کد خبر : 40498 / /
/

لیست ابزارهای ضروری سئو برای سئو کاران

برای یک سئو کار خیلی اهمیت دارد که از چه ابزاری برای سئو سایت خود استفاده کند ما در این آموزش سعی کردیم لیست مهم ترین ابزارهایی که یک متخصص سئو یا سئو کار بداند برای شما بیاوریم

لیست ابزارهای ضروری سئو برای سئو کاران

 

ابزارهای ضروری سئو

·گوگل آنالیتیکس:

این ابزار امکان پیگیری و تجزیه و تحلیل دقیق وبسایت شما را فراهم می‌کند و به شما اطلاعات مفیدی مانند ترافیک سایت، رفتار کاربران، کلمات کلیدی مورد استفاده و غیره را ارائه می‌دهد.

 

·گوگل وبمستر:

این ابزار به شما کمک می‌کند تا مشکلات فنی وبسایت خود را شناسایی کنید و بهینه‌سازی را برای جستجوی گوگل بهتر کنید. همچنین، شما می‌توانید نقشه سایت را ارسال کنید و نتایج جستجو و شیوه نمایش سایت خود را مشاهده کنید.

 

·Ahrefs

این ابزار به شما کمک می‌کند تا تحلیل رقابتی کلمات کلیدی را انجام دهید، پیوندهای ورودی به سایت خود را بررسی کنید و ایده‌های جدیدی برای ساخت لینک بدست آورید. برای یادگیری ahrefs   از طریق سایت پیشتاز وب وی پی عمل کنید

 

 

· SEMrush

این ابزار با تحلیل رقبا، بررسی کلمات کلیدی، مدیریت کمپین‌های تبلیغاتی و مانیتورینگ عملکرد وبسایت شما، بهبود سئو را تسهیل می‌کند.

 

· Moz

این ابزار ابزارهای مختلفی را در اختیار شما قرار می‌دهد که به شما در تحلیل سئو، پیگیری کلمات کلیدی، بررسی لینک‌ها و بهینه‌سازی محتوا کمک می‌کنند.

 

·Screaming Frog

این ابزار به شما امکان می‌دهد وبسایت خود را بررسی کنید و مشکلات فنی، خطاهای صفحات و شیوه نمایش محتوا را بشناسید. آموزش اسکریمینگ فراگ از طریق سایت پیشتاز وب وی بیاموزید

15

 

· Copyscape

با استفاده از این ابزار، می‌توانید اصالت محتوای سایت خود را بررسی کنید و از تکراری بودن مطالب جلوگیری کنید.

 

· Google Keyword Planner

این ابزار ایده‌های کلمات کلیدی برای سئو و تبلیغات گوگل را ارائه می‌دهد و حجم جستجو و رقابت را برای هر کلمه کلیدی نشان می‌دهد.

 

· Google PageSpeed Insights

با استفاده از این ابزار، میزان سرعت بارگیری صفحات وبسایت خود را بررسی کنید و نکات بهینه‌سازی را برای بهبود آن دریافت کنید.

·جت سئو (jet seo)

جت سئو در ابتدا یک‌سری آمار در مورد امتیازی که سایت‌تان دارد، تعداد کلمات کلیدی و سرعت سایت به شما می‌دهد. علاوه بر این‌ها در ادامه صفحه در مورد Core Web Vitals که یکی از فاکتورهای جدید سئو مبتنی بر تجربه کاربری و سرعت است، اطلاعاتی در اختیارتان می‌گذارد.

همینطور اطلاعاتی در مورد رتبه کلمات کلیدی مختلف‌تان، مشکلات فنی سایت و ابزاری برای تحقیق کلمات کلیدی به شما ارائه می‌کند. متاسفانه در حال حاضر جت سئو آماری در مورد بک لینک‌ها به شما نمی‌دهد.

·tools

میزفا یکی از سایت‌های خوب ایرانی در زمینه آموزش سئو است که مدتی پیش ابزار سئوی خودش با اسم mizfa.tools را راه‌اندازی کرد. این ابزار به طور کلی از 5 ابزار دیگر تشکیل شده:

ردیاب: که به شما برای بررسی رتبه کلمات کلیدی سایت‌تان کمک می‌کند.

تحقیق: که به شما برای تحقیق کلمه کلیدی » و پیدا کردن عبارت‌های جدید کمک می‌کند.

رتبه: که به شما می‌گوید ابزارهای مختلف مثل الکسا و ماز و... چه امتیاز و رتبه‌ای برای سایت شما در نظر گرفته‌اند.

کاوش: که به بررسی "سئوی داخلی" سایت شما می‌پردازد.

·kwrank

این ابزار  به شما اجازه می‌دهد یک گزارش با جزئیات دلخواه از وضعیت سئوی سایت داشته باشید

یک ابزار سئوی ایرانی است که فقط در زمینه بررسی رتبه کلمات کلیدی سایت به کاربرانش کمک می‌کند. این یعنی به کمک این ابزار می‌توانید ببینید که هر کلمه کلیدی‌تان در گوگل چه رتبه‌ای گرفته و چه تغییراتی داشته. همینطور kwrank برای بررسی رتبه کلمات کلیدی رقبا هم کمک‌تان می‌کند.

·ALEXA

در یک کلمه، فوق‌العاده! اگر به من باشد می‌گویم بهترین ابزار برای تحلیل سایت خودتان و همینطور تحلیل سایت رقبا، ابزار الکسا است. از جمله آمارهایی که این ابزار  در مورد سایت به شما می‌دهد به این شرح هستند:

  • بهترین کلماتی که در آنها رتبه دارید
  • لیست آدرس مهم‌ترین ‌رقبای‌تان
  • کلماتی که می‌توانید روی آنها راحت رتبه بگیرید (Keyword Gaps)
  • آمار بک لینک رقبا
  • و... .

البته آمار این ابزار برای سایت‌های خارجی دقیق و بهتر است اما خب برای کاربران ایرانی هم کارایی زیادی دارد.

ابزار majestic

ابزار مجستیک یک ابزار اختصاصی برای آنالیز بک لینک است که در نسخه رایگانش هم اطلاعات خوبی در مورد وضعیت سئوی سایت به شما می‌دهد

 گوگل ترندز

همانطور که در مقاله "گوگل ترندز" هم گفتم، این ابزار وظیفه‌اش بررسی محبوبیت کلمات و موضوعات در سطح وب است. مثلا الان به شما نشان می‌دهد که جستجوی کلمه ویل اسمیت بعد از سیلی زدنش به مجری برنامه اسکار، بسیار بالا رفته!

در آن مقاله هم به این موضوع اشاره کردم که می‌توانید از ترندز برای پیدا کردن موضوعات محبوب برای تولید محتوا، برای فروش محصول در فروشگاه اینترنتی و... کمک بگیرید. همینطور بعضی‌ها از آن برای تحقیق کلمات کلیدی استفاده می‌کنند.

مقایسه انواع ابزارهای سئو: کدام ابزار برای نیازهای SEO شما بهترین است؟

 

برای مقایسه ابزار های مختلف سئو بهتر است آموزش مقایسه ابزارهای سئورا در سایت مثلث انلاین ببینید

 

نتیجه گیری:

در این آموزش له شما انواع ابزار های سئو را یاد د ادیم و به شما یک مقاله معرفی کردیم که با دین امکانات هر ابزار بفهمید کدام یک از ابزارا برای شما بهتر است. الیته آموزش هر یک از ابزارهای سئو در سایت پیشتاز وب وی پی موجود است میتونید مشاده کنید

 

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.