کد خبر : 49385 / /
/

سرقت خودروهای زائران امام رضا و مسافران در مشهد | اعضای باند پنج انگشتری دستگیر شدند | مجبور شدم خانواده‌ام را با اتوبوس به شهرمان برگردانم

اعضای یک باند که فقط خودروهای زائران و مسافران را در مشهد می‌ربودند، تعقیب و گریز شبانه با نیروهای کلانتری به دام افتادند.

سرقت خودروهای زائران امام رضا و مسافران در مشهد | اعضای باند پنج انگشتری دستگیر شدند | مجبور شدم خانواده‌ام را با اتوبوس به شهرمان برگردانم

اعضای یک باند که فقط خودروهای زائران و مسافران را در مشهد می‌ربودند، تعقیب و گریز شبانه با نیروهای کلانتری به دام افتادند.

ماموران کلانتری شفای مشهد که از آغاز اجرای طرح مقابله با سارقان و مالخران در مشهد، چندین باند بزرگ سرقت را متلاشی کرده اند، چند روز قبل نیز هنگام گشت زنی‌های نامحسوس در بولوار ابوطالب به رفتارهای نامتعارف راننده یک دستگاه خودروی پراید مشکوک شدند که به طرز عجیبی اطراف خود را می‌پایید.

ماموران کارآزموده بی درنگ خودروی مذکور را زیر چتر رصدهای اطلاعاتی گرفتند و بررسی‌های تخصصی را زیر نور چراغ‌های خودرو آغاز کردند. در حالی که استعلام شماره پلاک پراید از مرکز فرماندهی نشان می‌داد که خودروی مذکور چند روز قبل از خیابان امام رضا(ع)مشهد سرقت شده است یکی از افسران گشت نیز به آرامی در کنار خودرو قرار گرفت و صحنه عجیب دیگری را مشاهده کرد. راننده پراید در همه انگشتان یک دست خود انگشترهایی با نگین‌های رنگارنگ داشت.

حالا دیگر تردیدی وجود نداشت که پلیس با باند سرقت «پنج انگشتری» روبه رو شده است؛ چراکه بازبینی یکی از دوربین‌های صحنه سرقت، سارقی را با «پنج انگشتر» نشان می‌داد و اکنون دزد خودرو در کنار افسر نیروی انتظامی بود، ولی در یک لحظه راننده جوان متوجه حضور نیروهای گشت نامحسوس شد و پدال گاز را فشرد.

ماموران کلانتری نیز در حالی به تعقیب وی پرداختند که همه اخطارهای قانونی و شگردهای پلیسی برای متوقف کردن وی بی فایده بود. دراین هنگام افسران کارآزموده پلیس با دستور سرگرد احسان سبکبار(رئیس کلانتری شفا) شلیک‌های هدفمند را با تیراندازی هوایی شروع کردند. با آن که صدای شلیک حکایت از آخرین اخطارهای قانونی داشت، اما بازهم سارق حرفه ای برای گریز از چنگ پلیس بر سرعت خودرو می‌افزود و به طرز دلهره آوری از چراغ قرمز چهارراه‌ها نیز عبور می‌کرد.

4971834

در این شرایط نیروهای انتظامی با به کار گیری همه جوانب امنیتی برای حفظ جان رانندگان عبوری، سلاح را به سمت لاستیک‌های خودرو نشانه رفتند و با تیراندازی‌های متعدد بالاخره کنترل فرمان پراید را از دست سارق جوان خارج کردند، اما او با توقف خودرو در حاشیه خیابان، با پای پیاده به کوچه پس‌کوچه‌ها گریخت که در نهایت نفس زنان در چنگ نیروهای انتظامی گرفتار شد و حلقه‌های قانون بر دستانش رخ نمایی کرد.ژ

با انتقال متهم و خودرو به مرکز انتظامی، بررسی‌ها آغاز و مشخص شد که تعدادی قطعات و لوازم و کارت خودرو مربوط به خودروهای دیگر به همراه مدارک شناسایی و کارت پایان خدمت سربازی به نام «مهدی-ش» درون خودروی سرقتی وجود دارد. این در حالی بود که «میلاد» (متهم۳۲ ساله) زیر رگبار سوالات تخصصی افسران دایره تجسس به تناقض گویی افتاد و بالاخره اعتراف کرد که با همدستی ۲ تن دیگر از دوستانش خودروهایی با پلاک شهرستان‌های دیگر را شناسایی می‌کنند و آن‌ها را به سرقت می‌برند.

این سارق جوان که ۵ فقره سابقه کیفری نیز دارد در ادامه اعترافاتش به سرقت یک دستگاه خودروی پراید دیگر از خیابان امیریه ۱۴ در حوزه استحفاظی کلانتری الهیه مشهد اشاره کرد و محل اختفای خودرو را به پلیس لو داد.

در حالی که ساعاتی از بامداد سپری شده بود، ماموران کلانتری شفا با فرماندهی مستقیم «سرگرد سبکبار» و با هماهنگی‌های قضایی راهی مخفیگاه اعضای باند«پنج انگشتری» شدند و با دستگیری ۲ عضو دیگر باند، علاوه بر خودروی سرقتی پراید هاچ بک، مقادیر زیادی اموال سرقتی را به همراه گوشی‌های مسروقه و مدارک شناسایی شهروندان دیگر با اسامی مختلف کشف و ضبط کردند که در این میان چندین برگ چک و سفته‌های امضا شده نیز با مبالغ میلیاردی به دست آمد که بررسی‌های تخصصی برای شناسایی مال باختگان ادامه دارد. در همین حال و در بازرسی بدنی از یکی از متهمان، یک دستگاه گوشی تلفن هوشمند سرقتی نیز کشف شد که شماره سریال آن دستکاری شده بود.

طولی نکشید که با مشخص شدن هویت مالک ۲ خودروی مذکور، هر دو مالباخته به کلانتری دعوت شدند. یکی از مالباختگان که اهل سوادکوه است و برای اولین بار به مشهد سفر کرده بود با مشاهده خودروی پراید در صحن حیاط کلانتری با چشمانی اشکبار و لبخندی شیرین سجده شکر به جا آورد و گفت: این پراید تنها وسیله امرار معاش خانواده ام بود که با آن برای زیارت مرقد مطهر امام رضا(ع) به مشهد آمدیم اما سارقان آن را از حاشیه خیابان امام رضا(ع) ربودند و من در حالی که نزد خانواده‌ام شرمنده بودم آن‌ها را با اتوبوس به سوادکوه بردم، ولی زمانی که ماموران کلانتری شفا بعد از چند روز خبر کشف خودرو را به من دادند نمی‌فهمیدم چگونه از عزیزان زحمتکش نیروی انتظامی تقدیر کنم.

تحقیقات پلیس با تاکید ویژه سرهنگ احمد نگهبان (فرمانده انتظامی مشهد)برای کشف سرقت‌های احتمالی دیگر اعضای باند «پنج انگشتری« ادامه دارد.

منبع: خراسان

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.