کد خبر : 50766 / /
/

سهام عدالت | سهام عدالت جدید

فوری/ ۲ واریزی جدید دولت برای خانوار ها فردا | شارژ نفری 1/120/000 بحساب ها | عیدی دولت به دهک های 1تا 3

علیرضا عسگریان از زمان واریز یارانه نقدی اسفند ۱۴۰۲ خبر داد.

 فوری/ ۲ واریزی جدید دولت برای خانوار ها فردا | شارژ نفری  1/120/000 بحساب ها | عیدی دولت به دهک های 1تا 3

سهام عدالت | شرکت سپرده گذاری مرکزی هفته گذشته با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود در صورتی که شرکت‌های سرمایه پذیر در زمان مقرر سود مشمولان سهام عدالترا به حساب‌های این شرکت واریز نکنند، پرداخت مرحله دوم سود به صورت کامل انجام نخواهد شد.سود سهام عدالت گونه‌ای یارانه است که بنابر نظر دولت نهم، از طریق شرکت‌های تعاونی عدالت استانی به مشمولان آن واگذار می‌شود . دولت، هدف از عرضه سهام عدالت را گسترش سهم بخش تعاون در اقتصاد ایران اعلام کرده‌است.آخرین اخبار درباره واریز سود سهام عدالت را در ادامه بخوانید.

علیرضا عسگریان در خصوص زمان واریز یارانه نقدی اسفند ۱۴۰۲ گفت: استفاده مردم از طرح فجرانه کالابرگ (یارانه مضاعف ۲۲۰ هزار تومانی) ۳۰ برابر شده است و دیشب ساعت ۲۴ اعتبار مرحله دوم طرح فجرانه کالابرگ برای مشمولان شارژ شده است.

بر اساس جدول زمان‌بندی سازمان هدفمندی یارانه‌ها، یارانه دهک‌های یک تا سه روز جمعه ۲۵ اسفندماه به حساب‌شان واریز می‌شود.

طبق اعلام پیشین سازمان هدفمندی یارانه‌ها، یارانه دهک‌های یک تا سه روز جمعه ۲۵ اسفند ماه به حساب شان واریز می‌شود.

روز‌های پایانی سال و همزمان با فرارسیدن نوروز، افزایش برخی هزینه خانواده‌های ایرانی، تبدیل به یک دغدغه می‌شود. از آنجایی که دولت تا چند روز آینده یارانه معیشتی اسفندماه را مطابق با الگوی مرسوم خود واریز می‌کند سئوال یارانه بگیران این است که این میزان یارانه پاسخگوی چقدر از هزینه‌های شب عید خانوار است.

علاوه بر این، به گروه یک تا سه، یارانه تشویقی در قالب کالابرگ الکترونیکی هم پرداخت می‌شود.

علیرضا عسگریان از ۳۰ برابر شدن استفاده مردم از طرح فجرانه کالابرگ (یارانه مضاعف ۲۲۰ هزار تومانی) از زمان اجرای آن خبر داد و گفت: امشب ساعت ۲۴ اعتبار مرحله دوم طرح فجرانه کالابرگ برای مشمولان شارژ می‌شود.

ارانه تشویقی که در قالب طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی طراحی شده، بدون اعمال شرط خرید ۲۰۰ هزار تومانی تعلق می‌گیرد و طبق وعده اعلام شده از سوی وزارت رفاه این طرح به‌مدت سه ماه یعنی از ۱۷ بهمن تا ۱۷ اردیبهشت سال آینده ادامه خواهد داشت.

علیرضا عسگریان از زمان واریز یارانه نقدی اسفند ۱۴۰۲ خبر داد.

سهام عدالت

 آخرین خبر از واریز آخرین سود سهام عدالت سال ۱۴۰۲/تاریخ واریز تغییر کرد؟

آخرین خبر از واریز آخرین سود سهام عدالت سال 1402 را در ادامه بخوانید.

مرحله دوم سود سهام عدالت تا هفته پایانی اسفندماه سال جاری پرداخت می‌شود.آخرین خبر از واریز آخرین سود سهام عدالت سال ۱۴۰۲ را در ادامه بخوانید.

دولت در سال‌ ۱۴۰۱ برای پرداخت به موقع سود سهام عدالت تلاش کرده است و همواره تلاش کرده تا سود سهام عدالت را زودتر از زمان دولت‌های قبل پرداخت کند. بر این اساس سازمان بورس اعلام کرده است، باتوجه به دستور سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی به منظور پرداخت به موقع مرحله دوم سود سهام عدالت در سال ۱۴۰۲ تمام تلاش ها بر این است تا هفته پایانی اسفند ماه سال جاری پرداخت شود.

هرگونه پیامک واریز سود سهام عدالت جعلی و کلاهبرداری است سازمان خصوصی سازی نیز اعلام کرده است که انتشار برخی اخبار نادرست توسط برخی افراد برای مقاصد کلاهبرداری و اخاذی از مردم از طریق انتشار در شبکه های مجازی و یا پیامک تلفنی و ارسال لینک سایت های جعلی و منتسب به نام سازمان خصوصی سازی با سرشناسه های مختلف در خصوص موضوع سهام عدالت جعلی است و هرگونه واگذاری سهام عدالت پس از تصویب سبد سهام در هیات وزیران و تصویب سازوکار واگذاری از جمله تعیین اولویت های مشمولین در شورای عالی اجرای سیاست های کلی اصل (۴۴) قاون اساسی انجام خواهد شد و آخرین تصمیمات در این خصوص از طریق سایت سازمان به نشان www.ipo.ir اطلاع رسانی خواهد شد.

همچنین اطلاع رسانی در خصوص زمان و نحوه واریز سود سهام عدالت نیز تنها از طریق سایت شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به نشانی www.sahamedalat.ir و سایت سازمان خصوصی سازی به نشانی www.ipo.ir انجام خواهد شد.

قیمت سهام عدالت متوفیان چقدر است؟

با توجه به وضعیت بازار سهام در آخرین روز معاملاتی هفته یعنی چهارشنبه ۲۴ آبان ماه ۱۴۰۲ ارزش سهام عدالت به ۱۳ میلیون و ۵۱۰ هزار و ۶۱۹ تومان رسید که نسبت به روز معاملاتی گذشته ۹۷ هزار و ۸۰۶ تومان معادل ۰.۷ درصد کاهشی شد.

با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۸ میلیون و ۱۰۶ هزار و ۳۷۱ تومان رسیده است.

از این رو قیمت سهام عدالت متوفیان هم با احتساب آن و مجموع ارزش ۶۰ درصد قابل فروش برای سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت، ۸ میلیون و ۱۰۶ هزار و ۳۷۱ تومان می باشد.

مجید عشقی درباره سامانه میراث اظهار کرد: براساس زمانبندی که شرکت سپرده گذاری مرکزی اعلام کرده است یکی از وراث باید با در دست داشتن مدارک لازم متوفی و وراث به سایت شرکت سپرده گذاری مرکزی مراجعه کند و مشخصات متوفی را در آنجا وارد کند و نهایتا مشخص می‌کند که به کجا می‌خواهد برای اقدام مراجعه کند.

وی اضافه کرد: وارث مورد نظر در این مرحله به یکی از شعب کارگزاری مراجعه می‌کند. در ادامه مدارک هویتی خود را شخص به همراه گواهی انحصار وراثت را باید ارائه کند. شرکت کارگزاری پس از کنترل و بررسی مدارک آن را وارد سامانه می‌کند و در مرحله بعدی عملیات انتقال تحریر را به صورت الکترونیکی به وراث متوفی انجام خواهد داد.

وراث توجه داشته باشند در تمامی مراحل نقل و انتقال سهام عدالت متوفی به وراث، نیاز به پرداخت هیچ گونه مبلغی نیست زیرا کارمزد از طریق شرکت سپرده گذاری از محل منابعی که سهام عدالت دارد، پرداخت می‌شود و هیچ یک از وراث نیاز به پرداخت مبلغ ندارند.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.