کد خبر : 27621 / /
/

حقوق بازنشستگان | حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

بازنشستگان بخوانند | 25 درصد باقی مانده متناسب سازی حقوق بازنشستگان چه زمانی اجرا می شود؟ | افزایش حقوق بازنشستگان از چه زمانی اعمال می شود؟

یک فعال حوزه کار تعیین تکلیف مصوبه حق مسکن کارگران و عملیاتی کردن ۲۵ درصد مانده متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را از مهمترین مطالبات جامعه کارگری و بازنشستگان در حال حاضر عنوان کرد و پیگیری و به نتیجه رساندن آنها را از سرپرست وزارت کار خواستار شد.

بازنشستگان بخوانند | 25 درصد باقی مانده متناسب سازی حقوق بازنشستگان چه زمانی اجرا می شود؟ | افزایش حقوق بازنشستگان از چه زمانی اعمال می شود؟

حقوق بازنشستگان داری شرایط خاصی است، به طور مثال سن و سابقه کاری وی بر مبلغ حقوق بازنشستگان تاثیر گذار است. طبق احکام صادر شده، حقوق بازنشستگانتامین‌اجتماعی از ۲۰ تا ۳۱ شهریور ماه (بر اساس حروف الفبا) حقوق و مزایای خود را با اعمال ۳۸ درصد افزایش به علاوه ۵۵۰ هزار تومان دریافت ‌می‌کنند.حقوق بازنشستگان همانند حقوق سایر افراد هر ساله مقداری افزایش می یابد. حقوق بازنشستگان باید به گونه ای باشد که بازنشسته بتواند با حقوق خود امور اقتصادی خانواده اش را سامان دهد.جدیدترین اخبار در رابطه با حقوق بازنشستگان را از سایت خبر آزاد پیگیری نمایید.

حقوق بازنشستگان

فتح الله بیات، با تاکید بر تعیین تکلیف مصوبه افزایش حق مسکن کارگران اظهار کرد: یکی از موضوعات مهمی که جزو انتظارات جامعه کارگری است،‌ بحث افزایش کمک هزینه مسکن کارگران است که معتقدم رقم ناچیزی است.

وی افزود: آقای زاهدی وفا در جایگاه سرپرست هم می‌تواند این مساله را در دولت پیگیری و برای تصویب هرچه سریع‌تر آن اقدام کند.

بیات درعین حال به مطالبات بازنشستگان اشاره کرد و گفت: یکی از دغدغه‌های مهم بازنشستگان در حال حاضر، بحث متناسب‌سازی حقوق‌ها است و انتظار این است که با توجه به ادامه سرپرستی آقای زاهدی وفا، ۲۵ درصد باقی‌مانده متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان زودتر اجرا و این دغدغه نیز برطرف شود.

این فعال حوزه کار بیش از ۹۵ درصد قراردادهای کارگران را موقتی عنوان کرد و گفت: تبصره یک ماده ۷ قانون کار سال ۱۳۹۸ با تعیین سقف چهار سال تایید شد و به تصویب هیات وزیران رسید.در خصوص اصلاح تبصره دو ماده ۷ قانون کار هم دادنامه ۱۷۹ نیازمند اصلاح و ابطال است و وزارت کار باید آیین نامه آن را تدوین کند و لایحه‌اش را به مجلس بدهد تا از این طریق پیگیری شود.

بیات ابراز امیدواری کرد: با همکاری و مساعدت نمایندگان مجلس، نگرانی و دغدغه امنیت شغلی کارگران پس از سه دهه حل و فصل شود.

حقوق بازنشستگان

  ما به التفاوت حقوق بازنشستگان واریز شد

وی تصریح کرد: با تأکیدات ویژه رئیس‌جمهور و پیگیری معاون اول ریاست جمهوری، موانعی که برای افزایش حقوق سایر سطوح به ۳۸ درصد بعلاوه ۵۱۵ هزار تومان وجود داشت، براساس مصوبه وزرای عضو هیأت‌امنای تأمین‌اجتماعی برداشته شد و حقوق شهریور ماه این عزیزان را با اعمال افزایش ۳۸ درصد بعلاوه ۵۱۵ هزار تومان پرداخت کردیم.

موسوی خاطرنشان کرد: در مهرماه نیز حقوق بازنشستگان را به همین منوال و با اعمال افزایش پرداخت خواهیم کرد و پنج ماه معوقه افزایش حقوق بازنشستگان را هم داریم که برنامه‌ریزی و تلاش می‌کنیم که ۵ ماه معوقه را از آبان ماه تا پایان اسفند پرداخت کنیم و معوقات بازنشستگان از آبان ماه همراه با حقوق این عزیزان پرداخت می‌شود.

حداقل 900 هزار تومان به حقوق بازنشستگان اضافه می شود

 زنگنه با بیان این که حق عائله‌مندی ۲ برابر و تقریباً بین پنج تا ۲۰ درصد حقوق‌های مختلف افزایش خواهد یافت ادامه داد: در حوزه اقشار آسیب‌پذیر که از طرف بهزیستی و کمیته امداد حمایت می‌شوند، بین ۱۵ تا ۳۰ درصد کمک معیشت افزایش خواهد یافت.

محسن زنگنه، نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: به پیشنهاد دولت و با تصویب مجلس، افزایش حقوق کارکنان دولت، بازنشستگان و مددجویان تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد از نیمه دوم امسال اعمال می شود.

محسن زنگنه روز جمعه افزود: بر اساس لایحه پیشنهادی دولت با عنوان "لایحـه متناسـب سـازی حقـوق کارکنـان دولـت و بازنشستگان کشوری و لشکری" از ابتدای مهر ماه امسال حقوق تمامی کارکنان دولتی که مشمول قانون خدمات کشوری و لشکری هستند در حقوق پایه حدود سه هزار امتیاز که معادل بیش از یک میلیون تومان است اعمال خواهد شد.

حقوق بازنشستگان

افزایش حقوق بازنشستگان ازکی اعمال می شود؟

وی با بیان این که حق عائله‌مندی ۲ برابر و تقریباً بین پنج تا ۲۰ درصد حقوق‌های مختلف افزایش خواهد یافت ادامه داد: در حوزه اقشار آسیب‌پذیر که از طرف بهزیستی و کمیته امداد حمایت می‌شوند، بین ۱۵ تا ۳۰ درصد کمک معیشت افزایش خواهد یافت.

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی به فقدان عدالت در پرداختی سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف اشاره کرد و افزود: بر این اساس فوق‌العاده ویژه همه دستگاه‌ها تا ۳۵ درصد افزایش می‌یابد.

زنگنه در ارتباط با میزان افزایش دریافتی حقوق بازنشستگان نیز گفت: حداقل ۹۰۰ هزار تومان به حقوق بازنشستگان اضافه خواهد شد.

وی در خصوص منابع مالی این میزان افزایش اظهار کرد: به همین منظور افزون بر ۵۰ هزار میلیارد تومان در بودجه امسال دولت پیش بینی شده‌ است./ ایرنا

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.