کد خبر : 31529 / /
/

اصلاح بازار با بازار نزولی چه تفاوتی دارد؟

اصلاح بازار با بازار نزولی چه تفاوتی دارد؟

اصلاح بازار در حوزه کریپتو به چه معناست؟

 

اصلاح بازار عقب نشینی کوتاه مدت قیمت پس از افزایش سریع قیمت است.

اصلاح بازار معاملاتی ارز دیجیتال یک کاهش شدید اما کوتاه مدت قیمت ارزهای دیجیتال در پاسخ به رشد بیش از حد یا ارزش گذاری بیش از حد بازار است. به عبارت دیگر، یک عقب‌نشینی از اوج‌های اخیر به بازار اجازه می‌دهد تا سودها را هضم کرده و برای یک صعود دیگر آماده شود.

به طور کلی، زمانی که بازار پس از رسیدن به اوج اخیر، 10 درصد یا بیشتر افت می کند، یک اصلاح قیمتی رخ داده است. با این حال، رقم 10 درصد یک قانون سفت و سخت نیست. برخی از اصلاحات شامل کاهش 3٪ است. حتی اصلاح می تواند تا 20 درصد اتفاق بیفتد. اصلاحات بازار بین 5 تا 10 درصد در ارزهای دیجیتال رایج تر است.

1- اصلاحات بازار هر چند وقت یکبار اتفاق می افتد؟

اصلاحات بازار سهام معمولاً هر دو سال یکبار اتفاق می‌افتد، اما از آنجایی که بازار کریپتو پرنوسان تر است، اصلاح قیمت ارزهای دیجیتال بیشتر اتفاق می‌افتد.

هیچ جدول زمانی مشخصی برای اصلاحات بازار معاملاتی ارز دیجیتال وجود ندارد. به این ترتیب، اصلاحات قیمت می تواند در چند روز، هفته یا ماه اتفاق بیفتد. گاهی اوقات، اصلاحات بازار ارزهای دیجیتال ممکن است در عرض چند ساعت اتفاق بیفتد.

قیمت ارزهای دیجیتال توسط عوامل متعددی هدایت می شود همه اینها به نوسانات کلی بازار آن کمک می کند. از این رو، تعیین چارچوب زمانی دقیق اصلاح بازار می تواند چالش برانگیز باشد.

 

3- بازار نزولی در  ارزهای دیجیتال چیست؟

بازار نزولی یک دوره طولانی کاهش قیمت است که معمولاً با بدبینی گسترده همراه است.

به عبارت دیگر، بسیار شبیه اصلاح بازار است، اما اصلاحی که برای مدت طولانی ادامه دارد. برای اینکه یک بازار به عنوان یک بازار نزولی در نظر گرفته شود، قیمت باید 20٪ یا بیشتر از اوج های اخیر کاهش یابد. درست مانند اصلاحات بازار، این رقم به صورت ثابت تعیین نمی شود و بسته به شرایط بازار می تواند متفاوت باشد.

برخلاف اصلاحات بازار که در زمان رشد اقتصادی اتفاق می‌افتد، بازارهای نزولی معمولاً زمانی اتفاق می‌افتند که رکود اقتصادی یا سقوط بازار سهام وجود دارد. بازار نزولی در کریپتو می تواند ناشی از هر یک از عوامل مشابهی باشد که باعث اصلاح بازار می شود. با این حال، آنها همچنین می توانند توسط عوامل دیگری مانند آشفتگی سیاسی یا یک فاجعه طبیعی ایجاد شوند.

بازار نزولی چقدر می تواند ادامه یابد؟

مدت زمان یک بازار نزولی می تواند بسیار متفاوت باشد. برخی از بازارهای نزولی تنها چند ماه دوام می آورند، در حالی که برخی دیگر می توانند سال ها ادامه داشته باشند.

از سال 1947 تا 2022، 14 بازار نزولی در ایالات متحده وجود داشته است. طبق گزارش Investopedia، به طور کلی، میانگین طول یک بازار نزولی می تواند از یک ماه تا 1.7 سال متغیر باشد.

 

4- چگونه در بازار نزولی دوام بیاوریم؟

آیا می توانید در بازار نزولی سود کسب کنید؟ در پاسخ می توان گفت بله. همانطور که استراتژی هایی برای سرمایه گذاری در بازار صعودی (دوره افزایش قیمت ها) وجود دارد، استراتژی هایی برای سرمایه گذاری در بازار نزولی نیز وجود دارد.

برخی از استراتژی های رایج عبارتند از:

پوزیشن های شورت: زمانی که سرمایه‌گذاران دارایی‌ای را که مالک آن نیستند می‌فروشند و امیدوارند آن را با قیمت پایین‌تری بازخرید کنند تا بتوانند از تفاوت سود ببرند. با این حال، پوزیشن شورت می تواند پرریسک باشد، زیرا هیچ تضمینی وجود ندارد که قیمت دارایی طبق پیش بینی کاهش یابد.

خرید قرارداد اختیار فروش: این نوع استراتژی به سرمایه گذاران اجازه می دهد که دارایی را با قیمتی مشخص در بازه زمانی مشخصی بفروشند. اگر قیمت دارایی کمتر از قیمت استرایک باشد، سرمایه گذار می تواند از این تفاوت سود ببرد.

خرید دارایی در هنگام کاهش قیمت: سرمایه گذاری، به طور کلی، یک بازی طولانی مدت است. و در حالی که فراز و نشیب هایی در این مسیر وجود خواهد داشت، بازارهای نزولی فرصتی برای خرید دارایی ها با تخفیف فراهم می کنند.

انجام تحقیقات: زمانی که قیمت‌ ارزهای دیجیتال در حال کاهش است، تحقیق مهم‌تر از همیشه است و قبل از سرمایه‌گذاری باید درباره یک دارایی به طور کامل تحقیق کنید. با کاهش قیمت ها، فرصت های زیادی برای خرید دارایی با تخفیف وجود خواهد داشت. اما، مانند همیشه، مهم است که به یاد داشته باشید همه دارایی ها یکسان عمل نمی کنند. برخی از آنها بسیار خطرناک تر از بقیه هستند.

متنوع کردن پرتفو: یکی از بهترین راه‌ها برای مقابله با بازار نزولی، تنوع بخشیدن به پرتفو در بین طبقات مختلف دارایی است. به این ترتیب، اگر یک کلاس دارایی ضربه بخورد، تأثیر شدیدی بر مجموعه شما به عنوان یک کل نخواهد داشت.

 

5- چگونه اصلاحات را از بازارهای نزولی تشخیص دهیم؟

بازارهای نزولی و اصلاحات بازار بخشی عادی از فرآیند سرمایه گذاری هستند و در صورت وقوع نیازی به وحشت نیست. هنگامی که تفاوت های بین هر دو را درک کردید، زمانی که آنها به وقوع پیوستند تشخیص آنها آسان تر خواهد بود.

به طور کلی، بهترین راه برای حرکت در بازار نزولی، داشتن چشم‌انداز بلندمدت و منظم ماندن در استراتژی سرمایه‌گذاری است. و اگر بیش از حد محتاط هستید، استراتژی‌هایی مانند موقعیت های شورت و خرید قراردادهای اختیار فروش وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند از یک بازار در حال سقوط سود ببرید.

در طول توسعه و رشد اقتصادی، بیشتر کاهش قیمت ها عقب نشینی یا اصلاحات موقتی خواهد بود. ترفند این است که در طول چنین اصلاحاتی روی ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کنید. از آنجایی که روندهای اولیه احتمالاً زمانی که اقتصاد در حال گسترش است صعودی خواهد بود، قیمت ها در نهایت به بالاترین حد جدید صعود خواهند کرد. مانند سهام، قیمت ارزهای دیجیتال به ندرت در یک خط مستقیم بالا یا پایین می‌رود. صعودها احتمالاً با دوره‌های تثبیت مواجه می‌شوند، که در آن قیمت‌ها به آرامی در هر جهت یا از طریق اصلاحات بازار حرکت می‌کنند.

 

اگر مطمئن نیستید که آیا در بازار نزولی هستیم، بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که سبد سرمایه گذاری خود را متنوع نگه دارید و استراتژی سرمایه گذاری خود را دنبال کنید. با این استراتژی حتی در صورت سقوط بازار، احتمال از دست دادن همه چیز کمتر خواهد بود. و با پیروی از استراتژی سرمایه گذاری خود، بدون توجه به شرایط بازار، می دانید چه زمانی خرید و فروش کنید.

6- اصلاح بازار در مقابل بازار نزولی

به طور خلاصه، در ادامه برخی از تفاوت های اصلی بین این دو را بررسی کردیم:

در حالی که اصلاحات و بازارهای نزولی می توانند دلهره آور باشند، به یاد داشته باشید که آنها در یک اقتصاد سالم اتفاقات عادی هستند. یادگیری تمایز بین این دو به شما این امکان را می دهد که بهتر آنها را تشخیص دهید.

از نظر زمان بازیابی، بازارهای نزولی معمولاً در عرض چند ماه سریعتر از اصلاحات بهبود می یابند. با این حال، بازارهای نزولی به دلیل مدت زمان طولانی تر و شدت کاهش قیمت، خسارت سنگین تری به بازارها وارد می کنند. به این ترتیب، بهبود از یک بازار نزولی می تواند چند ماه تا چند سال طول بکشد.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.