کد خبر : 5202 / /
/

مربیان استقلال در دردسر بزرگی افتادند!+ جزئیات بیشتر

هفته اول و دوم مرحله نهایی پیکارهای انتخابی جام جهانی شهریور ماه و دقیقاً قبل از برگزاری مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا برگزار می‌شود

مربیان استقلال در دردسر بزرگی افتادند!+ جزئیات بیشتر

تیم ملی روز شانزدهم شهریور بازی می‌کند و پس از آن به ایران بازمی‌گردد بنابراین کاملاً مشخص است که به احتمال فراوان ملی‌پوشان نمی‌توانند روز هفدهم تمرین پرفشاری را داشته باشند.

اگرچه بالغ بر ۵۰ روز دیگر تا زمان جدال فوق‌العاده حساس استقلال ایران و الهلال عربستان در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا فرصت باقی است، کادرفنی استقلال و به‌ویژه فرهاد مجیدی از همین حالا دغدغه آن مسابقه را دارند و البته نگرانی‌هایشان هم کاملاً به‌جا تلقی می‌شود چون اهمیت این بازی بسیار زیاد است و باید به بهترین شکل ممکن برای آن برنامه‌ریزی کرد ولی برخلاف الهلال، استقلال حداقل به لحاظ مدیریتی اصلاً شرایط مناسبی ندارد و همین مسئله سرمربی آبی‌پوشان ایرانی را مضطرب و عصبانی کرده است. 

درگیری ملی‌پوشان

هفته اول و دوم مرحله نهایی پیکارهای انتخابی جام جهانی شهریور ماه و دقیقاً قبل از برگزاری مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا برگزار می‌شود. ما روز یازدهم شهریور باید با سوریه بازی کنیم و شانزدهم شهریور نیز عراق مقابل ایران صف‌آرایی خواهد کرد بنابراین ملی‌پوشان کشورمان (حداقل آنهایی که در لیگ برتر خودمان حضور دارند) قطعاً از روزهای آغازین شهریور دیگر نمی‌توانند در تمرینات تیم باشگاهی خود حضور داشته باشند و به اردوی تیم ملی می‌روند.

با توجه به نتایج خوب استقلال طی دو ماه اخیر، اگر این روند در هفته‌های پایانی لیگ برتر و جام حذفی نیز تداوم پیدا کند کاملاً بدیهی است که بر تعداد ملی‌پوشان آبی افزوده می‌شود و بعید نیست بازیکنانی که در مهلت نقل و انتقالات تابستانی جذب استقلال می‌شوند هم (البته به شرط حل مشکلات پنجره نقل و انتقالات باشگاه) در زمره دعوت‌شدگان به تیم ملی قرار بگیرند. اتفاقی که موجب خواهد شد فرهاد مجیدی در روزهای منتهی به جدال با حریف عربستانی مهره‌های کلیدی خود را در تمرینات همراه نداشته باشد.

فقط ۴ جلسه تمرین تاکتیکی

استقلال تیم ملی روز شانزدهم شهریور بازی می‌کند و پس از آن به ایران بازمی‌گردد بنابراین کاملاً مشخص است که به احتمال فراوان ملی‌پوشان نمی‌توانند روز هفدهم تمرین پرفشاری را داشته باشند و از هجدهم شهریور می‌شود برای کارهای تاکتیکی روی آنها حساب باز کرد. با توجه به اینکه استقلال باید روز ۲۲ شهریور در دبی به مصاف الهلال برود، ملی‌پوشان این تیم در بهترین شرایط فقط می‌توانند پیش از جدال با حریف عربستانی فقط در ۴ جلسه تمرین تاکتیکی آبی‌پوشان ایرانی شرکت‌ کنند و قطعاً این مسئله بر دشواری کار به شکل قابل ملاحظه‌ای می‌افزاید. 

دردسر مشترک

البته این نکته را نیز نباید فراموش کنیم که در اختیار نداشتن ملی‌پوشان فقط مشکل استقلال تلقی نمی‌شود و دردسری مشترک میان نماینده کشورمان و حریف عربستانی خواهد بود چون سعودی‌ها هم طی روزهای یازدهم و شانزدهم شهریور در چارچوب پیکارهای انتخابی جام جهانی باید مقابل ویتنام و عمان قرار بگیرند بنابراین ملی‌پوشان الهلال نیز برای مدت قابل ملاحظه‌ای در تمرینات گروهی تیم خودشان حضور پیدا نخواهند کرد و آنها هم پس از پایان دیدارهای ملی حداکثر چهار جلسه تمرین تاکتیکی با سایر همبازیان خود خواهند داشت. البته الهلال یک تفاوت عمده با استقلال دارد و آن، بازیکنان خارجی خوبی هستند که برای عربستانی‌ها بازی می‌کنند ولی در تیم‌های ملی کشورشان جایی ندارند بنابراین می‌توانند در خلال برگزاری دیدارهای انتخابی جام جهانی، بدون هیچ مشکلی در تمرینات باشگاهی حضور پیدا کنند.

منبع: خبرورزشی

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.