کد خبر : 4468 / /
/

شناسایی بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری

سوددهی در این بازار جدید به قدری است که حتی موسسات مالی و اقتصادی بزرگی همچون فیسبوک و بانک جی پی مورگان را نیز بر آن داشته که برای انتشار رمز ارز پایه خود تلاش کنند

نظام مالی و سرمایه ‌گذاری در جهان در حال تحول و دگردیسی عظیمی است. در میان این تحولات که همسو با تغییرات تکنولوژی است ارز های دیجیتالی متولد شدند.

رشد ارزهای دیجیتال به قدری سریع بود که پیش از آن که قوانینی توسط دولت‌ ها برای انتشار آن ‌ها تدوین شود توانستند جای خود را در میان بازارهای سنتی ‌تر باز کنند؛ به گونه ‌ای که در سال ۲۰۱۷ پس از انفجار قیمتی که در این بازار اتفاق افتاد، هیچ سرمایه‌گذار جهانی به ویژه آن‌ها که در بازار ارز فعالیت می ‌کنند دیگر نمی ‌توانستند به این نرخ رشد بی ‌تفاوت بمانند.

اگر قصد ورود به بازار ارزهای دیجیتال را دارید و میخواهید به ترید کردن و معامله‌گری در این بازارها مشغول شوید، می‌توانید با شرکت در دوره‌های آموزشی ارزهای دیجیتال در سایت آکادمی علی ربیعی به سرمایه گذاری و یا معامله‌گری در بازار ارزهای دیجیتال مشغول شوید.

سوددهی در این بازار جدید به قدری است که حتی موسسات مالی و اقتصادی بزرگی همچون فیسبوک و بانک جی پی مورگان را نیز بر آن داشته که برای انتشار رمز ارز پایه خود تلاش کنند. البته حجم در گردش ارز های دیجیتال در بازار جهانی در مقابل پول ‌های رایج جهان که به آن‌ ها فیات (fiat currency) گفته می ‌شود بسیار کوچک است. ولی نباید دور از انتظار دید که سرعت رشد این ارز ها هم از نظر تعداد و هم از نظر حجم بسیار سریع است.

تا پایان سال ۲۰۲۰ تعداد ارزهای دیجیتال به بیش از ۸۰۰۰ رسید، هر چند که بخش قابل توجهی از آن ‌ها رسمیت پیدا نکردند و وارد گردش اقتصاد نشدند، ولی همین مساله نشان می ‌دهد که چگونه ارز های دیجیتال به مرکز توجه بسیاری از معامله گران و سرمایه گذاران حرفه ای تبدیل شده‌اند و چگونه می ‌توان بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری را تشخیص داد و به سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال مشغول شد.

بازار ارزهای دیجیتال نسبت به سایر بازارها شفاف‌ تر، دموکراتیک ‌تر و بسیار رقابتی ‌تر است، به همین دلیل است که ارزهای دیجیتال و به ویژه ارزهای رمزنگاری شده در سراسر جهان مورد استقبال بسیار زیادی قرار گرفته‌اند. بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری ارزی است که به فرم دیجیتالی باشد، ولی الزاما به طور ذاتی از تکنیک ‌های رمزنگاری شده و تکنولوژی بلاک چین استفاده نمی‌ کند. برای آشنایی با بازارهای سرمایه گذاری و رمز ارزها دوره‌های آموزشی رایگان و حرفه ای رمز ارزها و بورس را حتما در برنامه خود قرار بدهید. 

به بیان دیگر ماهیت اصلی آن ‌ها متکی به رمزنگاری نمی‌ باشد و تراکنش ‌های آن ‌ها نیز در شبکه بلاک چین انجام نمی ‌شود. به طور مثال وقتی شما از کارت ‌های بانکی، Visa/MasterCard و یا PayPal استفاده کنید، در واقع در حال استفاده از ارزهای دیجیتال هستید. تفاوت عمده این ارزها در این است که نه تنها ماهیت اصلی آن ‌ها دیجیتالی نیست، بلکه این ارزها در ذات خود متکی به تکنیک ‌های رمزنگاری نیستند.

سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتال و رمز ارزها

نکته مهمی که در سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال باید به آن توجه داشت این است که انتشار هر خبری در مورد ارزهای دیجیتال مثل تایید یا عدم تایید و ممنوعیت استفاده از آن ‌ها در یک کشور یا مشابه آن می‌ تواند به شدت روی نرخ ارزهای دیجیتال و ارزهای رمز پایه اثر بگذارد؛ به عنوان مثال رئیس جمهور کشور الساواداور در آمریکای مرکزی به تازگی بیت کوین را به عنوان یک پول قانونی در کشور خود شناخته و آن را به تصویب رسانده است. همین خبر باعث رشد چشمگیر بیت کوین شد و از آینده‌ی روشن این ارز دیجیتالی خبر می‌دهد. شرکت در دوره های جامع آموزشی ارزهای دیجیتال به شما کمک بسیاری می کند تا شما هم یکی از افرادی باشید که ماهیانه درآمد دلاری داشته باشید و هم اینکه در این بازارها سود کنید. 

از ابتدای سال ۲۰۱۹ ارزش بازار رمز ارزها نوسانات شدیدی بین ۱۳۰ میلیارد دلار تا ۳۷۳ میلیارد دلار را تجربه کرده است. هر چند نباید این نکته مهم را نادیده گرفت که ارزهای دیجیتال شرایط اولیه و تولد خود را تجربه می‌کنند و از یک پدیده نو ظهور نمی‌ توان انتظار ثبات داشت.

اما اکنون بسیاری از شرکت‌ های بزرگ بیت کوین را به عنوان پول قانونی و یک روش پرداختی پذیرفته‌اند. طبیعی است که هر‌چه ثبات این ارزها بیشتر و نوسان قیمتی آن ‌ها کمتر و محدود تر بشود، امکان استفاده از آن‌ها در معاملات تجاری بیشتر خواهد شد.

از مهم ‌ترین ویژگی ‌های ارزهای دیجیتال این است که در مقابل نوسانات اقتصادی بیرونی تغییرات زیادی از خود نشان نمی ‌دهد و چون حجم آن‌ ها با یک قانون مشخصی افزایش پیدا می‌ کند، بانک‌ها نمی ‌توانند در حجم آن‌ها دخالت کنند و قیمت ارزهای دیجیتال و ارزهای رمزنگاری شده را در مقابل یک دیگر بالاتر ببرند.

به دلیل همین ویژگی است که برخی از سرمایه‌گذاران از ارزهای رمزنگاری شده به عنوان ابزاری برای پوشش ریسک همانند طلا استفاده می ‌کنند. قابلیت سوداگری و نوسان گیری از این ارزها جاذبه دیگری است که سرمایه گذاران و معامله‌ گران را به سمت خود جذب کرده است.

در حال حاضر با توجه به اینکه نوسان این بازار بالا است، بسیاری از سرمایه‌ گذاران و معامله گران حرفه‌ای مایل هستند که از بازار فارکس و یا بورس، خود را به بازار ارزهای دیجیتال منتقل کنند.

اگر قصد یادگیری و کسب دانش معامله گری و ترید کردن در بازار ارز های دیجیتال را دارید، می‌توانید با شرکت در دوره‌های آموزش مقدماتی ارزهای دیجیتال ( به صورت رایگان ) و یا شرکت در دوره‌های آموزش جامع ارزهای دیجیتال در سایت آکادمی علی ربیعی به کسب در آمد و کسب دانش معامله‌گری و تریدینگ در این بازار مشغول شوید..

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.