کد خبر : 29146 / /
/

سهام عدالت | ارزش سهام عدالت | سود سهام عدالت

جیب سهام عدالتی ها پرپول می شود | زمان واریز مرحله اول سود سهام عدالت | واریز 4 میلیون تومان سود سهام عدالت برای این گروه یارانه بگیر

سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت گفت: امسال سود سهام عدالت در دو نوبت پرداخت می‌شود که در نوبت اول ۳۰ هزار میلیارد تومان سود به زودی به حساب سهامداران واریز می‌شود.

جیب سهام عدالتی ها پرپول می شود | زمان واریز مرحله اول سود سهام عدالت | واریز 4 میلیون تومان سود سهام عدالت برای این گروه یارانه بگیر

احتمالا سود سهام عدالت مربوط به عملکرد سال 1400 شرکت‌های سرمایه‌پذیر که قرار است امسال واریز شود، سود سهام عدالت در دو نوبت واریز می‌شود.سود سهام عدالت سال ۱۴۰۰ برای هر برگ سهام حدود ۵۰۰ هزار است. این سود سهام عدالت احتمالا برای دارندگان سهام یک میلیونی دوبرابر یا معادل حدود یک میلیون تومان خواهد بود. بر همین اساس یک خانواده چهار نفره تا پایان فصل پاییز حدود دو میلیون تومان سود سهام عدالت دریافت می‌کنند.آخرین اخبار درباره سهام عدالت را در سایت خبر آزاد بخوانید.

سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت گفت: امسال سود سهام عدالت در دو نوبت پرداخت می‌شود که در نوبت اول ۳۰ هزار میلیارد تومان سود به زودی به حساب سهامداران واریز می‌شود.

اکبر حیدری در مورد سود عملکرد شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت اظهار کرد: سود سهام عدالت مربوط به عملکرد سال ۱۴۰۰ شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت، بیش از ۶۰ هزار میلیارد تومان می‌شود که دولت (سازمان بورس و سازمان خصوصی سازی) امسال تصمیم گرفته است این سود در دو مرحله پرداخت شود.

وی افزود: در مرحله اول که قرار است تا پایان پاییز پرداخت شود، حدود ۵۰ درصد معادل ۳۰ هزار میلیارد تومان سود سهام عدالت به حساب ذی‌نفعان و دارندگان سهام واریز می‌شود.

به گفته سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت، با پیگیری سازمان بورس و سازمان خصوصی‌سازی سود شرکت‌های سرمایه‌پذیر که متعلق به سهام عدالت است، وصول شده و در آخرین جلسه شورای عالی بورس مقرر شد نزدیک به نیمی از این مبلغ خارج از عرف و رویه معمول سال‌های قبل در پاییز پرداخت شود، در حالی که سال‌های گذشته سودها تجمیع شده و در اواخر سال پرداخت می‌شد و در برخی‌ از سال‌ها نیز بخشی از سود به سال بعد موکول می‌شد.

حیدری ادامه داد: در مرحله اول ۵۰ درصد از سود جمع‌آوری شده شرکت‌های سرمایه‌پذیر متعلق به سهامداران عدالت به میزان ۳۰ هزار میلیارد تومان پرداخت می‌شود.

حیدری گفت: سود ۳۰ هزار میلیارد تومان مرحله اول شرکت‌های سرمایه‌پذیر برای سهامداران عدالت تا پایان پاییز پرداخت می‌شود.

انتقال سهام عدالت متوفیان به صورت قهری به ورثه

وی در مورد سهام عدالت متوفیان نیز گفت: با همکاری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و قوه قضاییه قرار است سهام متوفیان به صورت قهری به ورثه منتقل شود که در آن صورت هم سهام و هم سودهای متعلقه نیز به نسبت سهم هر یک از وراث اختصاص می‌یابد. این فرایند با همکاری دفاتر خدمات قضایی الکترونیک و تأیید شورای عالی بورس به زودی انجام می‌شود.

سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت بیان کرد: برای انتقال سهام متوفیان نیاز به زیر ساخت نرم‌افزاری دارد که تهیه شده است و به زودی علمیات انتقالی قهری سهام متوفیان به همراه سودهای متعلقه انجام می‌شود.

وی افزود: علاوه بر سود عملکرد سال ۱۴۰۰ شرکت‌های سرمایه‌پذیر، مقرر شده است که سود عملکرد سال‌های ۹۸ و ۹۹ شرکت‌های غیر بورسی حاضر در پرتفوی سهام عدالت هم تجمیع شده و به همراه سودهای مذکور پرداخت شود.

سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت در مورد رقم سود شرکت‌های غیر بورسی عنوان کرد: این ارقام را سازمان خصوصی‌سازی باید اعلام کند./ همشهری آنلاین

سهام عدالت

سود سهام عدالت 2 میلیون تومانی

احساس خاندوزی، وزیر اقتصاد چندی پیش از پرداخت سود سهام عدالت ۱۴۰۰ تا پایان آذر ۱۴۰۱ خبر داد. بر اساس جزییاتی که تاکنون منتشر شده، قرار است این سود برای ۴۹ میلیون سهامدار عدالت واریز شود

سود سهام عدالت سال ۱۴۰۰ برای هر برگ سهام حدود ۵۰۰ هزار است. این سود احتمالا برای دارندگان سهام یک میلیونی دوبرابر یا معادل حدود یک میلیون تومان خواهد بود.

بر همین اساس یک خانواده چهار نفره تا پایان فصل پاییز حدود دو میلیون تومان سود سهام عدالت دریافت می‌کنند.

تذکر نماینده مجلس درباره سهام عدالت جاماندگان

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس در تذکری به وزیر امور اقتصادی و دارایی خواستار اختصاص سهام عدالت به جاماندگان واجد شرایط شد.

حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی، در تذکری به سیداحسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی خواستار اختصاص سهام عدالت به جاماندگان واجد شرایط شد.

متن کامل تذکر نماینده شاهین‌شهر به وزیر اقتصاد به شرح زیر است:

لزوم اختصاص سهام عدالت به جاماندگان واجد شرایط، مطابق بند الف تبصره ۲ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور

شرح تذکر:

جناب آقای وزیر

به استناد بند الف تبصره ۲ قانون بودجه سال 1401 کل کشور، دولت موظف است از محل باقیمانده سهام متعلق به دولت یا شرکت‌های دولتی در بنگاه‌های قابل واگذاری در هر بازار موضوع گروه (۱) و (۲) ماده (۲) قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 نسبت به واگذاری سهام عدالت به افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (قدس سره)، مددجویان سازمان بهزیستی کل کشور و کلیه افراد واجد شرایط طبق قانون نحوه اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی اقدام نماید.

لذا ضروری است نسبت به تخصیص سهام عدالت به واجدین شرایط مطابق قانون اقدام شود.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.