ملت

حقوق بازنشستگان

از تصویب ۶۵۰ هزارتومانی حق مسکن کارگران تا اجرای ۲۵ درصدی متناسب سازی حقوق بازنشستگان

فتح الله بیات، با تاکید بر تعیین تکلیف مصوبه افزایش حق مسکن کارگران اظهار کرد: یکی از موضوعات مهمی که جزو انتظارات جامعه کارگری است، بحث افزایش کمک هزینه مسکن کارگران است که معتقدم رقم ناچیزی است.

وی افزود: آقای زاهدی وفا در جایگاه سرپرست هم می‌تواند این مساله را در دولت پیگیری و برای تصویب هرچه سریع‌تر آن اقدام کند.

بیات درعین حال به مطالبات بازنشستگان اشاره کرد و گفت: یکی از دغدغه‌های مهم بازنشستگان در حال حاضر، بحث متناسب‌سازی حقوق‌ها است و انتظار این است که با توجه به ادامه سرپرستی آقای زاهدی وفا، ۲۵ درصد باقی‌مانده متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان زودتر اجرا و این دغدغه نیز برطرف شود.

این فعال حوزه کار بیش از ۹۵ درصد قرارداد‌های کارگران را موقتی عنوان کرد و گفت: تبصره یک ماده ۷ قانون کار سال ۱۳۹۸ با تعیین سقف چهار سال تایید شد و به تصویب هیات وزیران رسید. در خصوص اصلاح تبصره دو ماده ۷ قانون کار هم دادنامه ۱۷۹ نیازمند اصلاح و ابطال است و وزارت کار باید آیین نامه آن را تدوین کند و لایحه‌اش را به مجلس بدهد تا از این طریق پیگیری شود.

بیات ابراز امیدواری کرد: با همکاری و مساعدت نمایندگان مجلس، نگرانی و دغدغه امنیت شغلی کارگران پس از سه دهه حل و فصل شود.

حقوق بازنشستگان

حقوق بازنشستگان

خبر مهم رئیس کمیته برنامه و بودجه مجلس درباره افزایش حقوق بازنشستگان

حمیدرضا حاجی بابایی، رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: سه کمیته شامل بازنشستگان، ­شاغلین و منابع در حال بررسی لایحه دو فوریتی افزایش میزان حقوق­ کارمندان دولت و بازنشستگان کشوری و بازنشستگان لشکری هستند.

حاجی بابایی ادامه داد: لایحه دو فوریتی متناسب سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است هم بازنشستگان کشوری و لشکری و هم شاغلین همه شامل این لایحه هستند. کار باید کار پخته‌ای باشد تا رضایتمندی ایجاد کند.

وی افزود: کلیات لایحه متناسب سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری در کمیسیون برنامه و بودجه تصویب شد و سه کمیته شامل بازنشستگان، شاغلین و منابع تشکیل شد. کمیته‌ی منابع باید بررسی کند که منابع دولت از کجا تامین خواهد شد و باید کار دقیق و اساسی صورت گیرد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار داشت: آنچه که در بیرون گفته شد حق مطلب نبود. بحث نهصد هزار تومان و یک میلیون تومان مباحثی بود که خیلی خشک بیان شد. ما تغییر در درصد فوق العاده ویژه شاغلین خواهیم داشت. بازنشستگان هم بحث نهصد هزار تومان و مصوبه ۱۴۰۱ و بحث عائله مندی را داریم و باید جمع بندی کنیم تا به یک گفتمان واحد برسیم. آنچه که گفته شده پراکنده گویی و جزئی گویی است.

وی گفت: اول باید کمیته ها بررسی کنند و میزان افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان باید چگونه باشد. منابع هم باید حتما بررسی شود. بحث ۲/۵ تا ۲۰ درصد مربوط به یک میلیون تومان است، اما درباره بحث فوق العاده ویژه و عائله مندی بحث داریم. کمیته‌ها بصورت جداگانه همه‌ی این موارد را باید بررسی کنند./مهر

حقوق بازنشستگان

حقوق بازنشستگان

مروری بر روند متناسب سازی حقوق بازنشستگان کشوری

بر اساس آخرین گزارش دریافتی از پایگاه اطلاعاتی صندوق بازنشستگی کشوری، مجموع آمار حقوق بگیران این صندوق تا پایان اسفند ۱۴۰۰، یک میلیون و ۵۷۱ هزار و ۵۰۳ نفر است که استان تهران با ۳۱۷۸۹۷ بیشترین و استان ایلام با ۱۲۹۳۶ نفر کمترین تعداد حقوق‌بگیر را دارا هستند. همچنین ۶۷ درصد جامعه حقوق‌بگیران مرد و ۳۳ حقوق‌بگیران زن هستند.

بحث متناسب سازی حقوق بازنشستگان کشوری از سال ۹۵ در قالب افزایش‌های پلکانی به صورت جدی مطرح شد تا باهدف رفع تبعیض، افرادی که دریافتی پایین تری دارند به نسبت مناسبی از دریافتی بالاتر برخوردار شوند. این مصوبه در ابتدای سال ۹۶ به جرا درآمد؛ در بودجه دولت میزان افزایش حقوق بازنشسته‌ها همانند حقوق کارمندان ۱۰ درصد تصویب شد، اما دارندگان حقوق زیر دو میلیون تومان مشمول همسان سازی حقوق شدند و به طور میانگین حقوق مشمولان همسان سازی ۲۰ درصد افزایش یافت.

متناسب سازی حقوق بازنشستگان کشوری در سال‌های بعد نیز ادامه یافت و در سال ۹۹، افتخاری، مدیرعامل وقت صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه «پس از اجرای طرح همسان‌سازی حقوق، میزان پرداختی ماهانه این صندوق به بازنشستگان ۸۰ درصد افزایش داشته است»، گفت که روند همسان‌سازی و متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان با شاغلان در سال‌های آتی هم تداوم خواهد داشت.

افزایش حقوق بازنشستگان کشوری در سال ۱۴۰۰ همانند شاغلان دولت، بر اساس مصوبه هیئت وزیران به میزان ۲۵ درصد و حداکثر تا ۲.۵ میلیون تومان در فروردین۱۴۰۰ افزایش یافت و متناسب سازی بازنشستگان نیز مطابق جداول سال قبل با ضریب سال جدید (بازنشستگی تا ۹۹/۱۱/۳۰) همزمان به اجرا درآمد.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.