کد خبر : 30640 / /
/

قوانین سئو در تولید محتوا چیست؟

قوانین سئو در تولید محتوا چیست؟

 

اگر شما هم جز افرادی هستید که به شغل تولید محتوا علاقه دارید یا در این حوزه فعالیت می کنید، حتما تا به حال این سوال برای شما پیش آمده که قوانین سئو در تولید محتوا چیست؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که به طور کلی اصول و قوانین سئو برخی قوانین از پیش تعیین شده هستند که با رعایت آن ها می توانید یک محتوای جذاب داشته و از رقبای خود پیشی بگیرید.

در واقع اصول سئو به بهینه سازی موتورهای جستجو یا وب سایت ها اشاره دارد. قوانین سئو کمک می کند تا افراد بتوانند در موتورهای جستجو کلمات مورد نظر خود را به راحتی پیدا کنند. با رعایت قوانین سئو شما می توانید محتوای جذابی بسازید و به دنبال آن بازدید سایت خود را بالا برده و مخاطبان زیادی جذب کنند. ما د این مقاله قصد داریم در مورد سوال قوانین سئو در تولید محتوا چیست اطلاعاتی در اختیار شما قرار دهیم.

در صورتی که میخواهید آموزش سئو حرفه ای را یاد بگیرید حتما مقاله مربوطه را در وبسایت ما مشاهده کنید.

محتوا عامل مهم رتبه بندی گوگل

محتواها از مهم ترین موارد رتبه بندی گوگل هستند. با این حال بسیاری از کسب و کارها هنوز برای تولید یک محتوای باکیفیت مشکلات زیادی دارند. برای این که سایت شما در صفحه نتایج موتور جستجو رتبه خوبی داشته باشد شما به یک محتوای جذاب و با کیفیت نیاز دارید. هدف شما نباید تنها پر کردن سایت باشد؛ زیرا این روزها بسیاری از مخاطبان به خوبی می توانند محتواهای بی کیفیت و بدون اصول را تشخیص دهند.

بدین ترتیب شما باید به دنبال جذب نویسنده هایی باشید که توانایی تولید محتوای با کیفیت بر اساس قوانین سئو دارند، نویسنده ای که به خوبی بداند قوانین سئو در تولید محتوا چیست. برای آشنایی بیشتر شما با این قوانین ما در ادامه برخی از قوانین سئو در تولید محتوا را بررسی می کنیم.

قوانین مهم سئو برای تولید محتوا

برخی از قوانین سئو برای تولید محتوای اصولی به صورت زیر است.

  • داشتن کلید واژه هدفمند

یکی از اولین قوانینی که قبل از شروع نوشتن باید در نظر گرفته شود، تحقیق درباره کلمه کلیدی یا کلید واژه است. کلید واژه ها نقش مهمی در کیفیت محتوا و جذب مخاطب دارند. برای انتخاب کلمات کلیدی درست و اصولی می توانید از ابزاری نظیر برنامه ریز گوگل استفاده کنید. با استفاده از این ابزارها شما می توانید کلمات کلیدی مربوط به عنوان شما که توسط کاربران جستجو شده را پیدا کنید و همان را اساس کار خود قرار دهید.

برای تولید محتوا بر اساس قوانین سئو ابتدا مجموعه ای از کلمات کلیدی را تهیه کنید. با داشتن کلمات کلیدی می توانید محتوای خود را بر پایه ان ها تولید نمایید. در واقع می توان گفت کلمات کلیدی بنیان محتوای شما را شکل داده و استفاده از کلید واژه درست می تواند روی کل محتوا تاثیر داشته باشد.

  • بهینه سازی برچسب عنوان

می توان گفت یکی از مهم ترین قوانین و اصول سئو، برچسب عنوان صفحه است. شما می توانید به راحتی عنوان را بهینه سازی کنید. بدین ترتیب اولین چیزی که می تواند برای بهینه سازی عنوان به شما کمک کند، استفاده از کلمه کلیدی است. شما می توانید عبارت کلیدی اصلی خود را در ابتدای تیتر اصلی مطلب قرا دهید. عنوان انتخاب شده شما باید از 60 کاراکتر کمتر باشد. زیرا گوگل برچسب عنوان را حداکثر تا 600 پیکسل نمایش می دهد که همان 60 کاراکتر محسوب می شود.

6

  • بهینه سازی توضیحات متا

شاید برای شما جالب باشد که چرا بهینه سازی توضیحات متا را به عنوان یکی از اصول سئو در تولید محتوا بیان می کنیم. در این خصوص باید بگوییم با این که گوگل چندین سال است که توضیحات متا را به عنوان پارامتری برای رتبه بندی در نظر نمی گیرد، اما دلیل نمی شود که نسبت به آن بی تفاوت باشد. بنابراین این مورد برای گوگل مهم بوده و به آن توجه می کند.

قرار دادن توضیحات متا باعث شده تا تمام مطلب شما مشخص تر باشد. در نتیجه تعداد کلیک ها و بازدیدها افزایش یافته و کیفیت محتوای شما نیز بالاتر می رود. توضیحات متا بخشی از محتوا بوده که کاربران آن را در صفحه نتایج موتور جستجو می بینند. توجه کنید که شما باید توضیحات متا را خودتان بنویسید؛ در غیر این صورت گوگل بخشی از محتوا را به عنوان توضیحات متا به نمایش می گذارد.

اگر توضیحات متای شما جذاب و عالی باشد، موجب تعداد افزایش کلیک ها خواهد شد. قطعا تعداد کلیک ها و زمانی که کاربر محتوای شما را مشاهده می کند، می تواند تاثیر زیادی در افزایش رتبه گوگل داشته باشد. توجه کنید که توضحیحات متای شما باید کمتر از 160 کاراکتر باشد و بیش از آن به صورت نقطه چین مشاهده می شود.

  • بهینه سازی عنوان اصلی

عنوان اصلی صفحه، عنوان H1 است. عنوان در نظر گرفته شده برای محتوا باید عنوانی جذاب و از مواردی باشد که کاربران به جستجوی آن می پردازند. در عنوان اصلی می توانید کلید واژه اصلی را با توضیحات دیگر به کار ببرید. استفاده از عنوان های کاربردی باعث شده تا صفحه شما برای کاربران نمایش داده شده و این موضوع در نهایت موجب افزایش رتبه شما در گوگل می شود.

  • قرار دادن تصاویر و ویدئو در محتوا

به کار بردن تصاویر و ویدئو در محتوا می توان روی زمان توقف بر روی محتوای شما تاثیر داشته باشد. استفاده از تصاویر و ویدئو باعث شده محتواها راحت تر خوانده شوند. این یک واقعیت است که اکثر ما محتوای بصری را بیشتر می پسندیم. بنابراین اگر محتوایی دارای تصوایر جذاب باشد بهتر می تواند ما را جذب کند تا محتوایی که تنها متن است. بر اساس قوانین وسئو محتواهایی که کاربر را جذب کنند موجب توقف بیشتر آن ها می شود.

7

  • استفاده از لینک های داخلی

یکی از مهم ترین قوانین سئو برای تولید محتوا استفاده از لینک های داخلی است. به عبارتی لینک گذاری داخلی برای گذار بین صفحه های مهم سایت خودتان لازم و ضروری است. لینک های داخلی می توانند کاربر را به صفحات مرتبط دیگر هدایت کنند. برای لینک گذاری هیچ قائده خاصی وجود ندارد اما بهتر است هر چیزی را لینک ندهید. کلمات کلیدی می توانند انتخاب خوبی برای لینک گذاری باشند.

 

یادگیری و آموزش وردپرس به شما کمک می کند تا سریعتر سئو را نیز یاد بگیرید.

جمع بندی

قوانین سئو در تولید محتوا چیست؟ این سوالی است که اکثر کاربران با آن رو به رو هستند. سئو اصول زیادی برای تولید محتوا تعیین کرده است. ما در این مطالب سعی کردیم برخی از مهم ترین قوانین سئو برای تولید محتوا را بیان کنیم.

منبع: سئو پرشین

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.