کد خبر : 39320 / /
/

آشنایی با سئو و بهینه سازی سایت

بهینه‌سازی موتور جستجو یا سئو (SEO) روش بهینه‌سازی یک وب سایت یا محتوای آنلاین برای رتبه‌بندی صفحات نتایج موتور جستجو ( SERPs ) برای کلمات کلیدی یا عبارات هدفمند است. با انجام بیش از ۳.۵ میلیارد جستجو در گوگل در هر روز، تعجبی ندارد که شرکت‌ها و سازمان‌های با تمام اندازه‌ها به شدت در سئو سرمایه‌گذاری کنند تا بازدید خود را افزایش داده و ترافیک را به وب سایت خود بالا ببرند. در اینجا می خواهیم با سئو و بهینه سازی سایت آشنا شویم و آن را به زبانی ساده بیان کنیم. پس حتما تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

آشنایی با سئو و بهینه سازی سایت

 

 

 

 

سئو مجموعه‌ای از تکنیک‌ها و استراتژی‌هایی را در بر می‌گیرد که برای بهبود ارتباط و اقتدار یک وب سایت در چشم موتورهای جستجو مانند گوگل طراحی شده‌اند. ما در دوره سئو ارزان این روش‌ها را به دو دسته بهینه‌سازی روی صفحه و بهینه‌سازی خارج از صفحه تقسیم می کنیم و تدریس می کنیم.

 

سئو داخلی

بهینه‌سازی روی صفحه به بهینه‌سازی تک‌تک صفحات وب برای بهبود ارتباط آن‌ها با کلمات و عبارات هدف اشاره دارد. این شامل عناصری مانند تگ عنوان صفحه , متا دیسکریپشن، تگ عنوان ها , محتوا و ساختار لینک سازی داخلی است.

 

سئو داخلی مهم است. زیرا به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا درک کنند که یک صفحه درباره چیست و بنابراین آن را برای جستجوهای مرتبط دقیق‌تر رتبه‌بندی کنند.

 

یکی از مهم‌ترین عناصر بهینه‌سازی روی صفحه , استفاده از کلمات و عبارات کلیدی در طول محتوای صفحه است. کلمات کلیدی واژه‌هایی هستند که افراد در جستجوی موتورهای جستجو به دنبال آن هستند و با گنجاندن آن‌ها در محتوای شما می‌توانید به موتورهای جستجو اشاره کنید که صفحه شما به این سوالات مربوط است.

 

با این حال , مهم است که از کلمات کلیدی به روشی طبیعی و ارگانیک استفاده کنیم که احساس اجبار یا اسپم منتقل نکند. پر کردن محتوای شما با کلمات کلیدی بسیار زیاد در واقع می‌تواند به رتبه‌بندی شما صدمه بزند چون موتورهای جستجو ممکن است آن را به عنوان تلاشی برای دستکاری الگوریتم‌های خود تلقی کنند.

 

عنصر مهم دیگر بهینه‌سازی روی صفحه برحسب عنوان صفحه و توصیف متا است.

تگ عنوان متنی است که در زبانه مرورگر وقتی صفحه باز است ظاهر می‌شود و همچنین متنی است که به عنوان تیتر در صفحات نتایج موتور جستجو ظاهر می‌شود .

 

توصیف متا خلاصه کوتاهی است که زیر عنوان در صفحات نتایج موتور جستجو ظاهر می‌شود. این عناصر  به قدری مهم هستند که ما در خدمات سئو ارزان بهترین نتیجه را از آن ها برای مشتریان خود گرفته‌ایم.

 

زیرا به موتورهای جستجو و کاربران خلاصه‌ای سریع از آنچه صفحه در مورد آن است ارائه می‌کنند . با بهینه‌سازی تگ عنوان و توصیف متا با کلمات کلیدی هدف و پیام‌های جذاب می‌توانید احتمال رتبه‌بندی صفحه خود را در صفحات نتایج موتور جستجو افزایش دهید.

 

 

سئو خارج از صفحه (سئو خارجی)

از سوی دیگر بهینه‌سازی خارج از صفحه , به بهینه‌سازی عوامل خارجی اشاره دارد که می‌تواند بر رتبه‌بندی یک وب سایت اثر بگذارد. بک لینک ها لینک از وب سایت‌هایی هستند که به وب سایت شما اشاره می‌کنند و آن‌ها یکی از مهم‌ترین عواملی هستند که موتورهای جستجو برای تعیین قدرت و ارتباط یک وب سایت استفاده می‌کنند.

 

زمانی که وب سایت‌های دیگر به محتوای شما لینک می‌دهند , این ابزار به موتورهای جستجو اشاره می‌کند که محتوای شما ارزشمند و معتبر است و بنابراین در صفحات نتایج موتور جستجو به خوبی رتبه‌بندی می‌شود.

 

با این حال , همه backlinks یک‌سان ایجاد نمی‌شوند. در واقع , اگر برخی از انواع backlinks از وب سایت‌های با کیفیت پایین یا وب سایت‌های با کیفیت پایین می‌آیند، می‌توانند در واقع رتبه‌بندی شما را آسیب برسانند.

 

به همین دلیل است که تمرکز بر کسب لینک با کیفیت بالا و مرتبط از وب سایت‌های معتبر مهم است.

 

 

سیگنال‌های رسانه‌های اجتماعی مانند نظرات می‌توانند بر رتبه‌بندی وب سایت تاثیر بگذارند . در حالی که سیگنال‌های رسانه‌های اجتماعی مستقیما ً بر قدرت یا ارتباط یک وب سایت تاثیر نمی‌گذارد , آن‌ها می‌توانند به طور غیرمستقیم با رانندگی ترافیک و تعامل با وب سایت بر رتبه‌بندی آن تاثیر بگذارند.

 

با ایجاد محتوای ارزشمندی که با مخاطبین هدف شما و اشتراک آن در رسانه‌های اجتماعی , شما می‌توانید احتمال اشتراک محتوای خود را افزایش دهید که در نهایت می‌تواند منجر به رتبه‌بندی بالاتر در صفحات نتایج موتور جستجو شود .

 

اگرچه سئو خارجی بسیار مهم است اما باید برای جذب بازدیدکننده به مشتری از تکنیک های بازاریابی دیجیتال استفاده کنید که ما این نکات را در دوره ارزان دیجیتال مارکتینگ به شما می گوییم.

 

 

سئو تکنیکال و فنی

 

علاوه بر بهینه‌سازی روی صفحه و خارج از صفحه، عوامل دیگری نیز وجود دارند که می‌توانند بر رتبه‌بندی یک وب سایت مانند سرعت وب سایت، دوستانه بودن تلفن همراه و سئو فنی تاثیر بگذارند. سرعت وب سایت مهم است زیرا می‌تواند بر تجربه کاربر و نرخ بازگشت تاثیر بگذارد. که به نوبه خود می‌تواند بر رتبه‌بندی نیز تاثیر بگذارد.

 

موبایل فرندلی نیز مهم است. زیرا همواره افراد بیشتر و بیشتری به اینترنت در دستگاه‌های موبایل دسترسی دارند . در واقع , گوگل حتی یک سیاست نمایه‌سازی سیار را معرفی کرده‌است که به این معنی است که در حال حاضر از نسخه موبایل یک وب سایت به عنوان شاخص اولیه خود برای خزیدن و رتبه‌بندی استفاده می‌کند.

 

seo فنی به بهینه‌سازی عناصر فنی یک وب سایت مانند ساختار نشانی اینترنتی , نقشه سایت و اسکیما اشاره می‌کند. این عناصر مهم هستند زیرا به موتورهای جستجو کمک می‌کنند تا ساختار و محتوای یک وب سایت را درک کنند که می‌تواند ارتباط و قدرت آن را بهبود بخشد.

 

برای مثال با استفاده از اسکیما برای مشخص کردن محتوای وب سایت می‌توانید موتورهای جستجو را با اطلاعات دقیق ‌تری در مورد کسب‌وکار خود , مانند آدرس , شماره‌تلفن , و ساعات کاری فراهم کنید.

 

سئو محتوای صوتی و ویدیویی

یکی از ترند های مهم در سال‌های اخیر استفاده از جستجوی صوتی است. با ظهور ربات های هوشمند و دستیاران مجازی مانند سیری و الکس، افراد بیشتری برای پیدا کردن اطلاعات آنلاین از جستجوی صدا استفاده می‌کنند . این بدان معناست که کسب و کارها و سازمان‌ها باید محتوای خود را برای جستجوی صوتی با استفاده از زبان طبیعی و کلمات کلیدی بلند که منعکس‌کننده نحوه صحبت مردم است , بهینه کنند.

 

روند دیگری که به طور فزاینده‌ای در سئو دارد مهم می‌شود استفاده از محتوای ویدیویی است. ویدیو یک فرم بسیار جذاب و قابل اشتراک گذاری از محتوا است که می‌تواند به بهبود رتبه و بازدید یک وب سایت کمک کند.

 

با ایجاد محتوای ویدیویی با کیفیت بالا که برای کلمات کلیدی هدفمند بهینه شده‌است و به اشتراک گذاری آن در پلتفرم هایی مانند یوتیوب و رسانه‌های اجتماعی , کسب و کارها و سازمان‌ها می‌توانند بازدید خود را افزایش داده و ترافیک بیشتری را به وب سایت خود برسانند.

 

 

جمع بندی

در پایان باید گفت که سئو یک حوزه پیچیده و در حال تکامل است که به ترکیبی از تخصص فنی , تفکر استراتژیک و خلق محتوای خلاق نیاز دارد . با تمرکز بر بهینه‌سازی صفحه و خارج از صفحه و همچنین سایر عوامل مهم مانند سرعت وب سایت , دوستانه بودن تلفن همراه و سئو فنی، کسب و کارها و سازمان‌ها می‌توانند بازدید خود را بهبود بخشیده و ترافیک بیشتری را به وب سایت خود هدایت کنند.

 

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.