کد خبر : 26900 / /
/

مقایسه روش های تحلیل بازارهای مالی بر اساس علایق ایرانیان

مقایسه روش های تحلیل بازارهای مالی بر اساس علایق ایرانیان

همیشه انتخاب یک روش تحلیل برای معامله گران امری مهم و حساس بوده است. بسیاری از فعالین بازارهای مالی پس از مدتی از معامله دلسرد شده و تصور می کنند روشی که از آن برای معامله استفاده می کنند، ناکارامد بوده و باید به دنبال روش های معاملاتی بهتر و جدیدتری باشند. در شرایط پیش رو بهتر است نگاه دقیق تری به روش های تحلیل بازار های جهانی از جمله ارز دیجیتال، سهام و فارکس در استان های مختلف ایران انجام دهیم. در بررسی های صورت گرفته بر اساس سایت تحلیلی گوگل ترند، متوجه می شویم که رقابت اصلی در روش های تحلیل به ترتیب زیر است.

1 – پرایس اکشن

2 – امواج الیوت

3 – چنگال اندروز

2

در تحقیق صورت گرفته مشخص می شود که تقاضا برای روش پرایس اکشن به مراتب بالاتر از سایر روش های تحلیلی است و می توان گفت که پرایس اکشن محبوب ترین روش معاملاتی در بین ایرانیان است.

پرایس اکشن چیست؟

پرایس اکشن یکی از روش‌های جذاب معامله‌گری در بازارهای مالی مثل بازار فارکس، ارزهای دیجیتال، بورس بین‌الملل،‌ بورس ایران و غیره است. در این روش، تمرکز اصلی روی محدوده‌ی قیمت دارایی‌ها و تغییرات آن است و خبری از انواع ابزارهای گوناگون که در تحلیل‌های تکنیکال می‌بینیم نیست. با مشاهده‌ی روند تغییرات قیمت، می‌توان به یک درک نسبی از رفتار سایر معامله‌گرها و بازیگرهای بازار و در نتیجه روند احتمالی حرکت قیمت در آینده رسید.

پرایس اکشن نیز مانند تمام روش‌های معامله‌گری، نیازمند آموزش و فراگیری مقدماتی است. منظور از این مقدمات، تشخیص روند اصلی بازار، الگوهای قیمتی، تشخیص قدرت روند، شناخت کندل‌های قیمتی و... است.

امواج الیوت چیست؟

نظریه امواج الیوت در سال 1930 توسط رالف نلسون الیوت (Ralph Nelson Elliott) با هدف توصیف رفتار بازار، مطرح شد. برخلاف تصور بسیاری از افراد، الیوت متوجه شد که بازارهای مالی از الگوهای تکرارپذیر و قابل تشخیص پیروی می‌کنند که، به پیش‌بینی نقاط عطف کلیدی و روند بعدی کمک کند. با استفاده از این تئوری، فعالان حوزه ترید ارزهای دیجیتال، می‌توانند وضعیت یک روند یا تغییر جدید را مشخص کنند. در واقع نظریه     Elliott Wave به تعیین اینکه روند جدید بخشی از یک فاز اصلاحی است یا ادامه روند قدیمی، کمک شایانی می‌کند.

چنگال اندروز چیست؟

چنگال اندروز (Andrew’s Pitchfork) که بعضاً از آن تحت عنوان مطالعات خطوط میانی Median Lines یاد می‌شود، یکی از روش‌های کاربردی و ترسیمی در تحلیل تکنیکال بازارهای مالی است. این ابزار که به نام معامله‌گر مشهور آلن اچ اندروز نام‌گذاری شده است، روشی بسیار محبوب و کاربردی در بین معامله‌گران است و برای ایجاد فرصت‌های سودآور و بهره بردن از نوسانات در بازارهای مالی مورداستفاده قرار می‌گیرد.

این ابزار در گروه مطالعات کانال‌های قیمتی قرار می‌گیرد؛ چراکه ساختار چنگال در واقع از دو خط موازی و یک خط میانی ​​در وسط این دو (همانند خط میدچنل کانال) تشکیل شده است. به ‌این‌ ترتیب، ابزار ترسیم اندروز دارای سه سطح موازی است که فاصله خط‌هایی که به‌صورت دوبه‌دو کنار یکدیگرند، برابر است و برای سنجش رفتار قیمت طی روند جاری یا در یک روند جدید استفاده می‌شود. اندروز معتقد بود که خطوط روند کلاسیک در تحلیل کاربرد بسزایی ندارند، در حالی که خطوطی که از نقاط و پیوت‌های بیشتری می‌گذرند و قیمت، تماس یا واکنش بیشتری با آنها دارد، بسیار کاربردی‌تر هستند. بنابراین بر مبنای این خط که به‌عنوان خط میانی از آن یاد می‌شود، باید همه‌ی نوسانات و واکنش‌های قیمت را در بین دو خط اصلی کانال‌ موردتوجه قرار داد.

محبوب ترین روش های معاملاتی در استاد های شمالی ایران

بر اساس جستجوی کاربران ایرانی، پرایس اکشن در اکثر استاد های ایران بالاترین جستجو را در اختیار دارد. به طوری که کاربران استان هایی مثل زنجان و آذربایجان شرقی 99 درصد به دنبال محتواهای آموزشی در زمینه پرایس اکشن هستند. این آمار برای استان کرمانشاه 97 درصد و برای استان اصفهان 75 درصد است.

نکته قابل توجه این است که در بین روش های مربوط به پرایس اکشن، پرایس اکشن RTM  از بالاترین محبوبیت برخوردار است.

3

جایگاه روش امواج الیوت در استان های مختلف

اما در مورد روش امواج الیوت بحث متفاوت است. این روش تحلیلی در استان های فارس، خوزستان و آذربایجان غربی از محبوبیت بالایی برخوردار است. به گونه ای که میزان جستجو درباره امواج الیوت در این استان ها، 66 درصد بالاتر از استان های دیگر است.

4

اما چنگال اندروز در کدام استان بیشترین جستجو را دارد؟

بر اساس آمار جستجو گوگل، بالاترین جستجو برای آموزش چنگال اندروز مربوط به استان تهران است. یکی از دلایل محبوبیت چنگال اندوز در بین معامله گران و تحلیل گران تهرانی را می توان اصول ساده و در عین حال دقیق چنگال مطرح کرد. بر اساس ادعای بنیانگذاران چنگال اندروز، در صورتی که بتوانید از این روش تحلیلی بر اساس اصول و قواعد استفاده کنید، می توانید دقت معاملات خود را تا 80 درصد افزایش دهید.

منبع : آر ام چارتس

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.