کد خبر : 48479 / /
/

علت تمیز نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی چیست؟

گاهی اوقات کاربران ماشین ظرفشویی با مشکل عجیبی روبرو می شوند و آن نیز این است که ماشین ظرفشویی کار می کند، برنامه شستشو در حال اجرا است، اما در عین حال ظروف در پایان چرخه شستشو تمیز نمی شوند . اگر دستگاه نوعی خطای سیستم بدهد، ساده تر خواهد بود، اما اگر کد خطایی ظاهر نشده و دستگاه به کار خود ادامه دهد. در این مورد، وظیفه کاربر این است که بفهمد دلیل تمیز نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی چیست و راه حلی برای مشکل پیدا کند .

علت تمیز نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی چیست؟

 

دلایل تمیز نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی چیست؟

1. مشکلات مربوط به استفاده نادرست از ماشین ظرفشویی

- اگر باقی مانده مواد غذایی را از ظروف پاک نکنید، کیفیت شستشو کاهش می یابد. همه سازندگان در مورد این قانون هشدار می دهند و توصیه می شود از آن پیروی کنید.

- انتخاب حالت اشتباه برنامه های اکونومی و کوتاه فقط برای شستشوی ظروفی است که خیلی کثیف و چرب نیستند، در حالی که ظروف چرب به طولانی ترین چرخه و بالاترین دما نیاز دارند.

- اگر ماشین ظرفشویی شما ظروف را به خوبی نمی ‌شوید، ممکن است بشقاب‌ها و سایر ظروف زیادی در آن قرار داده باشید و دستگاه اضافه بار دارد و در صورتی که دفعه بعد  بار دستگاه را متعادل کنید به احتمال زیاد مشکل شما حل خواهد شد.

- انتخاب نادرست مواد شیمیایی پاک کننده و یا مقدار آن یکی از دلایل رایج عملکرد ضعیف و تمیز نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی است. سعی کنید مقدار مایع شوینده داخل دستگاه را کم یا زیاد کنید یا حتی برند مورد استفاده را تغییر دهید.

اگر همه این اقدامات به نتیجه مثبتی منجر نشد و ماشین ظرفشویی شما هنوز ظروف را به خوبی نمی‌شوید، باید از یک تعمیر کار ماهر برای بررسی مشکل تمیز نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی کمک بگیرید.

کارباما سرویس نمایندگی تعمیر ماشین ظرفشویی سامسونگ در کرج است که خدمات تعمیر ماشین ظرفشویی در کرج و همچنین تعمیر ماشین ظرفشویی ال جی در کرج را با تعرفه های اتحادیه تعمیرکاران انجام می دهد. 09129005180

 

2 . مشکلات مربوط به قطعات دستگاه

- ایجاد رسوب داخل دستگاه 

شاید این یکی از موذی ترین دشمنان ماشین ظرفشویی رسوب باشد. رسوب داخل دستگاه معمولا به دلیل آب سخت ظاهر می شود (حتی با وجود استفاده از نرم کننده های مخصوص. این رسوبات روی قطعات پلاستیکی تجهیزات قابل مشاهده نیست، اما در داخل، جایی که قطعات فلزی هستند، رسوبات به آرامی کار خود را انجام می دهد. رسوب بر روی آبپاش ها از پاشش آب جلوگیری می کند و در نتیجه ماشین ظرفشویی ظروف را به خوبی شستشو نمی دهد. برای رفع این مشکل لازم است به جای مواد شوینده، اسید سیتریک داخل دستگاه ریخته و دستگاه را بصورت خالی وا در حداکثر دما خاموش کنید.

- انسداد 

علت انسداد ، بقایای مواد غذایی، تکه‌های دستمال و سایر زباله‌هایی است که داخل دستگاه وجود دارد. به عنوان یک قاعده، فیلترهای درشت و ریز و همچنین آبپاش ها بیشتر تحت تأثیر این مشکل قرار می گیرند. بنابراین، اگر ناگهان ماشین ظرفشویی شما پس از چندین ماه کارکرد صحیح شروع به شستشوی ضعیف ظروف کرد، اولین کاری که باید انجام دهید این است که فیلترها را بررسی کنید و طبق توصیه سازندگان پس از هر بار استفاده از ماشین ظرفشویی به تمیز کردن آنها بپردازید. 

- چیدمان اشتباه ظروف داخل دستگاه 

چیدمان ظروف در سبدهای ماشین ظرفشویی نیز اهمیت زیادی دارد. گاهی اوقات کاربران مرتکب اشتباهاتی شده و  ظروف و بشقاب های بزرگ را در قسمت بالایی و فنجان ها و لیوان های کوچک را در قسمت پایین قرار می دهند. این کار دسترسی آب به دستگاه ها را مسدود می کند اگر ظروف بزرگ نزدیک آبپاش قرار گیرند ممکن است عملکرد آن را مسدود کند ، در نتیجه آب بخوبی بر روی ظروف پاشیده نشده و ظروف در ماشین ظرفشویی تمیز نمی شوند . 

3 . خرابی المنت دستگاه باعث تمیز نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی می شود.

ماشین ظرفشویی مجهز به دستگاه آب گرم کن  می باشد. این عنصر بیشتر از بقیه مستعد تشکیل رسوب است و در طول استفاده طولانی مدت می سوزد .

هنگامی که المنت حرارتی از کار می افتد، آب گرم نشده و ظروف در ماشین ظرفشویی تمیز نمی شوند، زیرا بیشتر کثیفی ها را نمی توان با آب سرد شستشو داد.

4 . نقص سنسور دما (رله حرارتی)

سنسور حرارتی  در ماشین ظرفشویی دمای آب را اندازه گیری می کند و این اطلاعات را به ماژول نرم افزار می فرستد، که فرمان گرم شدن المنت گرمایش را می دهد. در صورت عدم دریافت اطلاعات از سنسور دما، آب گرم نمی شود و ماشین ظرفشویی ظروف را به خوبی با آب سرد تمیز نمی کند.

5 . خرابی یا نقص ماژول نرم افزاری

ماژول نرم افزاری ،  دستوراتی مانند گرم شدن آب ، تخلیه آب ، آبکشی و... را به تمام اجزای فنی ماشین ظرفشویی ارسال می کند. اگر ماژول نرم افزار از کار بیفتد، ماشین ظرفشویی با مشکل کار می کند یا به طور کامل از کار میافتد.

6 . خرابی پمپ سیرکولاسیون دستگاه

یکی دیگر از عواملی که باعث تمیز نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی می شود خرابی پمپ سیرکولاسیون دستگاه است . این پمپ آب را به داخل ماشین ظرفشویی پمپ می کند. اگر پمپ سیرکولایون در ماشین ظرفشویی خراب شود، آب به ظروف جریان نمی یابد و به ترتیب، فرآیند شستشو شروع نمی شود.

در صورت بروز مشکل تمیز نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی ، ابتدا دفترچه راهنمای محصول را مطالعه کنید و چنانچه موفق به رفع مشکل نشدید با تعمیرکار مجاز تماس بگیرید. 

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.