کد خبر : 5224 / /
/

کرونا/آمار کرونا/ویروس کرونا

مبتلایان کرونا کاهش یافت| آمار کرونا امروز چقدر شد؟

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۳۹۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۱۶ هزار و ۱۸۲ نفر رسید.

مبتلایان کرونا کاهش یافت| آمار کرونا امروز چقدر شد؟

آمار کرونا در ایران حکایت از مدیریت اشتباه کنترل چنین ویروس مرگباری است. آمار کرونا در ایران فاجعه انسانی است. آمار کرونا در ایران حکایت از ضعیت بودن چرخه واکسیناسیون دارد. آمار کرونا در ایران بحران جمعیت کشور را بحرانی تر می کند. آمار کرونا در ایران نیازمند مدیریت بحران جدی است.

وزارت بهداشت امروز (یکشنبه ۲۸ شهریور۱۴۰۰) جدیدترین موارد ابتلا و فوتی ناشی از کرونا در ۲۴ ساعت گذشته را اعلام کرد.

 بنابر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، از دیروز تا امروز ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، ۱۵ هزار و ۹۷۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۲۰۷ نفر از آن‌ها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵ میلیون و ۴۲۴ هزار و ۸۳۵ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۳۹۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۱۶ هزار و ۱۸۲ نفر رسید.

خوشبختانه تا کنون ۴ میلیون ۷۶۴ هزار و ۹۹۸ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند.

۶ هزار و ۷۶۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۳۱ میلیون و ۷ هزار و ۱۳۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

در حال حاضر ۵۷ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۲۳۸ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۳۶ شهر در وضعیت زرد و ۱۷ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

آمار کرونا و واکسن برکت

آمار کرونا

مدیرعامل کارخانه شفافارمد اعلام کرد:‌ فرآیند تولید نخستین واکسن ایرانی کرونا در فاز دوم صنعتی این کارخانه از هفته گذشته آغاز شده و طی روزهای آینده اولین محصول این خط نیز به دست خواهد آمد.

ستاد اجرایی فرمان امام(ره) حسن جلیلی با اعلام این خبر افزود: تا امروز در فاز یک کارخانه شفافارمد نزدیک به ۱۰ میلیون دوز واکسن "کوو ایران برکت" تولید شده که از این تعداد حدود ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار دوز واکسن پس از گذراندن مراحل کنترل کیفیت، تحویل وزارت بهداشت شده است.

وی افزود: مابقی واکسن‌ها نیز پس از گذراندن این مراحل به تدریج جهت تزریق عمومی در مراکز واکسیناسیون عمومی تحویل وزارت بهداشت خواهد شد.

جلیلی توضیح داد: روند تولید واکسن برکت در فاز دوم صنعتی کارخانه ازهفته گذشته آغاز شده و در روزهای آینده اولین محموله تولیدی این خط توسط دانشمندان گروه دارویی برکت به دست خواهد آمد و فاز دوم رسما افتتاح خواهد شد.

مدیر پروژه واکسن ستاد اجرایی فرمان امام خاطرنشان کرد: خط جدید ظرفیت تولید ۶ تا ۸ میلیون دوز واکسن کرونا را دارد و ظرفیت خوبی به توان واکسیناسیون کشور اضافه خواهد کرد.

وی با اشاره به نصب تجهیزات سومین فاز صنعتی کارخانه شفافارمد وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام(ره) افزود: فعالیت در خط سوم تولید هم به صورت بی‌وقفه درحال انجام است و طی هفته‌های آتی  خبرهای خوبی درخصوص راه‌اندازی فاز سوم تولید واکسن کوو ایران برکت و ایجاد ظرفیت تولید بیش از ۲۰ میلیون دوز واکسن در ماه را به اطلاع مردم خواهیم رساند.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.