کد خبر : 35564 / /
/

عیدی دولت در آستانه نیمه شعبان | واریز یارانه 530 هزارتومانی به حساب همه سرپرستان خانوار | خرید با کالابرگ از امروز برای همه یارانه بگیران

با اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با توجه به اجرای موفقیت‌آمیز طرح کالابرگ الکترونیک به‌صورت آزمایشی در چهار استان هرمزگان، قزوین، مرکزی و گیلان، هم‌اکنون اجرای این طرح به صورت ملّی و در سراسر کشور آغاز شد.

عیدی دولت در آستانه نیمه شعبان | واریز یارانه 530 هزارتومانی به حساب همه سرپرستان خانوار | خرید با کالابرگ از امروز برای همه یارانه بگیران

کالابرگ | استفاده از این طرح کالابرگ اجباری نیست بلکه فرد می تواند یا کالا بخرد یا در بیستم هر ماه به صورت نقدی برداشت کند در کالابرگ اعتبار واریزی قابل برداشت به شکل نقدی نیست و صرفا با آن می‌توان ۱۰ قلم کالای اساسی را خریداری کرد.مردم می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های موجود ۱۰ قلم کالای اساسی پیش‌بینی شده در این طرح کالابرگ به ارزش ۵۳۰ هزار تومان را خریداری کنند. آخرین اخبار در مورد کالابرگ را در خبر آزاد بخوانید

به گزارش مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به اطلاع مردم شریف ایران می‌رساند پس از اجرای موفقیت‌آمیز طرح کالابرگ الکترونیک به‌صورت آزمایشی در چهار استان هرمزگان، قزوین، مرکزی و گیلان، هم‌اکنون اجرای این طرح به صورت ملّی و در سراسر کشور آغاز شد.

در این طرح اعتبار کلیه خانوارهای یارانه‌بگیر شارژ شده و آنان می‌توانند یک ماه زودتر از دریافت یارانه نقدی، از این اعتبار جهت خرید ۱۰ قلم کالای اساسی مشمول طرح ملّی کالابرگ الکترونیک استفاده کنند.

در صورت استفاده از این مزیت و خرید کالا از محل اعتبار یارانه، به‌میزان اعتبار استفاده‌شده از یارانه ماه بعد خانوار کسر و مابقی به‌صورت نقدی، در موعد مقرر واریز یارانه به حساب سرپرست خانوار واریز خواهد شد.

خانوارهایی که یارانه دریافت می‌کنند جهت مشاهده‌ میزان اعتبار، لیست کالاها و فروشگاه‌های مشمول طرح ملّی کالابرگ الکترونیک، با تلفن همراه سرپرست خانوار، کد دستوری #۲۸*۷۸۸* را شماره‌گیری کرده و یا به درگاه اینترنتی shoma.sfara.ir مراجعه نمایند.

گفتنی است در حال حاضر فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه، افق کوروش، دیلی مارکت، جانبو و برخی فروشگاه‌های خُرد که مجهز به بارکدخوان شده‌اند، به این سامانه متصل و پذیرای هموطنان عزیز در سراسر کشور هستند.

سایر فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیز بنا به‌درخواست خود می‌توانند به این سامانه متصل شوند؛ همچنین فروشگاه‌های خُرد جهت اتصال به طرح ملّی کالابرگ الکترونیک می‌توانند با مراجعه به درگاه اینترنتی shoma.sfara.ir و نصب برنامه کاربردی «شما» در قسمت پنل فروشنده اطلاعات و موقعیت جغرافیایی خود را ثبت کنند./فارس

کالابرگ

اجرای بی‌سروصدای کالابرگ سراسری شد

چندی پیش اعلام شد که پس از اجرای آزمایشی طرح کالابرگ الکترونیک در استان هرمزگان، قرار است این طرح در سه استان دیگر یعنی قزوین، گیلان و مرکزی نیز اجرایی شود.

البته این توسعه در شرایطی مطرح شد که هنوز چرخه یک ماهه اجرای طرح آزمایشی در استان هرمزگان تکمیل نشده و نتایج آن به روشنی اعلام نشده بود. البته در حال حاضر نیز آمار جدید و قابل استنادی در این خصوص اعلام نشده است که لازم است به منظور شفاف‌سازی افکار عمومی این آمار اعلام شود.

به نظر می‌رسد دستگاه‌های مسئول در اجرای طرح کالابرگ الکترونیک هماهنگی‌های خود با کلیه استان‌های کشور برای آغاز اجرای آن در کلیه استان‌ها را انجام داده‌اند. در همین رابطه آیین‌نامه و دستورالعمل اجرایی این طرح برای کلیه استان‌های کشور ارسال شده است.

شنیده‌ها نشان می‌دهد که این موضوع به کلیه ادارات کل رفاه استان‌ها اعلام شده تا پروسه اجرایی کالابرگ آغاز شود. برخی مشاهدات در استان‌های مختلف نشان می‌دهد که اجرای این طرح هم اکنون در بیشتر استان‌ها آغاز شده و اطلاعات مربوط به فروشگاه ها به خصوص فروشگاه های زنجیره‌ای که هم اکنون در حال اجرای آن هستند در اپلیکیشن شما(شبکه ملی اعتبار) موجود است.

هم اکنون اطلاعات مربوط به این فروشگاه‌هایی که در سامانه مربوط به اعتبار یارانه عضویت پیدا کرده‌اند در این اپلیکیشن وجود دارد و عموم مردم امکان دسترسی به آن را خواهند داشت.

لیست 10 قلم کالای مربوط به کالابرگ که پیش از این اعلام شده بود، به شرح زیر است:

کالابرگ

این خانوار ها هم یارانه نقدی می گیرند هم کالابرگ !

دهنوی، نایب رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ در توئیتی حفظ معیشت اقشار آسیب‌پذیر را مهم‌ترین اولویت کشور دانست.

 سیدمحسن دهنوی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی و نایب رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ در توئیتی نوشت: هم‌زمان با این نابسامانی‌های اقتصادی و فشارهای ارزی، حفظ معیشت اقشار آسیب‌پذیر، مهم‌ترین اولویت کشور است.

دولت باید علاوه بر یارانه نقدی، به مردم کالابرگ بدهد تا تامین حداقل نیازهای سفره این اقشار، آسیب نبیند./بازار

این استان به طرح کالابرگ الکترونیکی اضافه شد

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: کالابرگ الکترونیک شامل 10 قلم کالا و استفاده از آن داوطلبانه است.

حسینعلی خواجه مظفری شامگاه یکشنبه هفتم اسفندماه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: طرح کالابرگ الکترونیک که پیش از این در چهار استان به صورت آزمایشی اجرا شده بود، قرار است در گلستان نیز هم زمان با سراسر کشور اجرا شود.

طرح  کالابرگ الکترونیک شامل  افرادی می شود

وی با بیان اینکه طرح  کالابرگ الکترونیک شامل  افرادی می شود که مشمول دریافت یارانه هستند، گفت: استفاده از کالابرگ الکترونیک کاملا داوطلبانه است و اگر کسی تمایل نداشت می تواند از این طرح استفاده نکند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه ۱۰ قلم کالای این طرح شامل شیر معمولی و کم چرب، ماست کم چرب، مرغ و تخم مرغ، روغن مایع، ماکارانی، قند، شکر و برنج است، خاطرنشان کرد: مزیت طرح کالابرگ الکترونیک نسبت به دریافت یارانه نقدی این است که افراد پولی که الان در حساب آن ها نیست را می توانند هزینه کنند به این معنی که اگر برای فروردین ماه نیاز به کالایی داشتند، می توانند سهم فروردین خود را در اسفند ماه خرید کنند.

خواجه مظفری با اشاره به اعلام جزئیات طرح در روزهای آتی، تصریح کرد: به زودی به اطلاع مردم می رسانیم که از چه فروشگاه هایی می توانند با استفاده از کالابرگ الکترونیک خرید کنند./ایسنا

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.