کد خبر : 50754 / /
/

حقوق بازنشستگان | حقوق بازنشستگان در 1403 | حقوق بازنشستگان متناسب سازی

4 میلیون تومان به حقوق بازنشستگان اضافه شد | خبر خوش برای بازنشستگان

مستمری و مقرری بهمن ماه بازنشستگان و بازماندگان صنعت نت به همراه چهارمیلیون تومان پرداخت مناسبتی عید سعید مبعث و اعیاد شعبانیه و دومیلیون و پانصد پاداش نوروزی و کمک هزینه عائله مندی و کمک هزینه فرزند واریز شد.

4 میلیون تومان به حقوق بازنشستگان اضافه شد | خبر خوش برای بازنشستگان

حقوق بازنشستگان | حقوق بازنشستگان لشگری از فروردین ماه ۱۴۰۳ با افزایش ۲ میلیون تومانی واریز خواهد شد.، البته بازنشستگان علاوه بر ۲۰ درصد، شامل ۴۰ درصد اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگانبراساس برنامه هفتم توسعه هم می‌شوند.یکی از عوامل مهم در تعیین حقوق بازنشستگان، سابقه کاری آنهاست.در ادامه خبر جدید درباره حقوق بازنشستگان را میخوانید.در ادامه آخرین اخبار مربوط به حقوق بازنشستگان را دنبال کنید.

محمد مخبر در آیین تجلیل از بازنشستگان و مستمری بگیران نمونه سراسر کشور سازمان تامین اجتماعی با تاکید بر اینکه دولت با جدیت پیگیر متناسب سازی حقوق بازنشستگان است و تا پایان دولت این موضوع حل خواهد شد، گفته است: حداقل کف حقوق ماهیانه ۶ میلیونی بازنشستگان تامین اجتماعی از نظر دولت قابل قبول نیست و باید مساله حداقل حقوق دریافتی و افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی هر چه سریعتر حل شود.

این اظهارات معاون اول رییس‌جمهور در حالی است که صولت مرتضوی، وزیر کار نیز در این جلسه تاکید داشته است: توجه به معیشت و افزایش حقوق بازنشستگان همزمان با اجرای طرح‌های توسعه درمان دنبال می‌شود. پیش از این، اما رحیم زارع، سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال آینده درباره افزایش حقوق گروه‌های حقوق بگیر و بازنشستگان در لایحه بودجه ۱۴۰۳ گفت بود: ضریب حقوق حقوق بگیران ۲۰ درصد افزایش پیدا کرد و بازنشستگان کف حقوق‌شان ۹ میلیون تومان است.

مهدی مسکن مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری درباره واریز معوقات حقوق بازنشستگان توضیحاتی ارائه داد. مستمری و مقرری بهمن ماه بازنشستگان و بازماندگان صنعت نت به همراه چهارمیلیون تومان پرداخت مناسبتی عید سعید مبعث و اعیاد شعبانیه و دومیلیون و پانصد پاداش نوروزی و کمک هزینه عائله مندی و کمک هزینه فرزند واریز شد. مسکنی تاکید کرد: این پرداخت‌ها تا پایان سال به صورت ماهانه و تا تکمیل و تسویه کامل معوقات عزیزان مشمول با تامین اعتبار لازم و همکاری سازمان برنامه و بودجه ادامه خواهد یافت.

حقوق بازنشستگان

متناسب سازی حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۳ چه می‌شود؟

بر اساس لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ قرار است که بیمه شدگان و مستمری بگیران مشمول قانون کار و تامین اجتماعی از ابتدای سال جدید در موقع خرید مایحتاج و لوازم مورد نیاز خود یک درصد مالیات ارزش افزوده بیشتر بپردازند ولی منابع حاصله به جیب دولت برود و برای متناسب‌سازی بازنشستگان کشوری و لشگری و.. هزینه شود!

وزیر اقتصاد در پیشنهادی جدید، از تصمیم عجیب دولت برای تامین اعتبار متناسب‌ سازی حقوق بازنشستگان از جیب مردم خبر داده است؛ متناسب‌سازی‌ای که بازهم به روال همیشه، شامل «همه» نمی‌شود و سر بازنشستگان کارگری بی‌کلاه می‌ماند! اواخر آذرماه، احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی و سخنگوی اقتصادی دولت اعلام کرد، برای افزایش مستمری بازنشستگان در طرح متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان قرار شد، یک درصد به نرخ مالیات ارزش افزوده اضافه شود و از ۹ درصد کنونی به ۱۰ درصد افزایش یابد.

هزینه متناسب سازی حقوق بازنشستگان را مردم می‌دهند؟

اگر طبق آنچه اسناد قانونی می‌گویند «حقوق بازنشستگان براساس نرخ تورم و سبد هزینه‌های زندگی افزایش یابد» دیگر هیچ نیازی به متناسب‌سازی یا اصطلاحِ هم‌ردیفِ آن همسان‌سازی نیست. امروز تورم جاری بیش از ۴۵ درصد است و دولت بازهم در نسخه‌ی اصلاحیه‌ی لایحه بودجه ۱۴۰۳، کف افزایش حقوق سال آینده را ۱۸ درصد در نظر گرفته است و در عین حال قصد دارد از جیب خود مردم از جمله بازنشستگان، منابعی فراهم کند تا حقوق بازنشستگان را افزایش دهد.

پیشنهاد افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده، منتقدان و مخالفان بسیار دارد؛ حتی برخی نمایندگان مجلس با این پیشنهاد تعدیلی مخالفت کرده‌اند. نادر مرادی، فعال صنفی کارگران شاغل و بازنشسته در این باره گفته است: دولت با افزایش مالیات بر ارزش افزوده به بهانه‌ی اجرای متناسب‌سازی، دست در جیب همه‌ی مردم از جمله بازنشستگان صندوق‌ها کرده است تا مثلاً حقوق برخی بازنشستگان افزایش یابد؛ او می‌پرسد: چرا مردم باید هزینه‌های ناترازی صندوق‌های بازنشستگی را که مقصر اصلی آن دولت است، بپردازند؟ چرا منِ کارگر سی سال به یک صندوق پول بپردازم، اما زمان بازنشستگی از مستمری برابر خط فقر برخوردار نباشم و دولتی که سال‌هاست به منابع من در صندوق دست‌درازی کرده، بگوید یک درصد مالیات بیشتر بپرداز شاید، شاید برایت متناسب‌سازی را اجرا کردم!

محمدحسین فرهنگی، نماینده تبریز در مخالفت با کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۳ اظهار کرد: مهم‌ترین اشکال این لایحه آن است که دولت، منابع خوبی را برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در نظر نگرفته است. افزایش میزان مالیات بر ارزش افزوده، به این معناست که ما مالیات بر ارزش افزوده را از خود بازنشستگان و از جیب آنان می‌گیریم و بعدا به خود آنان پس می‌دهیم؛ بهتر است این اتفاق نیفتد.

حقوق بازنشستگان

رقم افزایش حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۳

غنی نظری، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس دولت با اشاره به رقم افزایش حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۳ گفت: ۴۵۰ هزار میلیارد تومانی به صندوق تامین اجتماعی بدهی دارد و باید مطالبات بازنشستگان از این محل جبران شود اما این موضوع در بودجه دیده نشده است. باید برای همسان سازی حقوق بازنشستگان از منابع صندوق ها استفاده شود نه اینکه با افزایش مالیات بر ارزش افزوده از جیب شاغل ها برداریم و به جیب بازنشستگان بگذاریم. با افزایش ۱۸ درصدی حقوق بازنشستگان مخالفم چون متناسب با تورم نیست؛  همچنین مخالف افزایش ۴۹ درصدی درآمدهای مالیاتی هستم.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.