کد خبر : 32763 / /
/

آیا ربات های معاملاتی ارز دیجیتال قانونی هستند؟

آیا ربات های معاملاتی ارز دیجیتال قانونی هستند؟

ربات معاملاتی کریپتو چیست؟

با استفاده از هوش مصنوعی و کدهای برنامه ریزی شده، ربات های معاملاتی برای خرید ارز دیجیتال و فروش به عنوان سیستم های معاملاتی خودکار عمل می کنند که معاملات را با کمترین خطا انجام می دهند و تقریباً نیازی به دخالت انسانی ندارند.

از آنجایی که معاملات ارزهای دیجیتال هفت روز در هفته به صورت شبانه روزی انجام می‌شود، ربات‌های معاملاتی کریپتو به عنوان ابزاری واقعی برای معامله‌گران خرد حرفه‌ای و سرمایه‌گذاران نهادی ظاهر شده‌اند تا هر حرکتی را در بازار ارزهای دیجیتال دنبال کنند و از آن سود ببرند.

ربات معاملاتی کریپتو یک برنامه نرم افزاری است که وظایف معاملاتی مانند انتخاب، خرید و فروش یک ارز دیجیتال را بر اساس پارامترهای مشخصی که توسط برنامه نویس یا خالق ربات تعیین شده است خودکار می کند.

با استفاده از اصول هوش مصنوعی (AI) مانند ایمنی، عینیت و اعتماد، ربات‌های معاملاتی کریپتو را می‌توان برای اجرای استراتژی‌های معاملاتی مختلف کریپتو پیکربندی کرد، مانند خرید به توکن‌های کریپتوی کم ارزش، افزودن ارزهای دیجیتال جدید که وارد بازار شده‌اند یا حتی معامله در سبدی از ارزهای دیجیتال برای به دست آوردن سود از نوسانات قیمت.

از آنجایی که ربات‌های معاملاتی کریپتو بر اساس قوانین و شرایط از پیش تعریف شده کار می‌کنند، سرمایه‌گذاران را از گرفتار شدن در دام احساسات بازمی دارند و روش کارآمدتری برای معامله در بازارهای بی ثبات ارزهای دیجیتال ارائه می‌دهند.

از طریق ربات معاملاتی کریپتو، سرمایه‌گذاران می‌توانند از رویکرد مبتنی بر منطق و اتوماسیون مبتنی بر هوش مصنوعی بهره‌مند شوند.

یک ربات معاملاتی کریپتو چگونه کار می کند؟

ربات‌های معاملاتی کریپتو که با استفاده از اسکریپت‌های برنامه‌نویسی مانند پایتون، جاوا، سی یا سی شارپ توسعه یافته‌اند، از API برای تعامل با صرافی‌های کریپتوی مختلف و انجام معاملات بر روی آنها استفاده می‌کنند.

ربات‌های معاملاتی کریپتو باید داده‌های صرافی‌ها را جمع‌آوری کنند، سیگنال‌های معاملاتی را از آن‌ها تولید کنند، ریسک مربوطه را محاسبه کنند و سپس معامله را اجرا کنند. این برای معاملات خرید ارز دیجیتال یا فروش ارز دیجیتال اعمال می شود و برای هر نمونه ای که یک ربات معامله گر کریپتو با یک صرافی کریپتو تعامل می کند تکرار می شود.

با استفاده از کلیدهای Application Programming Interface (API) برای دسترسی به حساب معامله گر، یک ربات معاملاتی ابتدا داده ها را با استفاده از الگوریتم های یادگیری ماشین تجزیه و تحلیل می کند و معاملات بالقوه را با معیارهای از پیش تعیین شده خود شناسایی می کند.

متعاقباً، سرمایه را متناسب با ریسک تعریف شده توسط معامله‌گر تخصیص می‌دهد و با ارسال سفارش‌های خرید یا فروش به صرافی کریپتو با استفاده از API خود، معاملات را انجام می‌دهد. طول کد به کار رفته در یک ربات معاملاتی کریپتو بسته به تعداد استراتژی‌های معاملاتی که می‌تواند اجرا کند متفاوت است. در عین حال، زبان برنامه نویسی مورد استفاده بر اساس سطح راحتی سازنده ربات است.

 

ربات های معاملاتی کریپتو چقدر موفق هستند؟

ربات‌های معاملاتی کریپتو چه پولی یا رایگان، باید بر اساس داده‌های مربوط به عملکرد تاریخی، اعتبار سازنده ربات و بررسی همتایانی که قبلاً از آن استفاده کرده‌اند، انتخاب شوند.

این یک واقعیت شناخته شده است که بیشتر فعالیت های معاملاتی در وال استریت تحت سلطه معاملات الگوریتمی است که در دهه گذشته شتاب گرفته است. همین امر اکنون در بازارهای ارزهای دیجیتال منعکس می شود زیرا فعالیت معاملاتی سرمایه گذاران نهادی همچنان به شتاب خود ادامه می دهد و بسیار بیشتر از حجم معاملاتی است که توسط سرمایه گذاران خرد ارائه می شود.

در نتیجه، استفاده از ربات های معاملاتی در حال افزایش است. تعداد فزاینده ای از سرمایه گذاران خصوصی از یک یا چند ربات معاملاتی کریپتو مبتنی بر هوش مصنوعی برای بهبود شانس خود جهت کسب سود ثابت در بازارهای ارزهای دیجیتال استفاده می کنند.

استراتژی‌های متنوع‌سازی ریسک برای تصمیم‌گیری در مورد ثبات سود استفاده می‌شود، زیرا حتی یک معامله بدون پوشش می‌تواند سود معاملاتی روزها و هفته‌ها را به خطر بیندازد. بنابراین، از طرف معامله گر، اجرای چندین ربات معاملاتی و انتخاب تنها آنهایی که سابقه اثبات شده ای در تولید بازدهی قابل توجه دارند، ضروری است.

ربات های معاملاتی کریپتو قانونی و ایمن هستند؟

در حالی که ربات‌های معاملاتی کریپتو قانونی هستند و به طور گسترده توسط سرمایه‌گذاران نهادی استفاده می‌شوند، بسیاری از ربات‌های تقلبی یا با کدگذاری ضعیف توسط سازندگان ربات‌های ناشناس به سرمایه‌گذاران فروخته می‌شوند.

علی‌رغم وجود ملاحظات فراوان در مورد وضعیت حقوقی ربات‌های معاملاتی کریپتو، واقعیت این است که این ربات‌ها در سراسر جهان استفاده می‌شوند و قانونی در نظر گرفته می‌شوند. کستره معاملات خودکار در بازارهای مالی سنتی در حال رشد بوده است و دلیلی وجود ندارد که فکر کنیم بازارهای ارزهای دیجیتال به طور متفاوتی عمل خواهند کرد.

با این حال، قانونی بودن به معنی ایمن بودن نیست. این امر به ویژه در مورد معامله گرانی که عادت به معامله در حجم زیاد به امید به دست آوردن سود قابل توجهی از تغییرات قیمت نهایی بیت کوین دارند، صادق است.

در حالی که یک ربات معاملاتی کریپتو بدون شک به انجام معاملات بزرگ در عرض چند میلی ثانیه کمک می کند، اگر استراتژی معاملاتی به اندازه کافی از قبل تست نشده باشد، پتانسیل زیان هنگفت بسیار زیاد است. یکی از مؤلفه‌های حیاتی توسعه یک سیستم معاملاتی موفق، آزمایش آن شامل بازآفرینی نتایج با استفاده از داده‌های تاریخی و آمار حاصل برای سنجش موفقیت استراتژی معاملاتی است.

هزینه یک ربات معاملاتی کریپتو چقدر است و آیا ارزش آن را دارد؟

در حالی که اکثر ربات‌های معاملاتی کریپتوی محبوب به صورت رایگان ارائه می‌شوند، هزینه‌های مرتبطی مانند کمیسیون معاملات و کارمزد برداشت دارند که باید از قبل ارزیابی شوند.

هنگام انتخاب یک ربات معاملاتی کریپتو، سرمایه‌گذاران باید مزایا و معایب ربات‌های معاملاتی «رایگان» را در مقایسه با ربات‌هایی که هزینه اشتراک ماهانه یا سالانه ثابتی دریافت می‌کنند، بسنجند. اکثر ربات‌های معاملاتی کریپتوی محبوب مانند Naga، Pionex، eToroX برای مشاهده از کاربران هزینه‌ای دریافت نمی‌کنند، اما برای هر معامله‌ای که از طریق پلتفرم آن‌ها انجام می‌شود، کمیسیون معاملاتی از 0.05 درصد شروع می‌شود.

این به ویژه برای کسانی که حجم معاملات روزانه آنها به طور منظم از ده ها هزار دلار فراتر می رود، مهم است. هزینه های معاملاتی که بیش از یک ماه به آنها پرداخت می شود می تواند بسیار بیشتر از هزینه اشتراکی باشد که سایر رقبا دریافت می کنند.

گفته می شود، سرمایه گذاران یا معامله گرانی که به دنبال خرید یا اجاره یک ربات معاملاتی کریپتو هستند، باید بررسی کنند که آیا صرافی کریپتو آنها از ربات ها پشتیبانی می کند یا خیر. به عنوان مثال، CoinBase به ربات‌های معاملاتی اجازه نمی‌دهد با پلتفرمش تعامل داشته باشند و این ابزار را با پلتفرم CoinBase Pro خود ارائه می‌دهد.

با این حال، با اعلام Coinbase ، تمام ویژگی های پیشرفته معاملاتی، از جمله استفاده از ربات های معاملاتی، تا آغاز سال 2023 برای همه کاربران آن در دسترس خواهد بود. صرافی هایی مانند Binance، در از سوی دیگر، از طیف وسیعی از ربات‌های معاملاتی کریپتو پشتیبانی می‌کند و برای کسانی که به دنبال انجام معاملات پرسرعت توسط این ربات‌ها هستند، بسیار مناسب‌تر است. جهت بررسی قیمت لحظه ای ارز دیجیتال و مطالعه مطالب مرتبط می توانید به وب سایت صرافی نیپوتو مراجعه کنید.

منبع: نیپوتو

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.