کد خبر : 5363 / /
/

آمار جدید مبتلایان کرونا

نرخ مرگ و میر کرونا همه را خانه نشین کرد

وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی درباره آخرین آمار واکسیناسیون کرونا در کشور اعلام کرد: بر اساس آخرین آمار تا امروز _ شنبه ۹ مردادماه_ مجموعاً ۹ میلیون و ۵۵۲ هزار و ۵۲۶ نفر دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

نرخ مرگ و میر کرونا همه را خانه نشین کرد

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آخرین آمار واکسیناسیون کرونا در کشور را اعلام کرد.

وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی درباره آخرین آمار واکسیناسیون کرونا در کشور اعلام کرد: بر اساس آخرین آمار تا امروز _ شنبه ۹ مردادماه_ مجموعاً ۹ میلیون و ۵۵۲ هزار و ۵۲۶ نفر دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

تا امروز دو میلیون و ۶۸۷ هزار و ۳۱۱ نفر دوز دوم واکسن را نیز دریافت کرده‌اند.

با احتساب این تعداد مجموع دوزهای واکسن تزریق شده در کشور به شمار ۱۲ میلیون و ۲۳۹ هزار و ۸۳۷ مورد رسید.

در حال حاضر واکسن تزریقی در کشور واکسن اسپوتنیک روسی و سینوفارم چینی است و مقرر شده است به زودی با تولید انبوه واکسن داخلی واکسیناسیون کرونا در کشور به تعداد مطلوبی برسد.

کرونا میان فرهنگیان/واکسیناسیون آغاز شد

کرونا

معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان و دبیر ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در دانشگاه فرهنگیان، از آغاز واکسیناسیون دانشجو معلمان این دانشگاه در سطح کشور از امروز شنبه ۹ مرداد خبر داد.

پرویز انصاری راد، در خصوص آغاز واکسیناسیون دانشجو معلمان، کارکنان و اعضای هیات علمی این دانشگاه علیه ویروس کرونا گفت: طبق هماهنگی و توافق به عمل آمده با دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش از امروز واکسیناسیون کارکنان، استادان و دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان به تفکیک استان در مکان آموزش و پرورش محل خدمت این افراد در سراسر کشور انجام خواهد شد.

انصاری راد، تاکید کرد: با آغاز این فعالیت، واکسیناسیون همه افراد تا ۲۵ مرداد ماه جاری ادامه خواهد داشت .

دبیر ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در دانشگاه فرهنگیان، خاطر نشان کرد: بر اساس تفاهم صورت گرفته میان وزارت بهداشت و درمان با وزارت آموزش و پرورش،تهیه و تزریق واکسن بر عهده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

وی در پایان تصریح کرد: با اجرای طرح واکسیناسیون، رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دستور کار جدی این دانشگاه است.

این نوع از کرونا یک سوم مبتلایان را می کشد!

کرونا

دانشمندان بریتانیایی هشدار داده اند ممکن است در آینده شاهد جهشی در ویروس کرونا باشیم که یک سوم مبتلایان را به کام مرگ بفرستد.

دانشمندان بریتانیایی به دولت این کشور درباره احتمال ظهور گونه ای جهش یافته از ویروس کرونا با کُشندگی ۳۵ درصد هشدار داده اند.

، یک هیات تحقیق بریتانیایی که به دولت این کشور مشاوره پزشکی و بهداشتی می دهد، درباره ظهور گونه ای جهش یافته از ویروس کرونا که می تواند از هر سه نفر مبتلا یک نفر را به کام مرگ بکشد، هشدار داده است.

گروه "مشاوره علمی برای مواقع اضطراری" (SAGE) با انتشار گزارشی گفته جهش ویروس کرونا در شرایطی که پروتکل های بهداشتی در کشورهای مختلف رعایت نشود حتمی است و این جهش در بدترین سناریو می تواند مرگ آفرینی ویروس جدید کرونا (کووید۱۹) را به میزان کُشندگی ویروس "مرس" و به ۳۵ درصد از مبتلایان برساند.

بر اثر سویه جهش یافته غالبی که اینک در بیش از ۱۳۰ کشور دنیا در حال چرخش (سویه دلتا) است میزان سرایت پذیری این ویروس از ویروس "آبله مرغان" پیشی گرفته و کشورهای مختلف را درگیر موج جدیدی از همه گیری ویروس کرده است.

با این حال نتایج تحقیقات مختلف نشان داده کشندگی سویه دلتا همچنان در حد واندازه حدود 2 درصد از مبتلایان شناسایی شده است و تغییر محسوسی با سویه های پیشین ندارد.

دانشمندان عضو این هیات مشاوره ای به دولت بریتانیا هشدار داده اند واکسیناسیون عمومی در بریتانیا نباید آنها را به اشتباه بیندازد و رعایت پروتکل های بهداشتی را دستکم بگیرند چون ممکن است در اثر ترکیب سویه جدید در حال گسترش با سویه های بومی و یا پیشین و عدم رعایت موازین بهداشتی و بازگشایی های مشاغل و عادی سازی، سویه جدیدی از ویروس کرونا جهش یابد که میزان کشندگی این ویروس را به حد ویروس مرس یعنی به اندازه  35 درصد مبتلایان برساند.

داشنمندان همچنین درباره خطر شیوع سویه مقاوم در برابر واکسیناسیون کرونا هشدار داده اند و گفته اند ترکیب سویه دلتا با سویه آلفا و سویه "کنت" (سویه بومی بریتانیا) می تواند در آینده منجر به ظهور سویه ای مرگ آفرین از ویروس کرونا شود که هم در برابر واکسن های کنونی مقاوم باشد و هم مرگ آفرینی چند برابری داشته باشد.

دکتر "فیلیپا ویتفورد"  نایب رئیس گروه پارلمانی کروناویروس در مجلس عوام بریتانیا با اشاره به گزارش هشدار آمیز جدید گفت:" این گزارش ، که باید موج تکان دهنده ای را در دولت انگلستان ایجاد می کرد، در میانه تعطیلات پارلمانی سروصدایی ایجاد نکرده است... توصیه ها و نظرات ارائه شده توسط گروه "مشاوره علمی برای مواقع اضطراری" یک واقعیت ساده را به ما نشان می دهد  و آن این که ما هنوز این ویروس را شکست نداده ایم."

همچنین در این گزارش هشدار داده شده که ویروس کرونا می تواند با آلودگی و شیوع در میان حیواناتی از قبلی راسوها، گربه ها و یا موش ها جهش های مرگ آفرینی پیدا کند که مبارزه با آن را سخت تر از گذشته کند.

این دانشمندان همچنین نسبت به رواج استفاده گسترده از داروهای ضد ویروسی برای مداوای بیماران مبتلا به کووید۱۹ در یک سال و نیم گذشته هشدار داده و تاکید کردند این عامل می تواند ویروس را مقاوم تر کرده و در آینده منجر به جهش های خطرناک تر ویروس شود. 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.