کد خبر : 27163 / /
/

سهام عدالت | شرایط واگذاری سهام عدالت

واریزی جذاب برای سهام عدالتی ها! | سهام عدالت 8 میلیونی شامل چه کسانی می شود؟

جدیدترین جزئیات از سهام عدالت و زمان واریز سود سهام عدالت را در این مطلب بخوانید

واریزی جذاب برای سهام عدالتی ها! | سهام عدالت 8 میلیونی شامل چه کسانی می شود؟

مشاور رئیس ‌سازمان بورس در امور سهام عدالت از دو‌برابر شدن سود این سهام خبر داد و گفت: بررسی پرداخت سود سهام عدالت طی دو مرحله در حال انجام است.جاماندگان دریافت سهام عدالت منتظر اعلام خبر رسمی از سوی دولت و مجلس هستند تا بتوانند برگه های سهام عدالت خود را دریافت کنند.برای آزادسازی سهام عدالت دو گزینه مدیریت مستقیم و غیرمستقیم وجود دارد. ثبت‌نام سهام عدالت در سال ۱۳۸۵ کلید خورد و این پروسه تا پایان سال ۱۳۹۴ به ایستگاه آخر رسیدآخرین اخبار سهام عدالت را با هم در سایت خبر آزاد می خوانیم.

سهام عدالت

سود سهام عدالت سال ۱۴۰۰ قرار است آذر و اسفند ماه سال جاری و در دو مرحله واریز شود.

اما مبلغ سود سهام چقدر است؟پیش از این اعلام شده بود که سود سهام عدالت دو برابر سال قبل شده است. یعنی دارندگان سهام عدالت یک میلیون تومانی سود دو میلیون تومانی می‌گیرند. با این حساب یک خانوار چهار نفره سود ۸ میلیون تومانی می‌گیرند.

دارندگان سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی هم سود یک میلیون تومانی می‌گیرند. یعنی یک خانوار چهار نفره امسال چهار میلیون تومان سود می‌گیرند. اما این سود در دو مرحله واریز می‌شود، یکی در پاییز و دیگری در زمستان امسال واریز می‌شود.

مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت اعلام کرده است که پرداخت این سود مشروط به این است که  شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت همکاری لازم را انجام دهند.

پیمان حدادی امروز در گفتگو با ایرنا به آخرین وضعیت فروش سهام عدالت اشاره کرد و افزود: اکنون هیچ خبری در زمینه آغاز فروش سهام عدالت نیست و تصمیمی از سوی مسوولان در این زمینه اتخاذ نشده است.

وی افزود: از همان ابتدا ماهیت سهام عدالت نگهداری از این سهام توسط سهامداران بود تا بتوانند به‌صورت سالانه از محل سود این سهام منتفع شوند.

حدادی خاطرنشان کرد: اگر قرار بود این سهام برای فروش در اختیار مردم قرار بگیرد، مسئولان ارزش ریالی سهام عدالت که نفری ۵٠٠ هزار تومان تا یک میلیون تومان بود را به صورت نقدی به مردم پرداخت می‌کردند.

حدادی تاکید کرد: با توجه به اینکه شرکت‌های سهام عدالت جزو شرکت‌های استراتژیکی محسوب می‌شوند و فعالیت و سودآوری آنها روز به روز بهتر می‌شود و افزایش پیدا می‌کند؛ بنابراین مردم باید اقدام به نگهداری سهام کنند.

حدادی افزود: با توجه به چنین مساله‌ای اکنون هیچ تصمیمی برای فروش سهام عدالت به روش مستقیم و غیرمستقیم اتخاذ نشده است.

سهام عدالت

اختصاص سهام عدالت به جاماندگان

مشاور رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در ادامه به جاماندگان سهام عدالت اشاره کرد و گفت: افرادی که اکنون تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی هستند، اما از سهام عدالت بهره‌مند نشده‌اند؛ جزو جاماندگان سهام عدالت محسوب می‌شوند که قرار است در ابتدا سهام عدالت به این افراد تعلق بگیرد.

وی گفت: مابقی افراد برای دریافت سهام عدالت باید مورد بررسی قرار بگیرند که شناسایی این گروه‌ها نیازمند بررسی‌های سازمان خصوصی‌سازی و مجلس است.

 سهام عدالت به دلیل دربرگیری 49 میلیون نفری که دارد، هر هفته با انتشار اخبار متعددی مواجه می‌شود. علاوه بر افرادی که هم اکنون دارای برگه‌های سهام عدالت هستند، تعداد زیادی از افراد هم منتظر تعیین تکلیف سهام عدالت برای جاماندگان هستند.

سهام عدالت

* جاماندگان سهام عدالت نیازی به ثبت‌نام ندارند

حسین قربان زاده، رییس سازمان خصوصی‌سازی در زمینه جاماندگان سهام عدالت می‌گوید: جاماندگان سهام عدالت در وضعیت فعلی لازم نیست، هیچ‌گونه اقدامی را انجام دهند و همچنین هیچ مبلغی را نباید برای ثبت‌نام پرداخت کنند.

وی ادامه داد: همچنین مشمولان جدید دریافت سهام عدالت باید نسبت به این موضوع آگاه باشند که نیازی به ثبت‌نام نیست، جاماندگان مرحله نخست جزو ۲ نهاد حمایتی هستند که از سوی وزارت تعاون تعیین و مورد تایید قرار گرفتند.

* واریز سود باقی مانده سهام عدالت در پایان تیرماه

البته افرادی سهام عدالت دارند و هنوز موفق به دریافت سود این سهام نشده‌اند، می توانند با ارائه شماره شبای خود در سجام در ماه‌های آینده این سود را دریافت کنند.

محمود حسنلو، معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه در این زمینه می‌گوید: مرحله سوم واریز سود سهام عدالت که مشروط به دریافت شماره شبای جاماندگان است؛ در اواخر تیر انجام می‌شود.

سهام عدالت

* اصلاح آیین نامه سهام عدالت

مهدی سعادتی، رئیس فراکسیون سهام عدالت مجلس بر لزوم لغو مصوبات مرتبط و مواد مغایر با قانون در آیین‌نامه قبلی سهام عدالت تاکید کرد و از برنامه ‌ریزی برای ارائه مدل اجرایی و تدوین آیین‌نامه جدید سهام عدالت در انطباق با قانون اجرای اصل ۴۴ طی یک ماه آینده در کارگروه ویژه سهام عدالت و شورای‌عالی بورس خبر داد.

رئیس فراکسیون سهام عدالت مجلس ادامه داد: آیین‌نامه قبلی سهام عدالت که از سوی شورایعالی بورس تصویب و تهیه شده بود، با توجه به یک‌جانبه‌گری و عدم رعایت صرفه و صلاح سهامداران عدالت و مغایرت با قوانین باید لغو شده و بر همین اساس در جلسه هفته گذشته کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مقرر شد وزیر محترم اقتصاد تدبیری اتخاذ کنند تا مصوبه اخیر شورای‌عالی بورس که یک مدل اجرایی مغایر قانون را شامل می‌شد، نیز ظرف یک ماه که هم‌اکنون یک هفته از آن گذشته است، لغو و ظرف یک ماه آینده مدلی مبتنی بر قانون تصویب و بر مبنای آن آیین‌نامه جدید سهام عدالت تدوین شود.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.