کد خبر : 5622 / /
/

کرونا/آمار کرونا/ویروس کرونا

کرونا امروز رکورد زد / جولان دلتا کرونا همه را ترسانده

بنابر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، تا کنون ۱۳ میلیون و ۲ هزار و ۲۴۵ نفر دُز اول واکسن کرونا و سه میلیون و ۱۴۶ هزار و ۱۳۰ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۶ میلیون و ۱۴۸ هزار و ۳۷۵ دُز رسید.

کرونا امروز رکورد زد / جولان دلتا کرونا همه را ترسانده

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، طی ۲۴ ساعت گذشته مجددا رکوردهای ابتلا، بستری و فوتی ناشی از کرونا در کشور شکسته شد و متاسفانه ۵۸۸ تن از بیماران کرونا در شبانه روز گذشته در کشور جان خود را از دست دادند.

 بنابر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، تا کنون ۱۳ میلیون و ۲ هزار و ۲۴۵ نفر دُز اول واکسن کرونا و سه میلیون و ۱۴۶ هزار و ۱۳۰ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۶ میلیون و ۱۴۸ هزار و ۳۷۵ دُز رسید.

افراد واجد شرایط برای تزریق واکسن حتما در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام کنند.

از دیروز تا امروز ۱۸ مردادماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۴۰ هزار و ۸۰۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۵ هزار و ۸۱ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴ میلیون و ۱۹۹ هزار و ۵۳۷ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۵۸۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۹۴ هزار و ۶۰۳ نفر رسید.

خوشبختانه تا کنون سه میلیون ۵۶۵ هزار و ۵۷۵ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

۶ هزار و ۵۶۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۲۶ میلیون و ۵۸۶ هزار و ۸۰۵ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

در حال حاضر ۳۳۶ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۸۴ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۸ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

وضعیت کرونا در تهران فاجعه بار است!

کرونا

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، وضعیت استان تهران را به طور کامل قرمز اعلام کرد و گفت: «با توجه به مراجعه ۲۰ هزار بیمار سرپایی، تهران در وضعیت قرمز است.»

بروز موج پنجم کرونا در تهران وضعیت فاجعه باری را برای کرونا در تهران پدید آورده است. هم اکنون نزدیک یک ماه است که وضعیت کرونا در تهران قرمز است. دیروز هم شرایط کرونا در تهران بسیار وخیم تر شد و آمار مرگ روزانه کرونا در تهران به ۱۵۶ نفر رسید.

علیرضا زالی، فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، وضعیت استان تهران را به طور کامل قرمز اعلام کرد و گفت: «با توجه به مراجعه ۲۰ هزار بیمار سرپایی، تهران در وضعیت قرمز است.»

زالی با اشاره به آخرین وضعیت کرونایی مراکز درمانی استان تهران، گفت: «۹ هزار و ۴۰۰ بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان تهران بستری هستند که ۲ هزار و ۵۰۰ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه قرار دارند.»

همزمان نادر توکلی، معاون درمان ستاد کرونا در استان تهران، گفت: «روز یک‌شنبه با بالغ بر ۲۵ هزار بیمار سرپایی، بالغ بر دو هزار و ۴۰۰ بستری و مرگ ۱۵۶ بیمار کرونا در تهران، همه رکوردهای کرونایی تهران شکسته شد.»

پیشتر نیز وزارت بهداشت ایران در روز یک‌شنبه ۱۷ مرداد، اعلام کرد که ۵۴۲ نفر بر اثر ابتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در این کشور جان خود را از دست دادند که این میزان بالاترین آمار رسمی قربانیان روزانه کرونا در ایران را به ثبت رسانده بود.

یک اپیدمیولوژیست با اشاره به کاهش انجام تست‌های PCR در جهت شناسایی مبتلایان کرونا، گفت: بر این اساس تعداد زیادی از موارد بیماری را تشخیص نمی‌دهیم و به عبارتی موارد ما بیش از چیزی است که گزارش می‌کنیم. از طرفی مرگ‌هایی هم که به عنوان مرگ قطعی کووید۱۹ اعلام می‌کنیم همان هایی است که تست‌شان مثبت شده است؛ پس نه تعداد مرگ‌ها و نه تعداد ابتلاها واقعی نیست.

علت واقعی نبودن آمار فوتی‌های کرونا

کرونا

مسعود یونسیان گفت: نکته‌ای که در مورد آمارها از گذشته ثابت بوده و خلاف گویی نیست، این است که آنچه به عنوان ابتلا و متعاقب آن به عنوان مرگ‌های ناشی از کرونا گزارش می‌کنیم بر اساس توصیه سازمان بهداشت جهانی آنهایی است که تست PCR مثبت داشته‌اند و این یعنی تست برایشان درخواست شده و نتیجه مثبت شده است و تست PCR هم به شیوه درستی انجام شده است. با این فرض در یک ماه و نیم گذشته حدود ۶ یا ۷ درصد از تست‌هایمان مثبت می‌شد. یعنی به ازای هر یک مریض ۱۵ یا ۱۶ تست انجام می‌دادیم، در روزهای اخیر این عدد به کمتر از ۳ تست به ازای هر بیمار رسیده است و این یعنی بیش از ۴۰ درصد تست‌های ما مثبت می‌شود و این اصلا خبر خوبی نیست.

وی افزود: معنای آنچه گفته شد این است که تعداد زیادی از موارد بیماری را تشخیص نمی‌دهیم و به عبارتی موارد ما بیش از چیزی است که گزارش می‌کنیم. از طرفی مرگ‌هایی هم که به عنوان مرگ قطعی کووید۱۹ اعلام می‌کنیم همان‌هایی است که تست‌شان مثبت شده است؛ پس نه تعداد مرگ‌ها و نه تعداد ابتلاها واقعی نیست. البته واقعی نبودن به معنای گزارش جعلی نیست؛ بلکه بر اساس تعریف ارائه شده می‌بایست تعداد تست بیشتری انجام می‌دادیم اما به هر دلیلی این اتفاق نیفتاده است. 

یونسیان ادامه داد: این نکته را در گزارش سازمان ثبت احوال هم می‌بینید که تعداد مرگ‌هایی که در سال ۹۹ به کشور اضافه شده، بسیار بیش از مرگ‌های قطعی اعلام شده کرونا است و این را هم می‌توان با مراجعه به درگاه رسمی سازمان ثبت احوال مشاهده کرد.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.