کد خبر : 51057 / /
/

کمبود این ویتامین ها باعث صدا دادن مفاصل می شود | این ویتامین ها را مصرف کنید

اخیرا حس می‌کنید که بیش از گذشته مفاصلتان صدا می‌دهد؟ شاید کمبود یک ویتامین عامل ایجاد این مشکل باشد؛ با ما همراه شوید…

کمبود این ویتامین ها باعث صدا دادن مفاصل می شود | این ویتامین ها را مصرف کنید

گاهی هنگام بلند شدن یا تغییر وضعیت بدن، چنان صدای بلندی از مفاصل به گوش می‌رسد که باعث ترس و دلهره می‌شود. اجازه بدهید در همین ابتدای مقاله خیال شما را راحت کرده و بگوییم که در اکثر موارد به ویژه زمانی که همراه با صدای مفاصل، درد و تورم وجود ندارد، هیچ جایی برای نگرانی نیست. با این حال جالب است بدانید که گاه کمبود برخی از ویتامین‌ها در صدا دادن مفاصل می‌تواند موثر باشد. پس اگر صدای مفاصل برایتان آزاردهنده شده، با ما همراه باشید تا با ویتامین‌های موثر در صدا دادن مفاصل آشنا شوید.

رابطه کمبود ویتامین و صدا دادن مفاصل

 مطالعات زیادی وجود ندارد که رابطه میان کمبود ویتامین‌ها و صدا دادن مفاصل را تائید کند. با این حال در معدودی از تحقیقات آمده است که کمبود برخی از ویتامین‌ها می‌تواند در صدا دادن مفاصل موثر باشد. از جمله این ویتامین‌ها به موارد زیر می‌توان اشاره کرد:

کمبود ویتامین D و صدای مفاصل

بدون شک مهم‌ترین ویتامین برای کمک به حفظ سلامت استخوان و مفاصل ویتامین D است. این ویتامین به افزایش جذب کلسیم و منیزیم در استخوان‌ها کمک کرده و از پوکی استخوان در بزرگسالی پیشگیری می‌کند. متاسفانه بسیاری از افراد در کشور ما و به طور کلی در همه جهان از کمبود ویتامین D رنج می‌برند. بهترین منبع تامین ویتامین D برای بدن، نور خورشید است. همچنین می‌توانید از برخی مواد غذایی غنی از این ویتامین مثل ماهی‌های چرب کمک بگیرید تا با کمبود ویتامین د۳ روبرو نشوید.

اگر کمبود ویتامین دی شدید باشد، به منظور درمان آن حتما باید با مشورت پزشک برای خرید قرص ویتامین دی اقدام کنید. قیمت قرص ویتامین D مناسب است و به راحتی می‌توانید آن را از داروخانه‌ها بدون نیاز به نسخه پزشک تهیه نمایید. برای اینکه مطمئن شوید آیا کمبود ویتامین دی دارید یا نه بهتر است حتما آزمایش خون بدهید.

صدا دادن مفاصل بر اثر کمبود ویتامین K

در پاسخ به این سوال که کمبود کدام ویتامین باعث صدا دادن مفاصل می‌شود، لازم است به ویتامین K اشاره کنیم. تاکنون مطالعات زیادی در رابطه با صدا دادن مفاصل بر اثر کمبود ویتامین K صورت نگرفته است اما می‌دانیم که کمبود این ویتامین منجر به کاهش تراکم استخوان خواهد شد. شکستگی‌های مکرر استخوان و درد مفاصل از نشانه‌های کمبود ویتامین K می‌تواند باشد. سطوح پایین این ویتامین در بدن، فرد را مستعد ابتلا به پوکی استخوان می‌کند.

علاوه بر اینها کمبود ویتامین کا در بدن می‌تواند عاملی برای صدا دادن مفاصل باشد. به منظور تامین ویتامین K مورد نیاز بدن می‌توان از منابع ویتامین کا استفاده نمود؛ مثل: کلم، اسفناج، کلم بروکلی، جگر گاو، کیوی، گوشت مرغ، آووکادو و لوبیا سبز. همچنین داروی ویتامین K یا مکمل‌های حاوی این ویتامین را می‌توان از داروخانه تهیه نموده و مورد استفاده قرار داد تا کمبود ویتامین کا برطرف شود.

دیگر ویتامین‌های موثر در صدا دادن مفاصل

مطالعات نشان می‌دهد که به جز ویتامین D و K کمبود ویتامین‌ها و مواد مغذی دیگری نیز ممکن است در صدا دادن مفاصل موثر باشد. از جمله آنها به موارد زیر می‌توان اشاره کرد:

ویتامین C: کلاژن، فراوان‌ترین پروتئین موجود در بدن است که در سلامت بافت همبند نقش بسزایی دارد. ویتامین سی، تولید کلاژن در بدن را افزایش می‌دهد. از این‌رو برای کمک به سلامت مفاصل و جلوگیری از صدا دادن مفاصل می‌تواند مفید باشد.

ویتامین B۱۲: شواهد نشان می‌دهد که مصرف ویتامین ب۱۲ می‌تواند در درمان استئوآرتریت و بهبود حرکت مفاصل موثر باشد. صدا دادن مفاصل شما می‌تواند به دلیل کمبود این ویتامین رخ دهد.

علاوه بر ویتامین‌های ذکر شده، کمبود ماده معدنی کلسیم نیز در بروز مشکلات مفصلی می‌تواند موثر باشد.

نکته آخر در مورد تاثیر کمبود ویتامین ها در صدا دادن مفاصل

کمبود کدام ویتامین باعث صدا دادن مفاصل می‌شود؟ همان طور که در این مطلب از مجله داروخانه آنلاین مثبت سبز گفتیم، مطالعات زیادی در مورد رابطه کمبود ویتامین‌ها و صدا دادن مفاصل انجام نشده است اما این احتمال وجود دارد که کمبود ویتامین‌هایی مثل D، K، C و B۱۲ در صدا دادن مفاصل تاثیرگذار باشد. در این زمینه همچنان به پژوهش‌های بیشتری نیاز است تا به قطعیت بتوان نظر داد./جیب نیوز

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.