کد خبر : 36826 / /
/

اهمیت سئو در خدمات دیجیتال مارکتینگ تا چه حد است؟

در زمانه‌ای که ما زندگی می‌کنیم، بسیاری از افراد با جستجوی آنلاین از طریق موتور‌های جستجو، صبح خود را آغاز می‌نمایند. اکثر جستجوگر‌های وب معمولاً به منظور تحقیق، خرید و سرگرمی ترجیح می‌دهند تا در سایت‌هایی این جستجو را انجام دهند که در رتبه‌های بالاتر موتور‌های جستجو، مانند گوگل، قرار دارند و در واقع داستان سئو‌ سایت از همین‌جا آغاز می‌شود. در این مقاله به این موضوع می‌پردازیم که بهینه‌سازی موتور‌های جستجو (سئو) به چه معنی است و اهمیت سئو در خدمات دیجیتال مارکتینگ تا چه حد است؟

اهمیت سئو در خدمات دیجیتال مارکتینگ تا چه حد است؟

 

 

منظور از دیجیتال مارکتینگ چیست؟

فروشندگان کالاها و خدمات نیاز دارند تا فعالیت‌های خود را به مخاطبان معرفی نمایند و این کار به بازاریابی معروف است. در گذشته بازاریابی از طریق تبلیغات تلویزیونی، بیلبورد، تبلیغات چاپی و ... انجام می‌شد. نسل امروز به استفاده از این روش بازاریابی قدیمی یا بازاریابی سنتی (آفلاین) علاقه‌ای ندارند. از طرف دیگر، این کار هزینه‌های سنگینی به دنبال دارد که موجب شده تا بسیاری از کسب‌وکارها آن را در برنامه تبلیغاتی خود نداشته باشند.

با گسترش فناوری‌های نوین و به‌دلیل گسترش فضای مجازی و دسترسی میلیونی خریداران به وب‌سایت‌ها، امروزه بازاریابی به شکل دیگری انجام می‌شود. به این نوع از بازاریابی، دیجیتال مارکتینگ گفته می‌شود که در دو بستر آنلاین و آفلاین انجام می‌شود.

در دیجیتال مارکتینگ، گروه‌های هدف بسیار متعدد هستند و در صورت پیاده‌سازی سئو‌ اصولی، کار فروش بسیار حرفه‌ای صورت می‌گیرد. وظیفه اصلی دیجیتال مارکتینگ، شناساندن برند، محصولات و خدمات کارفرمایان به مخاطبان هدف است. این کار در بستر وب، توسط کانال‌هایی مانند اینترنت، اپلیکیشن‌ها، موتورهای جستجو، شبکه‌های اجتماعی و سایر ابزارها صورت می‌گیرد.

سئو چیست؟

ساده‌ترین تعریف برای سئو این است که اگر بخواهید خریداران بیش‌تری متوجه وب‌سایت شما شوند، می‌توانید با رعایت اصول بهینه‌سازی صفحات وب برای موتور‌های جستجو (سئو)، در صفحه نتایج این موتور‌ها، جایگاه بهتری را کسب کنید. هر چه بازدیدکنندگان سایت شما افزایش یابند، خریداران بالقوه هم ازدیاد پیدا می‌کنند. در حال حاضر اهمیت سئو در خدمات دیجیتال مارکتینگ بر هیچ کس پوشیده نیست و اکثر فروشندگان کالا و خدمات با استخدام افراد متخصص در این زمینه، در جهت ارتقای سایت‌های فروشگاهی اقدام می‌کنند.

انواع فعالیت‌های سئو

همان‌طور که بیان کردیم، کارفرمایان برای دسترسی بیشتر به خریداران، لازم است تا برای بهینه سازی وب‌سایت خود، اقدام به سئو نمایند. سئو می‌تواند شامل انجام فعالیت‌هایی در صفحات داخلی سایت باشد (One- page SEO) یا بهینه‌سازی در خارج از سایت صورت بگیرد (Off-page SEO). بهینه‌سازی فنی سایت هم از دیگر فعالیت‌های ضروری سئو به‌شمار می‌آید. در یک کلام، وظیفه یک متخصص سئو، بهینه‌سازی سایت برای دسترسی هر چه بیشتر بازدیدکنندگان و خریداران بالقوه است.

رابطه سئو و دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ دارای شاخه‌های متعددی است، از این‌رو یک دیجیتال مارکتر حرفه‌ای برای هر کارفرمایی، با توجه به پتانسیل رفع نیاز‌های کسب‌و‌کار و مخاطبان، از خدمات مناسب، استفاده می‌نماید. با بررسی شاخه‌ها و خدمات مختلف این حوزه می‌توانید جایگاه سئو را در ارتباط با دیجیتال مارکتینگ بهتر درک کنید.

جایگاه سئو در بازاریابی دیجیتال

شاخه‌های بازاریابی دیجیتال عبارتند از:

  • بازاریابی محتوا
  • جستجوی ‌پولی
  • ایمیل مارکتینگ
  • تبلیغات کلیکی
  • اتوماسیون بازاریابی
  • بازاریابی شبکه‌های اجتماعی
  • محتوای حمایت شده
  • بهینه سازی موتور‌های جستجو (SEO)

همان‌طور که مشاهده می‌نمایید، سئو یکی از شاخه‌های دیجیتال مارکتینگ است و با بهینه‌سازی موتور‌های جستجو، افزایش در مخاطبان صورت می‌گیرد.

27

اهمیت بازاریابی دیجیتال

اگر از اهمیت بازاریابی دیجیتال آگاه باشید، به رابطه سئو و دیجیتال مارکتینگ هم بیشتر پی می‌برید. دیجیتال مارکتینگ مهم است زیرا:

  • به ایجاد رابطه بهتر با مشتریان کمک موثری می‌کند و این به‌معنای جذب مشتریان بیشتر خواهد بود.
  • در بهبود چشم ‍‌انداز‌های کسب‌و‌کار تاثیر زیادی دارد.
  • از آن‌جا که سبب فروش بیشتر می‌شود، عامل موثری در افزایش درآمد به حساب می‌آید.
  • سبب محبوبیت برند‌ها می‌شود.
  • این روزها، استراتژی بازاریابی به طور کامل به این نوع از بازاریابی بستگی دارد.
  • شرایط را برای بازگشت سرمایه مهیا می‌نماید.
  • سبب دیده شدن در تمام جهان در نتایج سرچ موتور جستجو می‌شود.
  • دارای فرصت ‌های شغلی بسیار زیاد‌ی است.
  • پویایی به همراه دارد.

سئو در بازاریابی دیجیتال سبب ایجاد فرصت‌های شغلی متنوع، پیشرفت آسان در قیف فروش و جذب بیش‌تر مخاطبان در بستر‌های اینترنتی می‌شود. با طرح‌ریزی روند سئو‌ اصولی در وب‌سایت، شاهد تحولات زیادی در بازار دیجیتال خواهید شد و توانایی پشت سر گذاشتن رقیبان را پیدا خواهید کرد. با سئو به مخاطبان این پیام را می‌دهید که «ما برند X هستیم و محصول Y را تولید می‌کنیم یا خدمت Z را ارائه می‌دهیم. ما را ببینید و از محصولات و خدمات ما استفاده کنید».

بازاریابی با سئو  سایت

اولین راه برای شروع فرآیند بازاریابی سئو تحلیل رقبا است. با ابزار‌هایی مانند گوگل آنالیتیکس شما می‌توانید از فعالیت‌های رقیب‌هایتان اطلاعاتی کسب نمایید. در واقع شما سایت رقیب را بررسی می‌کنید تا متوجه شوید که:

  • با چه شرایطی به موفقیت رسیده است؟
  • روی چه کلمات کلیدی کار کرده است؟
  • بیشترین بازدید برای کدام مقاله بوده است؟
  • نحوه به کار بردن کلمات و ادبیات مقاله چگونه بوده است؟

 با استفاده از این اطلاعات شما می‌توانید ضمن آشنایی با فعالیت‌های رقبا،  نقاط قوت و ضعف آن‌ها را تعیین نمایید و روند فعالیت خود را بهبود دهید.

خدمات موثر سئو بر دیجیتال مارکتینگ

قبل از پرداختن به سئو، مجموعه‌ای از خدمات توسط شرکت‌های سئو ارائه می‌شوند که برای بهینه‌سازی ضروری هستند. این خدمات در مجموع، حال سایت شما را خوب می‌کنند و به بهبود جایگاه وب‌سایت شما در نتایج جستجو کمک می‌کنند. به‌طور کلی خدمات سئو در پنج گروه زیر خلاصه می‌شوند:

سئو تکنیکال

این بخش شامل پیکر‌بندی و ایجاد ساختار مناسب برای وب‌سایت، کدنویسی و طراحی نسخه AMP، طراحی نسخه موبایل و تنظیم حالت ریسپانسیو است.

28

بازاریابی محتوا

شناسایی کلمات کلیدی مناسب و به‌کار بردن این کلمات در محتوای وب‌سایت، از خدمات بازاریابی محتوا است. بهترین شرکت دیجیتال مارکتینگ شرکتی است که به صورت مستمر در وب‌سایت شما، به تولید محتوای باکیفیت بپردازد.

همچنین به کار بردن تکنیک لینک‌‌سازی داخلی باعث پیوستگی بیشتر محتوا می‌شود و جذب مخاطب بیشتر و افزایش ترافیک ‌سایت را به دنبال دارد که در نهایت به بهبود وضعیت سایت در نتایج جستجو منجر می‌شود.

لینک سازی

از دیگر خدمات تخصصی شرکت‌های سئو، لینک‌سازی است. این بخش از خدمات شامل لینک‌سازی دستی، آنالیز در زمینه خرید لینک و رپورتاژ آگهی و از بین بردن لینک‌های مخرب است.

لوکال سئو (سئو محلی)

در این بخش از خدمات، متخصص سئو با استفاده از سئو محلی، موقعیت کسب‌وکار را در اولویت قرار می‌دهد تا مشتری ‌های محلی به‌دلیل نزدیکی، به خرید رغبت بیشتری نشان دهند.

مشاوره و آنالیز

هر کسب‌و‌کاری، چه کوچک باشد یا بزرگ، نیاز به آنالیز رقبا دارد. شرکت‌های سئو با آنالیز رقبا، کم و کاستی‌های آن‌ها را به شما اطلاع می‌دهند. با اطلاع از نقاط قوت و ضعف سایت‌های رقیب، آماده‌سازی این خدمات و اصلاح آن‌ها در روند فعالیت خود، می‌توانید در امر فروش موفق‌تر از رقبا عمل نمایید.

نقش مهم سئو در دیجیتال مارکتینگ

‌این روزها، کارها به قدری تخصصی شده‌اند که یک نفر از عهده تمامی کارهای حرفه‌ای بر نمی‌آید. مدیریت یک وب‌سایت موفق نیز از این قاعده مستثنی نیست. هر روز از صبح تا شام میلیون‌ها نفر از دریای بیکران فضای مجازی خرید می‌کنند، آیا تا به حال فکر کرده‌اید که سهم شما از این خرید، چقدر می‌تواند بیشتر باشد؟

با توجه به اهمیت سئو در خدمات دیجیتال مارکتینگ، لازم است تا بهترین شرکت دیجیتال مارکتینگ را انتخاب کنید و کار سئو‌ سایت خود را به آن شرکت بسپارید.

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.