کد خبر : 14674 / /
/

مزایای جراحی چاقی چیست؟

مزایای جراحی چاقی چیست؟

 

هدف در این مقاله، بررسی این موضوع است که مزایای جراحی چاقی چیست؟ لطفا تا انتها، همراه ما بمانید.

مقدمه

 چاقی مشکلی است که برخی از افراد در جامعه با آن درگیر هستند.

بهتر است بدانید جراح چاقی همیشه هم معجزه نمی کند.

برای مثال عمل بای پس اگر توسط جراح مجرب انجام نشود می تواند عوارض جبران ناپذیری داشته باشد.

اکنون می خواهیم بدانیم که آیا جراحی چاقی مزایای خاصی دارد تا افراد از آن برای کاهش وزن خود استفاده کنند؟ با ما باشید.

فهرست مطالب:

جراحی چاقی چه فوایدی خواهد داشت؟

عمل جراحی چاقی برای چه کسانی مناسب است؟

مزایای جراحی چاقی چیست؟

نتیجه گیری

جراحی چاقی چه فوایدی خواهد داشت؟

جراحی چاقی نوع خاصی از جراحی است که در آن معده بیمار کوچک می شود و یا کلا بخشی از معده حذف می شود.

 وقتی که این بخش از معده از میان برداشته شد و یا مسدود شد، بیمار کمتر احساس گرسنگی می کند و کمتر غذا می خورد. وقتی که مصرف غذای بیمار کاهش یافت، به مرور وزن بیمار هم کاهش می یابد.

 تغییراتی که در سیستم گوارشی به وجود آمده اند، باعث می شوند تا بیمار با گرفتن رژیم غذایی مناسب و ورزش های سبک در طول یک مدت زمان مشخص، احساس کند که روز به روز در حال لاغرتر شدن است و اطرافیان نیز می توانند مشاهده کنند که تغییرات زیادی در هیکل و اندام بیمار به وجود آمده و روز به روز وزن او کاهش می یابد.

 جراحی چاقی برای تمامی افراد توصیه نمی شود. اگر کسی اضافه وزن داشته باشد و بخواهد که جراحی چاقی داشته باشد، دکتر معالج و متخصص، او را از این کار منع خواهد کرد و ورزش روزانه و گرفتن رژیم غذایی را به او پیشنهاد می دهد.

در صورتی که فردی که داراری اضافه وزن است، عمل چاقی انجام دهد، ممکن است بعدا از این کار خود پشیمان شود و اگر با رژیم و ورزش به مرور زمان وزن کم کند، هرگز از این کار پشیمان نخواهد شد. متخصصان و پزشکان توصیه می کنند افرادی که مشکلاتی ناشی از چاقی دارند، عمل جراحی چاقی را به عنوان راه حل برای خود انتخاب کنند و البته ممکن است بعدا عوارضی برای این افراد پدید بیاید که باید این عوارض را نیز قبل از عمل در نظر داشته باشد. چرا که شاید بعد از عمل خود نتواند با این عوارض کنار بیاید و از عمل خود پشیمان شود.

عمل جراحی چاقی برای چه کسانی مناسب است؟

پزشکان و متخصصانی که در زمینه جراحی چاقی فعالیت می کنند، توصیه می کنند که افرادی که دارای مشکلات خاص از قبیل دیابت نوع 2، فشار خون بالا، برخی بیماری های قلبی عروقی و ... می باشند، از این عمل استفاده کنند.

 پس اگر شما اضافه وزن دارید و از چاق شدن خود می ترسید و یا حتی اگر چاق هستید ولی امکان ورزش کردن را دارید و می توانید با رژیم و ورزش، وزن خود را کاهش دهید، این نوع از جراحی به شما توصیه نمی شود. چرا که ممکن است در آینده با عوارض این عمل درگیر شوید.

مزایای جراحی چاقی چیست؟

در ادامه مقاله، برخی مزایای جراحی چاقی را به اختصار توضیح می دهیم.

درمان دیابت از نوع دوم: دیابت نوعی بیماری است که برخی از افراد به آن دچارند. در صورتی که فرد بیمار دارای دیابت نوع دوم باشد، می تواند از جراحی چاقی برای درمان این بیماری خطرناک استفاده کند. دیابت ممکن است به سبب چاقی فرد در او به وجود آمده باشد و در این صورت فرد می تواند با مشورت پزشکان و متخصصان شروع به جراحی چاقی برای از بین بردن دیابت خود کند .

7

درمان فشار خون بالا: فشار خون بالا معمولا در افراد مسن و کهنسال دیده می شود و اگر این افراد چاق باشند، ممکن است این بیماری آسیب های زیادی بر آنان وارد کند و حتی در نهایت موجب مرگ آنان شود. پس این افراد نیز اگر به دلیل سن بالا و شرایط جسمی ناشی از چاقی نتوانند ورزش و رژیم غذایی مناسبی را انتخاب کنند، بهتر است با متخصصان مشورت کنند و سپس از جراحی چاقی به عنوان درمان خود استفاده کنند. ولی این افراد هم مثل سایر بیماران باید عوارض مختلف این عمل را در آینده پیش بینی کنند تا بعدا از این عمل خود پشیمان نشده و به راحتی به زندگی خود ادامه دهند.

درمان برخی از بیماری های قلبی و عروقی: برخی از بیماری های قلبی وجود دارند که با ورزش و رژیم، درمان نمی شوند و حتی ورزش سمی برای این نوع بیماری ها شناخته می شود. این افراد نیز چون در این وضعیت قرار دارند و هیچ چاره دیگری برای از بین بردن بیماری خود ندارند، می توانند از جراحی چاقی استفاده کنند تا شاید با بیماری خود مقابله کنند. البته قبل از عمل بهتر است با پزشکان مختلف مشورت کنند تا شاید راه حل بهتری برای درمان بیماری های قلبی این بیماران پیدا شود. ممکن است بعد از جراحی چاق،ی این دسته هم به دلیل عوارض این عمل از کار خود پشیمان شوند که دیگر راه بازگشتی برای آن ها وجود نخواهد داشت.

درمان کردن بعضی از بیماری های معده: جراحی چاقی نوعی از جراحی است که روی معده تاثیر می گذارد و این تاثیر شاید بتواند بعضی از بیماری هایی که در معده فرد وجود دارد را درمان کند تا فرد با مشکل روبرو نشود و بر بیماری او افزوده نشود. اگر بعد از این عمل، دکتر جراح موفق شود تا این عمل را درست روی بیمار انجام دهد،  بیمار می تواند از مزاحمت چاقی و بیماری معده خود به طور همزمان خلاص شود که اگر هم این عمل عوارضی داشته باشد، بهتر از این است که یک بیمار با دو بیماری مختلف درگیر شود. بهتر است این افراد حتما از عمل جراحی چاقی برای درمان بیماری معده خود و درمان چاقی خود استفاده کنند و با پزشکان هم مشورت کنند.

درمان سکته های مغزی: برخی از پزشکان توصیه می کنند که با استفاده از جراحی چاقی، سکته های مغزی رخ داده در برخی بیماران را درمان کنند تا بیمار به دور از استرس به زندگی عادی خود برگردد. این جراحی نیز برای این بیماران توصیه می شود. البته به شرطی که قبل از عمل با یک پزشک متخصص مغز و اعصاب و پزشک جراح خود مشورت کنند.

8

نتیجه گیری

 جراحی چاقی ممکن است عوارض بسیار بد و جبران ناپذیری برای یک فرد بیمار داشته باشد ولی در مقابل ممکن است یک یا چند نوع بیماری را نیز از بین ببرد. اگر قصد جراحی چاقی خود را دارید، قبل از عمل حتما با پزشکان متخصص مشورت کنید تا دچار مشکلات و عوارض این عمل ها نشوید.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.