کد خبر : 5354 / /
/

سردار آزمون اروپا را بهم ریخت

در شرایطی که به نظر می‌رسد جدایی سردار آزمون از زنیت و حضور او در بایر لورکوزن را باید قطعی دانست، اخبار منتشر شده در رسانه‌های ایتالیایی نشان می‌دهد که باشگاه روسی گزینه مورد نظرش برای جانشینی مهاجم ایرانی‌اش را پیدا کرده است.

سردار آزمون اروپا را بهم ریخت

اخبار ورزشی : از جدیدترین گزینه جانشینی سردار آزمون در زنیت رونمایی شد. در شرایطی که به نظر می‌رسد جدایی سردار آزمون از زنیت و حضور او در بایر لورکوزن را باید قطعی دانست، اخبار منتشر شده در رسانه‌های ایتالیایی نشان می‌دهد که باشگاه روسی گزینه مورد نظرش برای جانشینی مهاجم ایرانی‌اش را پیدا کرده است.

بر اساس این اخبار، آندره‌آ بلوتی مهاجم تیم ملی ایتالیا و باشگاه تورینوی ایتالیا به باشگاه زنیت لینک شده است.

نکته جالب اینکه بلوتی پیش از این مورد توجه باشگاه رم قرار داشت و گفته می‌شد در صورتی که ژوزه مورینیو نتواند این بازیکن را جذب کند سراغ سایر نفرات مورد نظرش در خط حمله خواهد رفت که یکی از آنها سردار آزمون است.

رم نه تنها مذاکرات موفقی با بلوتی نداشت بلکه در کورس رقابت برای جذب سردار آزمون، نتوانست لورکوزن را کنار بزند و حالا مهاجم زنیت فاصله زیادی تا توافق قطعی با باشگاه آلمانی ندارد.

فعلا که رم جانشین آزمون را پیدا کرده و بر اساس توئیت فابریزیو رومانو، این باشگاه با الدور شومورودوف مهاجم ازبکستانی جنوا به توافق رسیده و حالا باید منتظر ماند و دید که تکلیف سردار آزمون و همچنین جانشین او در زنیت، چه زمانی به صورت قطعی مشخص خواهد شد.

بیوگرافی سردار آزمون

سردار آزمون

سردار آزمون (زادهٔ ۱۱ دی ۱۳۷۳ در گنبد کاووس) بازیکن فوتبال اهل ایران است که در پست مهاجم برای زنیت سن پترزبورگ و تیم ملی فوتبال ایران بازی می‌کند. او در عرصه ملی در تمامی رده‌های سنی تیم ملی به میدان رفته‌است و اکنون بهترین گلزن در ترکیب تیم ملی ایران می‌باشد.

از باشگاه‌هایی که سردار آزمون در آن‌ها بازی کرده می‌توان به باشگاه فوتبال سپاهان اصفهان، باشگاه فوتبال روستوف، باشگاه فوتبال روبین کازان و باشگاه فوتبال زنیت سن پترزبورگ اشاره کرد. او همچنین در لیگ قهرمانان اروپا ۴ گل به ثمر رسانده‌است و بهترین گلزن ایرانی لیگ قهرمانان اروپاست.

زندگی شخصی سردار آزمون

سردار آزمون

سردار آزمون فرزند خلیل آزمون بازیکن سابق والیبال است. آزمون از ترکمن‌های ایران و سنی مذهب می‌باشد.
پس از جام جهانی ۲۰۱۸ آزمون که با انتقادات شدید هواداران تیم ملی ایران مواجه شده بود با ابراز نارضایتی و اعلام تشدید بیماری مادرش از تیم ملی فوتبال ایران خداحافظی کرد اما پس از گذشت مدتی با دعوت کارلوس کیروش به تیم ملی بازگشت و در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ برای تیم ملی ایران به میدان رفت.
به گفتهٔ خود آزمون وی هوادار باشگاه رئال مادرید است. وی همچنین از علاقه‌مندان رشته سوارکاری بوده و خودش نیز تعدادی اسب دارد.

افتخارات سردار آزمون

سردار آزمون

سپاهان

لیگ برتر فوتبال ایران : قهرمان ۱۳۹۱-۱۳۹۰

روستوف

لیگ برتر فوتبال روسیه نایب قهرمان (۱) : ۲۰۱۶-۲۰۱۵

زنیت سن پترزبورگ

لیگ برتر فوتبال روسیه قهرمان(۳) : ۲۰۱۹-۲۰۱۸، ۲۰۲۰-۲۰۱۹، ۲۰۲۱-۲۰۲۰

جام حذفی فوتبال روسیه قهرمان (۱) : ۲۰۲۰-۲۰۱۹

سوپر جام فوتبال روسیه قهرمان (۲): ۲۰۲۰ ، ۲۰۲۱

بهترین گلزن قهرمانی جوانان زیر ۱۹ سال آسیا: ۲۰۱۲

بهترین گلزن جام صلح و دوستی: ۲۰۱۲

لیگ برتر فوتبال روسیه تیم منتخب فصل (۲): ۱۵–۲۰۱۴، ۱۶–۲۰۱۵

لیگ برتر فوتبال روسیه بازیکن ماه (۱): مه ۲۰۱۶

روستوف بهترین بازیکن فصل: ۱۶–۲۰۱۵

بهترین گلزن ایرانی در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا و در مجموع رقابتهای اروپایی (باشگاه‌های اروپا+لیگ اروپا+لیگ قهرمانان اروپا)

آقای گلی لیگ برتر فوتبال روسیه با تیم زنیت سن پترزبورگ (۱۷ گل) ۲۰۲۰-۲۰۱۹

بهترین بازیکن فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۰ در لیگ برتر فوتبال روسیه

زندگی حرفه ای سردار آزمون

سردار آزمون

 آغاز فوتبال سردار آزمون در سن ۹ سالگی طی سفری خانوادگی در ترکمنستان صورت گرفت. اولین باشگاه فوتبال آزمون تیم عقاب گنبد بود. همچنین او در نوجوانی بازیکن والیبال بود و به تیم والیبال زیر ۱۵ سال ایران نیز دعوت شده بود. پس از چند سال بازی برای عقاب، او به تیم شموشک گرگان پیوست و پس از آن به تیم اتکا گرگان در لیگ فوتبال دسته یک ایران پیوست.

سردار آزمون سپس به تیم جوانان سپاهان پیوست و پس از درخشش در تیم ملی جوانان ایران در مهر ۱۳۹۱ در سن ۱۷ سالگی از باشگاه سپاهان اصفهان به روبین کازان روسیه پیوست و لقب جوان‌ترین لژیونر فوتبال ایران را به دست آورد.سردار آزمون اولین گل خود در تیم بزرگسالان روبین کازان را در دیدار برگشت لیگ اروپا برابر تیم مولده به ثمر رساند. سردار آزمون همچنین در مسابقات مقدماتی قهرمانی جوانان آسیا در بازی با لبنان به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد و دو گل به ثمر رساند.

وی در مسابقات فوتبال جام دوستی روسیه ۲۰۱۲ در ترکیب تیم ملی جوانان با به ثمر رساندن ۷ گل در ۶ بازی، به مقام آقای گلی این رقابت دست یافت. سردار آزمون که یکی از امیدهای ایران برای بازی‌های جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل بود، نتوانست در لیست نهایی کارلوس کی‌روش حضور یابد و از حضور در جام جهانی ۲۰۱۴ بازماند. سردار آزمون در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۵ در میان ملی‌پوشان ایران حضور داشت و موفق شد ۲ گل به ثمر برساند و یکی از بازیکنان کلیدی تیم ملی به‌شمار می‌آمد.

سردار آزمون در اسفند ۱۳۹۳ به صورت قرضی به روستوف پیوست. در ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ تیم ملی فوتبال ایران با گل سردار آزمون در مقابل ازبکستان بعد از برزیل و روسیه به عنوان سومین تیم جهان به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه پیوست.

همچنین آزمون در تیم روستوف موفق به گلزنی در برابر دو تیم بایرن مونیخ و اتلتیکو مادرید در لیگ قهرمانان اروپا شده‌است.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.