کد خبر : 7158 / /
/

برای اینکه لاغر شویم چه چیزهایی بخوریم؟

برای اینکه بتوان به لاغری و کاهش وزن دست یافت، می توان از خوراکی ها کمک گرفت.

به جای اینکه حجم زیادی از خوراکی ها استفاده شوند بهتر است گزینه های مناسب تری از خوراکی ها را برای لاغری و کاهش وزن انتخاب کرد.

در ادامه بعضی از موثرترین مواد غذایی و خوراکی هایی که می تواند برای کاهش وزن موثر باشند را معرفی می کنیم. با ما همراه باشید.

6usdRU0gjlTt

خوراکی های موثر بر لاغری و کاهش وزن

پیش از اینکه مهمترین خوراکی ها برای لاغری را معرفی کنیم، باید این نکته را در نظر داشته باشیم که خوراکی های لاغر کننده به تنهایی نمی توانند زمینه کاهش وزن و لاغری را فراهم کنند.

بلکه هدف از استفاده از آنها به عنوان محرک و موثر بر افزایش متابولیسم بدن است.

یعنی وقتی از آنها نتیجه خواهید گرفت که رژیم غذایی مناسب و برنامه ورزشی داشته باشد. این خوراکی ها راهکارهای مکمل در کنار راهکار اصلی برای لاغری و کاهش وزن هستند.

با توجه به چنین مواردی در ادامه خوراکی های مفید برای لاغری را معرفی خواهیم کرد.

1. سرکه انگور و سرکه سیب

یکی از گزینه هایی که به عنوان چربی سوز برای لاغری معرفی می شود، سرکه و به ویژه سرکه سیب است.

می توانید روزانه از این خوراکی لاغر کننده در تهیه سالاد به کار ببرید و سالاد خود را طعم دار کنید.

2. سالاد سبزیجات

یکی دیگر از نکاتی که برای لاغری و کاهش وزن لازم است که روزانه مصرف شود، سالاد سبزیجات است. انواع سالاد می توانند لاغر کننده باشند اما به شرطی که سس های چرب از روی آنها حذف شده باشد.

بهتر است جایگزین سس از روغن زیتون به همراه آب لیمو ترش یا سرکه به همراه ادویه استفاده کنید.

1im6wAWZrAxF

3. فلفل قرمز

فلفل قرمز حاوی ترکیباتی است که می تواند چربی سوزی را بالا ببرد. به ویژه روزهایی که برنامه ورزشی دارید از فلفل قرمز در مواد غذایی خود استفاده کنید تا بتوانید سریع تر به کاهش وزن دست یابید. این ماده غذایی نقش بالقوه ای در چربی سوزی دارد. از آن به مقدار متعادل استفاده کنید و حتی می توانید در تهیه دمنوش مقداری از آن را به کار ببرید.

4. استفاده از زنجبیل

یکی دیگر از گزینه هایی که تاثیر به سزایی در بالا بردن چربی سوزی دارد، زنجبیل است. در حالت کلی، مواد غذایی که طبع گرم دارد با بالا بردن حرارت بدن، چربی سوزی را افزایش می دهند.

از زنجبیل می توانید در تهیه مواد غذایی استفاده کنید یا حتی در ترکیباتی همچون شیر، دمنوش و انواع نوشیدنی ها استفاده کنید.

5. استفاده از دارچین

دارچین از دیگر ادویه هایی که می تواند به لاغری و کاهش وزن کمک کند. این ماده خوراکی در صورتی که روزانه مصرف شود، چربی های شکمی را به طرز چشمگیری کاهش می دهد. البته به شرطی که در کنار رژیم غذایی و ورزش استفاده شود.

6. سیب سبز

یکی دیگر از خوراکی هایی که می تواند تاثیر به سزایی در لاغری و کاهش وزن داشته باشد، سیب است. از گذشته تا به امروز سیب را یکی از خوراکی های سالم برای تناسب اندام معرفی می کنند.

سیب یکی از میان وعده های سالمی است که می توان روزانه از آن مصرف کرد. البته سیب سبز میزان قند کمتری دارد و وقتی هدف کاهش وزن باشد، قطعا گزینه مناسب تری است.

7. تخم کتان

از دیگر گزینه هایی که می توانید برای افزایش متابولیسم بدن خود استفاده کنید، تخم کتان است. تخم کتان یکی از گزینه های عالی است اما باید به مقدار متعادل مصرف شود.

می توانید برای این منظور دو قاشق از آن را آسیاب کنید و داخل یک پیاله ماست اضافه کرده و میل کنید. این کار را هم می توانید هر روز یک مرتبه انجام دهید.

8. نوشیدن چای سبز

یکی دیگر از گزینه هایی که می تواند برای لاغری عالی باشد، چای سبز محسوب می شود. چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان ها است و ویتامین سی مفیدی به همراه دارد.

از این نوشیدنی روزانه دو مرتبه استفاده کنید. می توانید برای تاثیر بیشتر به آن دارچین، زنجبیل، هل یا هر ادویه دلخواهی اضافه کنید تا تاثیر صد چندانی دریافت کنید.

9. شکلات تلخ

یکی دیگر از گزینه هایی که به بالا بردن متابولیسم بدن کمک می کند، شکلات تلخ است. این خوراکی یکی از خوشمزه ترین گزینه هایی است که می شود برای کاهش وزن از آن کمک گرفت.

10. قهوه و قهوه سبز

از دیگر گزینه هایی که می شود پیش از ورزش استفاده کرد تا متابولیسم بدن حین ورزش بالا رود، قهوه است. قهوه سرشار از کافئین است که به عنوان محرکی برای افزایش متابولیسم بدن عمل می کند.

البته توصیه می کنیم از شیرین کننده ها برای نوشیدن قهوه استفاده نکنید. به همراه قطعه ای شکلات تلخ میل کنید تا تاثیری دو چندان را دریافت کرده باشید.

11. فیبر بیشتر

یکی از نکات مهم برای کاهش وزن، سیستم گوارش سالم است. افرادی که اجابت مزاج متعادلی دارند، معمولا راحت تر از سایر افراد به تناسب اندام می رسند. زیرا یبوست به عنوان یکی از عوامل شایع برای چاقی معرفی می شود. برای درمان یبوست یکی از بهترین گزینه ها مصرف فیبر محلول و نامحلول است. برای این منظور لازم است مواد غذایی حاوی فیبر را مصرف کرد. از جمله مواد غذایی که حاوی فیبر زیادی هستند، به گزینه های زیر می توان اشاره کرد:

  • انواع میوه ها
  • انواع سبزیجات
  • غلات کامل
  • حبوبات

برای دریافت فیبر بهتر است سبزیجات و میوه ها را به شکل خام مصرف کنید تا این ماده معدنی حفظ شود.

12. پروتئین بیشتر

یکی از گزینه هایی که می تواند روند لاغری را به خوبی پیش ببرد، دریافت پروتئین کافی است. در مواردی که پروتئین به مقدار کافی به بدن برسد، فرد کمتر احساس گرسنگی خواهد داشت. از این رو از چاقی و بالا رفتن وزن جلوگیری خواهد شد.

13. چربی های مفید

سعی کنید چربی های مفید مانند چربی های گیاهی را جایگزین چربی های مضر و به ویژه چربی های حیوانی کنید. البته چربی را حذف نکنید ومقدار متعادلی مصرف کنید. مغزها و آجیل، گزینه های مناسبی برای دریافت چربی هستند.

در آخر

خوراکی هایی که برای تسریع در لاغری و کاهش وزن معرفی شدند، در کنار برنامه غذایی و ورزش تاثیر خود را نشان می دهند. به تنهایی نمی توان از آنها توقع لاغری داشت. نباید مقدار زیادی از مواد غذایی را مصرف کرد و به چنین گزینه هایی برای کاهش وزن رو آورد.

منبع : مجله دکتر یحیی پاسدار

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.