کد خبر : 5849 / /
/

خبر مهم / بخش خصوصی تعطیل شد

محسن فرهادی گفت: بازرسی‌ها شدت یافته است و تمام بازرسان سلامت محیط و کار شبانه‌روزی آماده‌باش بوده و بیش از ۸۰ هزار بازرسی در کل کشور در روز دوشنبه ۲۵ مرداد انجام شده است.

خبر مهم / بخش خصوصی تعطیل شد

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کسب و کار وزارت بهداشت، تاکید کرده است که تعطیلی مشاغل و اصناف در روزهای اعلام‌شده (دوشنبه ۲۵ مرداد تا شنبه ۳۰ مرداد) سامل بخش خصوصی هم می‌شود.

محسن فرهادی گفت: بازرسی‌ها شدت یافته است و تمام بازرسان سلامت محیط و کار شبانه‌روزی آماده‌باش بوده و بیش از ۸۰ هزار بازرسی در کل کشور در روز دوشنبه ۲۵ مرداد انجام شده است. البته، بخشی از این تعداد بازرسی مشترک با همکاران نیروی انتظامی و بازرسان سازمان تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف بوده است‌.

وی با اشاره به این‌که شرایط در تهران عقب‌تر از سایر استان‌ها است، افزود: به طور میانگین ۷۰ درصد بر اساس گروه شغلی اعلام شده در این روزها پروتکل را رعایت کردند و پاساژهای بزرگ تعطیل بودند. در مجموع میانگین رعایت‌ها درکل کشور بهتر از تهران است. تهران به دلیل این‌که شاهراه فعالیت‌های استان‌های دیگر است اگر بتوانیم میزان تمرکز و تجمع را کاهش دهیم موفق هستیم در غیر این‌صورت تعطیلات هیچ کمکی به ما نمی‌کند.

فرهادی ادامه داد: شهربازی‌ها و پارک‌ها باید تعطیل باشند و ما خواهش می‌کنیم شهرداری‌ها نسبت به تعطیلی این مراکز اقدام کنند در غیر این‌صورت از دانشگاه‌های علوم پزشکی می‌خواهیم مداخله و از فعالیت این مراکز جلوگیری کنند.

وی تاکید کرد: در مصوبه اخیر صریحا ذکر شده است که تعطیلی مشاغل شامل بخش دولتی و بخش خصوصی است (ایسنا).

بر اساس مصوبه ستاد کرونا، در تعطیلات پیش رو در سراسر کشور تنها مشاغل گروه یک مجاز به فعالیت هستند.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.