کد خبر : 27531 / /
/

سهام عدالت | شرایط واگذاری سهام عدالت

سود سهام عدالت به حساب این افراد واریز شد | سود سهام عدالت به چه کسانی تعلق می گیرد؟

قرار است سود سهام عدالت غیربورسی‌ها و سهامداران تحت پوشش کمیته امداد تا پایان سال پرداخت پرداخت شود. این سود چقدر است و به چه کسانی پرداخت می‌شود؟

سود سهام عدالت به حساب این افراد واریز شد | سود سهام عدالت به چه کسانی تعلق می گیرد؟

مشاور رئیس ‌سازمان بورس در امور سهام عدالت از دو‌برابر شدن سود این سهام خبر داد و گفت: بررسی پرداخت سود سهام عدالت طی دو مرحله در حال انجام است.جاماندگان دریافت سهام عدالت منتظر اعلام خبر رسمی از سوی دولت و مجلس هستند تا بتوانند برگه های سهام عدالت خود را دریافت کنند.برای آزادسازی سهام عدالت دو گزینه مدیریت مستقیم و غیرمستقیم وجود دارد. ثبت‌نام سهام عدالت در سال ۱۳۸۵ کلید خورد و این پروسه تا پایان سال ۱۳۹۴ به ایستگاه آخر رسیدآخرین اخبار سهام عدالت را با هم در سایت خبر آزاد می خوانیم.

سهام عدالت

 قرار است سود سهام عدالت غیربورسی‌ها و سهامداران تحت پوشش کمیته امداد تا پایان سال پرداخت پرداخت شود. این سود چقدر است و به چه کسانی پرداخت می‌شود؟

هر ماه خبری جدید در خصوص پرداخت سود سهام عدالت اعلام می‌شود و براساس آخرین اخبار قرار است تا پایان اسفند ماه به  دارندگان سهام عدالت و سهامداران تحت پوشش کمیته امداد سود سهام عدالت پرداخت شود.

عسگر توکلی، رئیس هیئت مدیریت شرکت تعاونی سهام عدالت کشور به بازار گفت که سود سهام عدالت اسفند ماه پرداخت خواهد شد. همچنین به افراد و سهامداران تحت پوشش کمیته امداد دو میلیون تومان و افراد عادی یک میلیون تومان سود پرداخت می‌شود

توکلی با اشاره این که تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت در دستور کار قرار دارد، درباره دلیل تاخیر سود سهام عدالت اظهار کرد: مقرر بود بخشی از سودها تا شهریورماه انجام شود که عملی نشد و در نهایت سودسهام عدالت غیربورسی‌ها به زودی پرداخت می شود.

چگونه برای سهام عدالت جدید ثبت‌نام کنیم؟

قرار بود تیر ماه امسال روند واگذاری سهام عدالت به جاماندگان آغاز شود تا به امروز خبری از واگذاری نیست و احتمالا تا پایان سال این واگذاری انجام شود. جاماندگان نیازی به ثبت‌نام ندارند و تنها مشمولانی که توسط دولت مشخص شده‌اند می‌توانند آن را دریافت کنند.

همچنین معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور چندی پیش اعلام کرده بود مشمولان جدید نیازی به ثبت‌نام و ارائه مدارک ندارند. لیست این افراد در سازمان بهزیستی کل کشور وجود دارد. قرار است این سازمان لیست همه افرادی که جزو مشمولان جدید هستند را در اختیار سازمان خصوصی‌سازی قرار دهد. به محض اینکه سازمان خصوصی‌سازی کارهای قانونی و اداری را انجام دهد مستقیما برای افراد جامانده سهام عدالت برقرار می‌شود.

این مقام مسئول تاکید کرده که مشمولان جدید به هیچ عنوان برای ثبت‌نام به جایی مراجعه نکنند و هیچ مدارک یا هزینه‌ای برای ثبت‌نام جدید نپردازند. کل این روند از طریق ارتباط بهزیستی با سازمان خصوصی‌سازی انجام می‌شود.

بر اساس آمارها،۲۰ میلیون جامانده در این حوزه وجود دارند و تنها افراد تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و مجموعه ایثارگران سها عدالت دریافت خواهند کرد و در خصوص این بقیه این افراد صحبتی نشده است.

سهام عدالت

بازار سهام عدالت از کنترل فروشندگان خارج می شود؟

یکی از عواملی که می تواند بازار سهام را از کنترل فروشندگان خارج کند، فعال شدن پول های درشت است. شاخصی که این موضوع را رصد می کند، شاخص قدرت خریداران حقیقی است. این شاخص دیروز به عدد 1.02 رسید. در این شاخص عدد یک نشان دهنده قدرت برابر خریداران و فروشندگان است. چنانچه شاخص به بالای یک برود یعنی قدرت خریداران بیشتر شده و چنانچه شاخص به کمتر از عدد یک برسد، یعنی فروشندگان قدرت گرفته اند.

شاخص قدرت خریداران حقیقی مدت هاست که برتری فروشندگان را نشان می دهد. در این میان البته گهگاه پیش آمده که قدرت فروشندگان بیشتر شده باشد اما این موضوع پایدار نبوده و به سرعت دوباره فروشندگان قدرت خود را به بازار دیکته کرده اند. حالا اگر قدرت فروشندگان طی دو سه روز معاملاتی آینده افزایش نیابد، می توان این طور برداشت کرد که واقعا پول های درشت، دوباره فعال شده اند.

در انتظار یک موج صعودی کوچک در بازار سهام عدالت

در کنار قدرت گرفتن خریداران، بالا رفتن ارزش معاملات نیز نکته ای بااهمیت است که البته در بازار سهام دیروز چنین نکته ای مشاهده نشد. به عبارتی افزایش ارزش معاملات و افزایش قدرت خریداران حقیقی، مکمل یکدیگر هستند که باید در کنار هم دیده شوند تا بتوان از آن برداشت مثبت داشت

اما فعلا برای وضعیت فعلی همچنان می توان امیدوار به وضعیت بازار بود. منظور از این امیدواری البته بازگشت شاخص ها به سقف های سال 99 نیست بلکه احتمالا یک موج کوچک رو به بالا در شاخص ها رخ خواهد داد.

سهام عدالت

چرا بازار سهام عدالت زور بالا رفتن ندارد؟

از آنجا که در بازار سهام دیروز حدود 480 نماد مثبت در مقابل 180 نماد منفی وجود داشت، برای آغاز معاملات امروز می توان رشد شاخص ها را متصور بود. البته باید این را هم در نظر گرفت که احتمالا در نیمه دوم زمان معاملات، عرضه ها افزایش خواهند یافت چراکه نوسان گیران به سودهای چند درصدی می رسند و سود شناسایی می کنند.

شرایط بازار به گونه ای شده که بسیاری از فعالان، با سودهای کمتر از 10 درصد دست به فروش سهام می زنند و نوسان گیری در بازار زیاد شده است. به همین دلیل است که بازار به محض اینکه قصد مثبت شدن دارد، با فشار عرضه روبرو می شود.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.