کد خبر : 22448 / /
/

آیا استفاده نکردن از ماشین ظرفشویی علت خرابی آن است؟

آیا استفاده نکردن از ماشین ظرفشویی علت خرابی آن است؟

 

 

تشخیص اینکه آیا لوازم خانگی شما هنوز در وضعیت خوبی هستند یا خیر، گاهی اوقات ممکن است مشکل باشد. آیا می خواهید بعد از مدتی روشن نشدن از ماشین ظرفشویی خود استفاده کنید اما نمی دانید که آیا حتی روشن می شود یا خیر؟ ماشین ظرفشویی شما در صورت عدم استفاده احتمالا دچار مشکل شده است. بر خلاف سایر وسایل، ماشین ظرفشویی زمانی که شما به طور منظم از آنها استفاده می کنید، کارایی خود را حفظ می کنند، بنابراین ضروری است که اغلب آنها را روشن کنید.

استفاده نکردن از ماشین ظرفشویی باعث خرابی میشود

اگر برای مدت طولانی از ماشین ظرفشویی خود استفاده نمی کنید، منتظر مشکلات موتور، مشکلات لوله های ماشین ظرفشویی و حتی خرابی دستگاه باشید. لاستیک های درب و  موتور ماشین ظرفشویی ابتدا خشک می شود که منجر به مشکلات بزرگتری در توانایی آن در جریان یا حتی پمپاژ آب می شود. به طور معمول، ماشین های ظرفشویی برای ماندن در شرایط کاری خوب نیاز به استفاده منظم دارند و هر چه کمتر کار کنند شروع به خراب شدن می کنند.

اما سوال اینجاست که چه مدت می توان یک ماشین ظرفشویی را بدون استفاده رها کرد؟ هنگامی که ماشین ظرفشویی شما بیش از چند هفته بدون استفاده بماند، این زمانی است که مشکلات شروع می شود. معمولاً طولانی‌ترین زمانی که می‌توانید با خیال راحت از ماشین ظرفشویی استفاده نکنید، یک ماه قبل از آن است که هنگام روشن کردن آن متوجه مشکل شوید. پس از چند هفته، پیشنهاد می کنیم مواد شوینده مخصوص تمیز کردن دستگاه را در ماشین ظرفشویی بریزید تا باکتری های انباشته شده را از بین ببرید.

شاید از خودتان سوال می کنید آیا می توان از ماشین ظرفشویی که مدتی است روشن نشده است استفاده کرد؟ باید بگوییم بسته به مدت زمانی که ماشین ظرفشویی شما بدون استفاده مانده است، این موضوع بر ایمن بودن روشن کردن آن تأثیر می گذارد. به طور کلی، تا زمانی که بیش از یک ماه نگذشته باشد، دستگاه شما باید کار کند. با این اوصاف، توصیه می کنیم یک قرص تمیزکننده را داخل آن بریزید یا مایع سفید کننده را در ماشین ظرفشویی خود بریزید تا باکتری هایی که ممکن است باقی مانده باشند را از بین ببرید.

آیا ماشین ظرفشویی خشک کن دارد ؟

برخی از ماشین های ظرفشویی دارای یک عنصر گرم کننده در پایه هستند که هوا را گرم می کند تا به خشک شدن سریع ظروف کمک کند. این امر به‌ویژه در مدل‌های قدیمی‌تر رایج است و به سرعت در حال منسوخ شدن با مدل‌های جدیدتر است، زیرا تولیدکنندگان اکنون در تلاش هستند تا لوازم برقی کارآمدتری بسازند.

متداول‌ترین روش خشک کردن با ماشین‌های ظرفشویی مدرن، افزایش دمای آب در پایان چرخه برای شستشوی ظروف با آب بسیار داغ است. پس از پایان شستشو، قسمت داخلی استیل ضد زنگ ماشین ظرفشویی گرما را جذب کرده و رطوبت را از ظروف خارج می کند. به این روش خشک کردن متراکم می گویند. این روی ظروف شیشه ای و سرامیکی به خوبی کار می کند اما روی پلاستیک به خوبی کار نمی کند. برخی از ماشین های ظرفشویی از یک فن استفاده می کنند که هوا را به گردش در می آورد تا به خشک شدن ظروف کمک کند. مانند شستشوی گرم، این گزینه از نظر انرژی کارآمدتر است زیرا هوا نیازی به گرم شدن ندارد.

گزینه air dry دقیقاً همان چیزی است که به نظر می رسد در برخی از جدیدترین مدل ها باعث می شوند که درب ماشین ظرفشویی شما به طور خودکار در چند دقیقه آخر باز شود تا هوای گرم و رطوبت از آن خارج شود.

چند راه وجود دارد که می توانید به ماشین ظرفشویی خود کمک کنید تا کار خشک کردن را بهتر انجام دهد. ابتدا می توانید برای کمک به فرآیند خشک کردن از یک مایع شستشو استفاده کنید. کاری که انجام می دهد این است که آب را به جای تشکیل قطرات روی ظروف از روی آنها غلت می دهد. ثانیاً، اگر ماشین ظرفشویی شما دارای المنت گرمایشی باشد، معمولاً این گزینه را دارد که شما به صورت دستی گرمایش خشک را روشن کنید.

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.