کد خبر : 5099 / /
/

خبر فوری / تهران تعطیل شد؟ + جزئیات بیشتر

رئیس اتاق اصناف تهران گفت: بازار تهران طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا در شرایط قرمز کرونایی تعطیل است و در ۶ روز آینده نیز تعطیل خواهد بود.

خبر فوری / تهران تعطیل شد؟ + جزئیات بیشتر

 

قاسم نوده فراهانی رئیس اتاق اصناف تهران در گفت و گویی اظهار کرد: طبق مصوبه امروز دولت، تمام شهر‌های استان‌های تهران و البرز از روز آینده (سه‌شنبه) به مدت ۶ روز یعنی تا روز یکشنبه تعطیل می‌شوند.

رئیس اتاق اصناف تهران افزود: از زمانی که تهران به رنگ قرمز کرونایی درآمده، بازار تهران تعطیل بوده است. بعضا به دلیل فعالیت بانک‌ها کسبه بازار مجبور به فعالیت بودند، اما در این ۶ روز که تعطیل رسمی اعلام شده، بازار‌های تهران نیز تعطیل خواهد شد.

او بیان کرد: امیدواریم بانک‌ها نیز در این ایام تعطیل اعلام شوند که بازاریان با خیال راحت واحد‌های صنفی خود را تعطیل کنند.

بانک‌ها هم تعطیل شدند؟

تعطیلی تهران درحالی با تصمیم دولت، تمامی ادارات استان‌های تهران و البرز از فردا تا یک‌شنبه هفته آینده تعطیل شدند که هنوز تکلیف بانک‌ها مشخص نیست؛ مدیران بانک‌ها درحال تصمیم‌گیری در این خصوص هستند.

طبق اعلام دولت و بنابر به پیشنهاد قرارگاه عملیاتی و کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی کرونا و موافقت رییس جمهور تمامی ادارات استان‌های تهران و البرز از فردا (سه‌شنبه) تا یکشنبه هفته آینده تعطیل است.

یکی از موضوعات مهم که همزمان با تعطیلی ادارات تهران و البرز مطرح است، چگونگی فعالیت بانک‌هاست؛ پیگیری خبرنگار تسنیم از شورای هماهنگی بانک‌ها و کانون بانک‌های خصوصی نشان میدهد که فعلاً تصمیمی درباره تعطیلی یا ادامه فعالیت بانک‌ها در ۶ روز تعطیلی ادارات تهران و البرز گرفته نشده است.

 

جمشیدی دبیرکانون بانک‌ها گفت: هم اکنون مدیران بانک‌ها درحال تصمیم‌گیری در این خصوص هستند؛ تصمیم نهایی باید با دولت نیز هماهنگ شود.

 آنطور که ربیعی اعلام کرده طبق این مصوبه تردد از این استان‌ها ممنوع بوده و در صورت رعایت نکردن علاوه بر جریمه، خودرو نیز از مسیر‌ها بازگردانده خواهند شد.

ضمن آنکه موضوع استمرار ممنوعیت تردد به شهر‌های قرمز و نارنجی براساس طرح مدیریت هوشمند محدودیت‌ها ادامه داشته و براساس وضعیت شهر‌ها اطلاع رسانی خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.