کد خبر : 33671 / /
/

راهنمای خرید ماشین ظرفشویی صنعتی

طراحی و ساخت یک ایستگاه شستشوی ظروف با تعداد بالا، صرفاً رستوران و یا کسب و کار شما را به‌روز نگه نمی‌دارد بلکه می‌بایست در این میان برای اجرای موفقیت آمیز عملیات خدمات بهداشتی نیز فعالیت‌هایی را در نظر گرفته باشید. فلذا اگر یک ماشین ظرفشویی دارید که نیازهای رستوران شما را برآورده می کند و یک اپراتور توانا برای این دستگاه انتخاب کرده اید، پس در راه افتتاح یک رستوران موفق قدم اصلی را برداشته اید. هنگامی که قصد خرید یک ماشین ظرفشویی بزرگ را در نظر دارید باید این سوالات را در نظر بگیرید:

راهنمای خرید ماشین ظرفشویی صنعتی

 

نکات مهم خرید ماشین ظرفشور صنعتی

  • چه نوع ورودی برقی در ماشین شستشوی ظروف تعبیه شده است؟
  • آیا آشپزخانه این رستوران به طور مداوم آب گرم تامین می کند؟
  • آیا می خواهم روی یک ماشین ظرفشویی تجاری با دمای بالاتر سرمایه گذاری کنم؟
  • آیا اغلب با نوشیدنی‌های بار یا خوراکی های حساس منو که ممکن است تحت تأثیر ضدعفونی‌کننده‌های شیمیایی قرار بگیرند سروکار دارم؟
  • چه نوع غذایی را سرو خواهم کرد؟ پروتئین بالا؟ غذاهای چرب مثل مرغ سوخاری یا پیتزا؟
  • چقدر فضا برای نصب سیستم دارم؟
  • شباهت ماشین ظرفشور با ماشین لباسشویی صنعتی در چیست؟

همه اینها سوالات مهم جهت خرید ماشین ظرفشویی صنعتی هستند و ما به شما کمک می کنیم قبل از خرید این محصول به آنها پاسخ دهید.

مقایسه ماشین ظرفشویی دما بالا و دمای پایین

ماشین ظرفشویی با دمای بالا و دمای پایین هر دو مزایا و معایبی دارند.

تفاوت اصلی بین این دو در نحوه ضدعفونی کردن آنهاست.

ماشین های ظرفشویی با دمای بالا از آب حداقل 180 درجه فارنهایت در چرخه شستشوی نهایی برای ضدعفونی و از بین بردن باکتری ها استفاده می کنند. در همین حال، یک ماشین ظرفشویی تجاری با دمای پایین از مواد بهداشتی شیمیایی برای ضدعفونی استفاده می کند.

ماشین ظرفشویی با دمای بالا:

ماشینی که از آب داغ در چرخه آبکشی خود استفاده می کند، مواد غذایی بیشتری را حذف می کند و باعث خوردگی یا تغییر رنگ مواد و ظروف شما نمی شود. همچنین این احتمال را از بین می برد که باقی مانده های شیمیایی بسیار جزئی بر طعم غذا یا نوشیدنی شما تأثیر بگذارد.

راز مزیت ماشین ظرفشویی با دمای بالا چرخه آبکشی است که در آن ظروف شما با آب بیش از 180 فارنهایت به کمک یک اسپری شسته می شوند. این کار جهت دستیابی به دمای سطح 160 درجه فارنهایت در سطح ظروف غذاخوری انجام می شود. آب در این دما و بالاتر اگر حداقل 10 ثانیه بماند، تمام باکتری ها را از بین می برد. در این مدت چربی های سرسخت، پروتئین ها و حتی رژ لب نیز پاک می شود.

با خرید این نوع ماشین ها، شما همچنین امتیاز بیشتری در تبخیر آب با سرعت بسیار بالاتری نسبت به ماشین ظرفشویی های با دمای پایین دریافت می کنید. این امر زمان خشک شدن را تا حد زیادی کاهش می دهد.

برای دستیابی به دمای بسیار بالایی که در طول چرخه آبکشی حاصل می شود، ماشین ظرفشویی های بزرگ با دمای بالا از یک منبع آب گرم داخلی یا خارجی استفاده می کنند. ما در اینجا به جزئیات توضیح می دهیم که چرا این ماشین ها به بخاری تقویت کننده نیاز دارند. اما توجه داشته باشید که این یک هزینه اضافی و در عین حال ضروری است. اما این هزینه‌ها جبران می‌شوند و می‌توانند با حذف نیاز به مواد شیمیایی بهداشتی در درازمدت در هزینه شما صرفه‌جویی کنند.

دو موضوع ضعف اصلی یک ماشین ظرفشویی با دمای بالا هزینه های اولیه هستند و معمولاً به یک پریز برق 220 ولت نیاز دارند.

 

تمام شدن آب گرم و ضدعفونی کننده می تواند در ساعات شلوغ یک مشکل واقعی باشد. بنابراین همیشه مطمئن شوید که یک منبع آبگرم متناسب با نیاز خود تهیه کنید.

 

ماشین ظرفشویی صنعتی با دمای پایین

ماشین های ظرفشویی با دمای پایین از آمونیوم (Quats)، کلر یا ید برای ضدعفونی ظروف استفاده می کنند. زمانی که این مواد شیمیایی به درستی مورد استفاده قرار گیرند، ایمن و مورد تایید سازمان غذا و دارو برای استفاده در صنایع غذایی هستند. تنها دو دلیل اصلی برای خرید ماشین ظرفشویی با دمای پایین وجود دارد. اول، تجهیزات آن ها معمولاً هزینه کمتری دارند. دوم، آن ها را می توان به طور معمول با یک پریز برق استاندارد ولتاژ پایین نیز نصب کرد. این امر هم از نظر مالی و هم در حین نصب، انعطاف پذیری خاصی را برای مالک فراهم می کند.

اقلام و نوشیدنی‌های ظریف منو ممکن است طعم خود را در برابر مواد شیمیایی از دست بدهند. بارمن ها اغلب ماشین های ظرفشویی با دمای بالا را برای محافظت از طعم نوشیدنی های مخلوط ترجیح می دهند، زیراکه هر میکسولوژیست می داند طعم یک نوشیدنی را می توان با کوچکترین ناخالصی تغییر داد. نوشیدنی عالی با آب فیلتر شده مخلوط می شود و در یک لیوان تمیز شده با ماشین ظرفشویی بزرگ با دمای بالا سرو می شود.

شست و شوی ظروف با مواد شیمیایی همچنین می تواند منجر به خوردگی و تغییر رنگ ظروف پخت و پز و ظروف سرو شود، و همچنین ممکن است ظروف تخت و پلاستیک در اثر استفاده از مواد شیمیایی آسیب ببینند.

نکات ماشین ظرفشویی با دمای بالا

هزینه اولیه بالاتر

از منبع آب گرم استفاده می کند

در مواجه با رژ لب، چربی و غذاهایی که به سختی تمیز می شوند، موثرتر است

پاک سازی بهتر

ظروف بعد از شستن خیلی سریعتر خشک می شوند

نکات ماشین ظرفشور با دمای پایین

هزینه اولیه کمتر

به انرژی (برق) کمتری نیاز دارد

در مقابله با غذاهایی که به سختی تمیز می شوند، مؤثرتر است

خطر آسیب به ظروف تخت و پلاستیک وجود دارد (به دلیل مواد شیمیایی تمیز کننده)

اگر نیاز به خرید ماشین ظرفشویی با دمای پایین دارید، به یاد داشته باشید که مواد شیمیایی توسط سازمان غذا و دارو تایید شده و استفاده از آنها بی خطر شناخته شده باشد.

در کنار این گفته ها باید توجه داشته باشید که کدام حجم از این محصول برای شما نیاز است. زیرا انتخاب یک حجم مناسب می تواند شما را در کارهایتان همیشه آماده نگه دارد، آمادگی به این منظور که اگر شما ظرفی برای سرو غذا نداشته باشید قطعا وجود هزاران مشتری در رستوران و محل کسب و کار شما بی معنی است.

به همین جهت ماشین ظرفشویی صنعتی در ابعاد مختلفی طراحی و تولید می شود که به نمونه های کوچک آن ظرفشور زیر پیشخوان می گویند.

ماشین ظرفشورهای کوچک ولی پرقدرت

در صورتی که شما یک کسب و کار جدید دارید بهتر است این نوع را برای رستوران خود انتخاب کنید تا سرعت بیشتری به فعالیت شستسوی شما بخشیده و بتوانید حتی با تعداد ظروف کم، نیاز مشتریان را برطرف کنید. در اصل ویژگی بسیار عالی این نوع همان سرعت عمل آن ها می باشد که در مقایسه با ظرفشورهای خانگی بسیار قدرتمندتر عمل می کنند.

اگر جسب و کار شما بزرگ است و یا در شست و شوی ظروف انواع قابله های بزرگ و درب دار به مشکل برخورده باشید، بی شک باید یک نمونه بزرگ را انتخاب کنید. این دستگاه ها تعداد بیشتری ظروف را در خود جای می دهند و شاید همین موضوع که بخواهید برای پر شدن آن صبر کنید، یک معظل به نظر بیاید، ولیکن این نوع ماشین ظرفشور کوچک برای استارت یک آشپزخانه کوچک بسیار جذاب نخواهد بود.

توجه داشته باشید که همه‌ی ماشین ها (اعم از کوچک و بزرگ) می توانند با توجه به درخواست مشتری، دما بالا و یا دما پایین باشند.

دقیقا به مانند همین ماشین ظرفشویی صنعتی، ماشین لباسشویی صنعتی که برای صنعت ها و مکان های مختلف دارای ابعاد و اندازه های متفاوتی است و این مشتری است که برای انتخاب آب ورودی باید نظر بدهد که آب گرم باشد یا آب سرد. در این دستگاه ها نیز همانظور که گفتیم چند قابلیت وجود دارد که اغلب با نظر کارشناس مجموعه باید به آن ها توجه کرد و گزینه متناسب را خریداری کرد تا بتوان تا مدت ها بهره وری کامل را از آن ها کسب کرد.

سخن نهایی

در انتهای این مقاله پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات کافی حتما با کارشناسان خبره در این موضوع باید مشورت کنید و بتوانید یک سیستم متناسب را خریداری نمایید زیرا در صورتی که کسب و کار شما به یک ماشین لباسشویی صنعتی 20 کیلویی نیاز داشته باشد و شما بر اساس محاسبات قدیمی و یا اشتباه یک ماشین 10 کیلویی خریداری کرده باشید، بی شک زمان انجام کارهای شما با توجه به حجم پایین ماشین لباسشویی صنعتی شما، بسیار متفاوت خواهد بود.

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.