کد خبر : 17645 / /
/

با این چک لیست، قیمت سئو سایت خودت رو حساب کن!

با این چک لیست، قیمت سئو سایت خودت رو حساب کن!

 

 

محاسبه قیمت SEO یکی از دغدغه‌های سئوکارها برای اعلام قیمت پروژه به کارفرماست. شاید شما یک سئوکار تازه‌‌ وارد هستید و تصمیم دارید که یک پروژه SEO را قبول کنید و یک قرارداد اصولی سئو با کارفرما ببندید اما نمی‌دانید چطور باید هزینه و قیمت سئو را محاسبه کنید و آن را به کارفرما اطلاع دهید. مطالعه این گزارش می‌تواند به شما در تهیه یک فرمول برای محاسبه هزینه پروژه SEO به شما کمک فراوانی کند.

برای سئو سایت خود چقدر هزینه کنیم؟

برای سئو سایت خود چقدر هزینه کنیم. این سؤال یکی از متداول‌ترین سؤالاتی است که صاحبان وب‌سایت‌هایی که تصمیم می‌گیرند سایت خود را سئو کنند از ما می‌پرسند. پاسخ این سؤال کاملاً بستگی به سیاست‌های بازاریابی خود آن کسب‌وکار و میزان بودجه در دسترس برای این مقصود دارد.

شما به‌عنوان صاحب یک کسب‌وکار آنلاین برای اینکه بتوانید تصمیم بگیرید چقدر روی سئو سایت هزینه کنید باید بررسی کنید ببینید با توجه و اهداف و سیاست‌هایی که برای افزایش فروش و سود کسب‌وکار خود دارید سئو چقدر تأثیرگذار است. زمانی که جایگاه سئو برای کسب‌وکار شما مشخص شد می‌توانید در مورد میزان هزینه‌ای که می‌خواهید بکنید تصمیم بگیرید.

آیا هزینه سئو سایت منطقی است؟

خب سفارش سئو سایت می‌تواند به هزینه‌های ماهانه شما اضافه کند و شاید برای شما سؤال پیش بیاید که آیا صرف این هزینه یا این قیمت سئو و تعرفه سئو برای سایت منطقی است؟

به دو صورت می‌توانم برایتان هزینه‌هایی که برای سئو یک سایت می‌کنید رو توجیه کنم. یکی این که شما تصور کنید که برای بازاریابی محصول یا خدماتتان باید یک بازاریاب متخصص استخدام کنید و طبیعتاً یک حقوقی باید پرداخت کنید، معمولاً تمامی بازاریاب‌ها به‌صورت درصدی کار می‌کنند و باتوجه‌به فروش از شما درصد می‌گیرند.

قیمت سئو سایت چطور محاسبه می‌شود؟

محاسبه قیمت سئو یکی از دغدغه‌هایی که سئوکارهای تازه‌کار که به‌صورت فریلنسر فعالیت می‌کنند، برای دادن قیمت سئو به کارفرما با آن مواجه هستند. یکی سری از فاکتورها وجود دارد که با بررسی آنها می‌توانید هزینه لازم برای رسیدن سایت به صفحه اول گوگل را مشخص کنید و با افزودن میزان دستمزدی که برای خود در نظر دارید هزینه سئو را به کارفرما اعلام کنید.

شما باید با استفاده از ابزارهای سئو مانند:  Ahrefs،semrush، Monitor Backlinks بک‌لینک‌های رقبای خود را بررسی و آنالیز کنید. روی کلمات کلیدی مورد هدف سایت تحقیق کنید. میزان سرچ کلمات کلیدی، میزان سختی کلمات کلیدی، میزان ترافیک کلمات کلیدی را بررسی کنید.

مشخص‌کردن لیستی از کلمات کلیدی

بعد از تحقیق کلمات کلیدی برای کسب‌وکار خود لیستی را تهیه کنید. کلماتی که قرار است سئو کنید تا به صفحه اول برسند را در این لیست قرار دهید. 

مشخص‌کردن رقبا

برای اینکه بتوانید قیمت سئو را به‌خوبی تخمین بزنید قدم دوم این است که در مورد کلیدواژه‌هایی که مشخص کرده‌اید 10 تا 20 رقیب اصلی خود را هم مشخص کنید. برای این کار می‌توانید از semrush کمک بگیرید.

بررسی میزان سختی کلیدواژه‌های هدف

بعد از مشخص‌شدن کلیدواژه‌ها و رقبای اصلی باید میزان سختی، میزان سرچ ماهیانه کلیدواژه‌ها، بررسی میزان ترافیکی که هر کلیدواژه می‌تواند برای سایت ایجاد کند.

بررسی میزان سرچ کلیدواژه‌ها

 هرچقدر میزان سرچ ماهیانه یک کلیدواژه بیشتر باشد رقابت سخت‌تری برای رساندن آن کلمه به صفحه اول وجود دارد. میزان سرچ کلیدواژه‌ها را می‌توانید به کمک ابزار google keyword planner تخمین بزنید.

بله! این عدد تخمینی‌ است اما تا حدود زیادی می‌تواند به شما کمک کند تا میزان سختی بر اساس حجم جستجو را متوجه شوید. البته ابزارهای مثل گوگل ادز و گوگل‌ترند هم می‌تواند در این موضوع به شما کمک کند.

تأثیر طول کلیدواژه بر سختی آن

برای این منظور می‌توانید به لیست خود مقابل کلیدواژه‌ها 4 ستون اضافه کنید. کلیدواژه‌های ساده، متوسط، سخت، خیلی سخت. هرچقدر کلیدواژه شما کوتاه‌تر باشد سخت‌تر خواهد بود.

مثلاً اگر کلیدواژه سئو را مثال بزنیم یک کلیدواژه خیلی سخت است. خدمات سئو که دو کلمه‌ای می‌شود جزء کلیدواژه‌های سخت، خدمات سئو سایت یک کلیدواژه متوسط است. خدمات سئو سایت در اهواز که بیش از 3 کلمه شده و یک لانگ تیل محسوب می‌شود را جزء کلمات آسان دسته‌بندی کنید.

بررسی میزان ترافیک کلمه کلیدی

یکی از عوامل تأثیرگذاری که باید برسی کنید میزان ترافیکی است که کلمه کلیدی برای شما دارد، معمولاً وب‌سایت‌ها به دنبال جذب ورودی از طریق افزایش ترافیک هستند؛ بنابراین به دنبال انتخاب کلیدواژه‌هایی می‌روند که برای سایت آنها ترافیک بیاورد؛ بنابراین تعداد رقبا در این کلیدواژه‌ها بیشتر است و این طبیعتاً کار را برای شما سخت می‌کند.

بررسی بک‌لینک‌های رقبا

شما به‌عنوان سئوکار برای تعیین قیمت سئو پروژه‌ای که قرار است انجام دهید یکی از مهم‌ترین کارهایی که باید انجام دهید این است که بعد از آنکه رقبای اصلی سایت خود را در حوزه کسب‌وکار خود مشخص کردید، بک‌لینک‌های آنها را از نظر تعداد، نوع و کیفیت بررسی کنید. می‌توانید از ابزارهای تحلیل بک‌لینک‌ها مثل Ahrefs،semrush، Monitor Backlinks، استفاده کنید.

تعداد بک‌لینک‌ها

طبق بررسی یکی از مواردی که می‌تواند موجب بهبود رتبه یک وب‌سایت شود تعداد بک‌لینک‌هایی است که دارد. اگر شما می‌خواهید بهتر از رقبای خود رتبه بگیرید باید تعداد بک‌لینک‌های بیشتری دریافت کنید. البته تعداد بیشتر به‌تنهایی کافی نیست باید این بک‌لینک‌هایی که دریافت می‌کنید از نظر کیفیت هم از بک‌لینک‌های رقبای شما باکیفیت‌تر باشد.

 

کیفیت بک‌لینک‌های رقبا

یکی از مواردی که می‌تواند قیمت سئو یک پروژه را افزایش دهد کیفیت بک‌لینک‌هایی که است که می‌خواهید دریافت کنید. کیفیت بک‌لینک بستگی به سایتی دارد که قرار است از آن بک‌لینک دریافت کنید.

به‌عنوان‌مثال سایت‌هایی که DA و PA بالایی دارند. اسپم اسکور پایین و ترافیک بالایی دارند قیمت‌های بالاتری برای انتشار رپورتاژ به شما ارائه می‌دهند.

نوع بک‌لینک‌ها

نوع بک‌لینک‌ها می‌تواند در تعیین قیمت سئو مؤثر باشد. اینکه بک‌لینکی که قرار است دریافت کنید از نوع رپورتاژ خواهد بود، بک‌لینک فروم یا وبلاگ‌ها و یا بک‌لینک‌هایی که از سایت‌های می‌خرید در تعیین قیمت سئو مؤثر است.

مثلاً رپورتاژ هزینه دارد اما بک‌لینک وبلاگی رایگان است. در مورد اینکه از چه نوع بک‌لینکی و با چه تعدادی استفاده کنید را پس از بررسی و آنالیز رقبا می‌توانید مشخص کنید و در استراتژی خود قرار دهید.

جمع‌بندی

البته مواردی که گفته شد برای تخمین قیمت سئو گفته شد تنها برای نوشتن یک چک لیست بود. اما همه چیز به این موارد معطوف نمی‌شود. عواملی مثل نوع حوزه کاری، نوع قرارداد سئو، زمان لازم برای نتیجه دهی سئو، برندینگ سایت موردنظر و کلی عامل دیگر هم هست که باید در مورد آنها تحقیق و بررسی لازم را انجام دهید

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.