کد خبر : 50851 / /
/

یارانه معیشتی | یارانه معیشتی جدید

واریز یارانه معیشتی 3 برابری به دستور رئیس جمهور | شارژ ۲ میلیون و ۴۱۰ هزار تومان یارانه معیشتی برای خانوارها

رئیس کمیته امداد از اهدای یک ماه مستمری فوق العاده به مددجویان آسیب دیده از سیل در سیستان و بلوچستان خبرداد.

واریز  یارانه معیشتی 3 برابری به دستور رئیس جمهور | شارژ ۲ میلیون و ۴۱۰ هزار تومان یارانه معیشتی برای خانوارها

یارانه معیشتی جدید دولت رئیسی برای اولین بار از اردیبهشت سال 1401 پرداخت شد. با توجه به افزایش قیمت‌ها، دولت سیزدهم برای جبران رفاه از دست رفته خانوار و کمک به معیشت آن‌ها اقدام به افزایش یارانه معیشتی کرده است یارانه معیشتی از بهمن ماه 25 و 30 ام هر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود. یارانه معیشتی هفت دهک اول به شرط استفاده از کالابرگ 220 هزار تومان افزایش خواهد یافت در ادامه به خبر جدید درباره یارانه معیشتی می پردازیم

رئیس کمیته امداد از اهدای یک ماه مستمری فوق العاده به مددجویان آسیب دیده از سیل در سیستان و بلوچستان خبرداد.

سید مرتضی بختیاری گفت: مددجویانی که عضو خانواده کمیته امداد امام خمینی هستند و سیل استان سیستان و بلوچستان به زندگی آنها آسیب وارد کرده است، یک ماه مستمری کمک معیشت فوق العاده دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه مبلغ مستمری فوق العاده مددجویان متناسب با تعداد اعضای خانواده تحت پوشش آنها متفاوت است، افزود: این مستمری به زودی به حساب سرپرستان خانواده‌های تحت پوشش این نهاد در شهرستان‌های سیل‌زده دشتیاری، راسک، پلان و قصرقند در استان سیستان‌وبلوچستان واریز می‌شود.

رئیس کمیته امداد افزود: برای خانواده‌های تک نفره۷۷۰ هزارتومان، ۲ نفره یک میلیون و ۹۰ هزار تومان، ۳ نفره یک میلیون و ۵۲۵ هزار تومان، ۴ نفره یک میلیون و ۹۶۰ هزارتومان، ۵ نفره و بیشتر ۲ میلیون و ۴۱۰ هزار تومان واریز می‌شود./ایسنا

دولت برای افزایش یارانه‌ معیشتی یا ادامه کالا برگ تصمیمی نگرفته است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به این‌که «آیا میزان یارانه در سال آینده افزایش پیدا می‌کند و یا افراد پردرآمد حذف خواهند شد؟ » گفت: الان این بحث کالا برگ الکترونیک را برای ۳ ماه پیش‌بینی کردیم و تا ۱۸ اردیبهشت ادامه دارد و بعد قرار شد مجددا در صحن دولت بحث بشود که ببینیم ادامه پیدا کند یا نه برای افزایش یارانه فعلا تصمیمی گرفته نشده و در جلسات آتی اگر تصمیمی گرفته شد حتما خواهیم گفت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره تغییر رقم یارانه‌ها در سال ۱۴۰۳ توضیح داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سید صولت مرتضوی درباره اجرای طرح کالابرگ الکترونیک هم گفت: خوشبختانه مرحله دوم شروع شده و با استقبال خوبی مواجه بوده است. کالابرگ کار بسیار کارستانی بود و نزدیک به ۱۸ میلیون از ۲۰ میلیون خانوار جامعه هدفمان از این یارانه استفاده کردند و اگر ضریب ۳.۳ که ملاک است به خانوارها بدهیم تقریبا بالغ بر ۵۴ میلیون نفر از جامعه ۶۰ میلیونی هدف از کالابرگ استفاده کرده‌اند.

وی ادامه داد: در این طرح فرآیندها بسیار خوب بوده است و در بالغ بر ۲۲۰ هزار فروشگاه انجام می‌شود و معطلی، صف و کمبود کالا نداریم و مردم هم در مرحله دوم که از ۱۸ اسفند آغاز شده است با یک شیب ملایم در حال استفاده هستند. کسانی که مشمول کالابرگ و یارانه اضافی می‌شوند قطعا بدانند که منابع آن را تامین کرده‌ایم و مشکلی برای اجرای طرح نخواهیم داشت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به این‌که «آیا میزان یارانه در سال آینده افزایش پیدا می‌کند و یا افراد پردرآمد حذف خواهند شد؟ » گفت: الان این بحث کالابرگ الکترونیک را برای ۳ ماه پیش‌بینی کردیم و تا ۱۸ اردیبهشت ادامه دارد و بعد قرار شد مجددا در صحن دولت بحث بشود که ببینیم ادامه پیدا کند یا نه برای افزایش یارانه فعلا تصمیمی گرفته نشده و در جلسات آتی اگر تصمیمی گرفته شد حتما خواهیم گفت.

واریز یارانه معیشتی مستمری ۳ برابری سیل‌زدگان سیستان‌وبلوچستان

براساس اعلام سازمان بهزیستی کشور برای خانوارهای یک نفره ۲ میلیون و ۲۹۳ هزار، خانوارهای دونفره ۳ میلیون و ۲۷۶ هزار، خانوارهای ۳ نفره ۴ میلیون و ۵۸۶ هزار، خانوارهای ۴ نفره ۵ میلیون و ۸۹۶ هزار و خانوارهای ۵ نفره ۷ میلیون و ۲۰۷ هزار تومان پرداخت شده است.

دهک‌بندی و روش اعتراض به یارانه معیشتی

دهک‌بندی بر اساس بعد خانوار، تراکنش‌های بانکی، اطلاعات خودرو و حقوق و درآمد افراد انجام می‌شود و برای بررسی یا اعتراض به آن باید به سامانه حمایت مراجعه کنید.

ابتدا باید در سامانه حمایت ثبت نام کنید. گزینه ورود یا ثبت نام در سمت چپ بالای صفحه قرار دارد. پس از وارد کردن شماره تلفن همراه (که حتما باید به نام متقاضی باشد)، کد ملی و تاریخ تولد و عبارت امنیتی کلید ارسال کد اعتبارسنجی را کلیک کنید تا کد یکبار مصرف برایتان ارسال شود.

با وارد کردن این کد ثبت نام شما نهایی شده و اطلاعاتتان در سامانه ذخیره می‌شود.

اگر قبلا ثبت نام کرده‌اید، وارد صفحه ورود شوید و با وارد کردن شماره همراه و عبارت امنیتی گزینه ارسال کد اعتبارسنجی را کلیک کنید.

پس از وارد کردن کد تایید روی عبارت ورود به سامانه حمایت کلیک کنید. با ورود به صفحه کاربری‌تان می‌توانید اطلاعات خود را بررسی کنید. در این صفحه وضعیت شما بر اساس آزمون وسع‌سنجی به شما اعلام می‌شود و می‌توانید ببینید که آیا یارانه به شما تعلق می‌گیرد یا نه.

در همین صفحه اطلاعات دیگری مثل دهک شما، اعضای خانوار و اطلاعات شناسه اقتصادی در دسترستان است.

اگر درخواستی برای بررسی دوباره پرونده خود دارید و نسبت به وضعیت دهک، اطلاعات شناسه اقتصادی و اعضای خانوار خود اعتراض دارید هم از همین صفحه اقدام کنید و گزینه درخواست بررسی را انتخاب کنید.

پس از ورود به این قسمت، توافق‌نامه‌ای مشاهده می‌کنید. آن را به‌طور دقیق مطالعه کنید و در صورت تأیید روی گزینه موارد فوق را مطالعه نموده و قبول دارم کلیک کنید. سپس ثبت و ادامه را انتخاب کنید.

در این مرحله ابتدا اطلاعات خانوار به شما نمایش داده می‌شود. آن را مشاهده کنید و در صورتی که تأیید می‌کنید، گزینه صحیح است را انتخاب کنید.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.