کد خبر : 49360 / /
/

یارانه نقدی | یارانه نقدی جدید | یارانه نقدی دولت

افزایش مبلغ یارانه‌ نقدی از این تاریخ | خبر خوش برای همه یارانه نقدی بگیران + جزییات

در طرح فجرانه که به مدت سه ماه ادامه پیدا می‌کند و تا ۱۷ اردیبهشت ماه اجرا می‌شود، میزان اعتبار تشویقی از ۱۲۰ هزار تومان به ۲۲۰ هزار تومان رسیده و شرط خرید ۲۰۰ هزارتومان حذف شده است.

افزایش مبلغ یارانه‌ نقدی از این تاریخ | خبر خوش برای همه یارانه نقدی بگیران + جزییات

یارانه نقدی | معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: طرح یارانه نقدی یسنا برای حمایت از مادران باردار و شیرده نیازمند از سه‌شنبه آغاز می‌شود .مبلغ یارانه نقدی به حساب خانوارهای مستحق واریز می‌شود.مبلغ یارانه نقدی همیاری در طول سال‌ها تغییر کرده است و بسته به شرایط اقتصادی و تصمیمات دولت، ممکن است مقدار آن در هر دوره متفاوت باشد.در ادامه به آخرین خبر از یارانه نقدی می پردازیم.

به مناسبت دهه فجر از طرح فجرانه دولت رونمایی شد. بر اساس این طرح، حساب بخش قابل توجهی از یارانه‌ بگیران از روز ۱۷ بهمن‌ماه شارژ می‌شود.

اقتصادآنلاین در گزارشی نوشت: دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۰ به مناسبت دهه فجر در روز ۲۱ بهمن‌ماه مبلغ ۱۰۰ هزار تومان را به‌عنوان هدیه به حساب اقشار کم درآمد جامعه واریز کرد و در سال ۱۴۰۱ در حالی که انتظار می‌رفت این طرح مجدداً اجرا شود اما چنین نشد.

در روزهای اخیر همزمان با ورود به ایام فجر بار دیگر شایعاتی در خصوص هدیه دولت به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی شنیده شد که در نهایت این شایعات تأیید و دولت از طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک رونمایی کرد. بر اساس طرح فجرانه، اعتبار تشویقی حساب یارانه بگیران از ۱۲۰ هزار تومان به ۲۲۰ هزار تومان رسیده و شرط خرید ۲۰۰ هزار تومان حذف شده است.

معاون امور رفاهی و اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر فوق را اعلام کرد و گفت طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک از ۱۷ بهمن ماه آغاز می‌شود و به مدت سه ماه اجرا و تا ۱۷ اردیبهشت ماه ادامه دارد.

یارانه نقدی| عیدی فجرانه دولت به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

علیرضا عسگریان با حضور در برنامه‌ای تلویزیونی تأکید کرد خانوارهای دهک‌های یک تا هفت جامعه مشمول دریافت یارانه ویژه دهه فجر هستند. به گفته او مشمولین دریافت یارانه کالابرگ تشویقی جمعیتی حدود ۶۱ میلیون ایرانی را شامل می‌شوند.

معاون امور رفاهی و اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره طرح فجرانه گفت: تا پیش از این اگر هر یک از هموطنان ۲۰۰ هزارتومان از مبلغ یارانه خود را از میان ۱۱ قلم کالای استاندارد خریداری می‌کردند، ۱۲۰ هزار تومان اعتبار مضاعف به آنها داده می‌شد. به عبارتی اعتبار آن دسته از افرادی که معادل ۴۰۰ هزارتومان بود، به ۵۲۰ هزار تومان و اعتبار آن دسته از افرادی که معادل ۳۰۰ هزار تومان بود به ۴۲۰ هزار تومان رسید.

عسگریان افزود: در طرح فجرانه که به مدت سه ماه ادامه پیدا می‌کند و تا ۱۷ اردیبهشت ماه اجرا می‌شود، میزان اعتبار تشویقی از ۱۲۰ هزار تومان به ۲۲۰ هزار تومان رسیده و شرط خرید ۲۰۰ هزارتومان حذف شده است.

در طرح فرجانه یارانه‌بگیران دهک‌های یک تا هفت می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های عضو طرح ملّی کالابرگ الکترونیک نسبت به خرید اقلام اساسی و بهره‌مندی از این حمایت تشویقی اقدام کنند. یارانه‌بگیران یازده قلم کالای اساسی شامل گوشت مرغ، گوشت قرمز، برنج، روغن، ماکارونی، شیر، پنیر، ماست، قند و شکر، تخم‌مرغ و حبوبات را می‌توانند خریداری کنند./خبرآنلاین

یارانه نقدی

یارانه نقدی فجرانه دولت در حساب خانوارها شارژ شد

این هفته وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از آغاز مرحله جدید کالابرگ الکترونیکی تحت عنوان طرح فجرانه خبر داد که بر اساس آن یارانه تشویقی خانوارهای دهک‌های اول تا هفتم درآمدی از ۱۲۰ به ۲۲۰ هزار تومان افزایش می یابد و خانوارها می‌توانند به مدت سه ماه از اقلام کالابرگی خرید کنند.

این طرح به مناسبت دهه مبارک فجر از ۱۷ بهمن‌ماه آغاز و تا ۱۷ اردیبهشت‌ماه سال آینده ادامه خواهد داشت و اعتبار خرید ۱۱ قلم کالابرگ به ازاریهر نفر از ۱۲۰ هزار تومان به ۲۲۰ هزار تومان افزایش خواهد یافت.

رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز این هفته از تحقق ۹۳ درصد هدف‌گذاری ایجاد اشتغال در حوزه مشاغل خانگی در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۱۴۰  هزار فرصت شغلی در حوزه مشاغل خانگی ایجاد شده است.

به گفته همتیان بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده با معاونت امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ۲۰ تعاونی تأمین نیاز مشاغل خانگی استانی تأسیس شده و در ۱۱ استان دیگر نیز راه‌اندازی این تعاونی‌ها در دست پیگیری است./اقتصادآنلاین

یارانه نقدی

یارانه نقدی فجرانه

مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیک با عنوان «طرح فجرانه» در حالی از ۱۷ بهمن‌ماه آغاز می‌شود و تا ۱۷ اردیبهشت‌ماه سال آینده ادامه دارد که در این طرح اعتبار خرید ۱۱ قلم کالابرگی از ۱۲۰ هزار تومان به ۲۲۰ هزار تومان افزایش می‌یابد.

مرکز روابط‌عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد:

«مرحله جدید و بزرگ طرح ملّی کالابرگ الکترونیکی با عنوان «طرح فجرانه» در راستای حمایت مضاعف از سبد غذایی خانوار یارانه‌بگیر با اولویت خانوار دهک‌های پایین جامعه (اول تا هفتم) در دهه مبارک فجر و همزمان با چهل‌وپنجمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی از ۱۷ بهمن‌ماه آغاز و تا ۱۷ اردیبهشت‌ماه سال آینده ادامه خواهد داشت و در این طرح اعتبار خرید ۱۱ قلم کالابرگی از ۱۲۰ هزار تومان به ۲۲۰ هزار تومان افزایش خواهد یافت.

در «طرح فجرانه» یک سبد ۱۱ قلمی برای تأمین حداقل کالری، پروتئین، ریزمغذی و ویتامین‌های لازم برای هر فرد(منطبق با نظر انستیتو تغذیه ایران و وزارت بهداشت) با قیمت‌های مبنای سال ۱۴۰۱ انتخاب شده است و مابه‌التفاوت آن قیمت‌ها با قیمت روز(۱۴۰۲) از محل یارانه جدید دولت تأمین خواهد شد، بدین صورت که قیمت روز سبد مشتمل بر ١١ قلم، ۷۴۳ هزار و ۷۵۰ تومان بوده که خانوار دهک‌های اول تا هفتم درآمدی در صورت خرید بسته می‌بایست قیمت سال ۱۴۰۱ را به مبلغ ۵۲۳ هزار و ۳۰۰ تومان از جیب خود پرداخت کنند و مابه‌التفاوت آن تا قیمت روز به مبلغ ۲۲۰ هزار و ۴۵۰ تومان از محل اعتبار جدید دولت تأمین میشود.

در طرح جدید شرط ۲۰۰ هزار تومان خرید از یارانه حذف شده و اعتبار تشویقی(۲۲۰ هزار تومانی) علاوه بر یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزارتومانی فعلی بوده و خانوار یارانه‌بگیر به‌صورت مجزا یارانه نقدی خود را ماهانه دریافت خواهند کرد.

مبلغ حمایتی دولت به‌صورت اعتبار در حساب سرپرست خانوار تخصیص یافته و در زمان خرید و متناسب با میزان خرید مصرف می‌شود. خانوار می‌تواند اقلام طرح را در سقف وزنی و کالایی تعریف شده خرید کنند و امکان جابه‌جایی اعتبار بین گروه‌های کالایی مقدور نبوده به‌عنوان مثال با اعتبار برنج امکان خرید روغن وجود ندارد و فقط برای گروه لبنیات(شیر، پنیر و ماست) امکان‌پذیر است. ضمناً یارانه هر قلم غذایی به‌صورت مجزا پرداخت خواهد شد.

یازده قلم کالای اساسی شامل گوشت مرغ، گوشت قرمز، برنج، روغن، ماکارونی، شیر، پنیر، ماست، قند و شکر، تخم‌مرغ و حبوبات است.

طرح فجرانه در بستر شبکه ملّی اعتبار(شما) با عاملیت شرکت مجری طرح(فارا) و همکاری سایر دستگاه‌ها اجرایی خواهد شد، در این راستا موارد زیر باید مدنظر قرار گیرد:

۱- میزان حمایت دولت از ۱۲۰ هزار تومان(اعتبار تشویقی کالابرگی) به ۲۲۰ هزار تومان افزایش می‌یابد.

۲- یارانه‌بگیران متقاضی باید توجه داشته باشند قیمت روز اقلام فوق براساس کالاهای مرجع بوده و در خصوص کالاهایی با قیمت بالاتر مابه‌التفاوت را از محل حساب خود پرداخت خواهند کرد.

۳- شرط خرید ۲۰۰ هزار تومان جهت دریافت ۲۲۰ هزار تومان اعتبار تشویقی در این طرح حذف شده است.

۴- دهک‌های یک تا هفت درآمدی، مشمول اعتبار جدید بوده و یارانه‌بگیران این دهک‌ها می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های عضو طرح ملّی کالابرگ الکترونیک نسبت به خرید اقلام اساسی و بهره‌مندی از این حمایت تشویقی اقدام کنند.

۵- متقاضیان استفاده از کالابرگ الکترونیکی می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های طرف قرارداد شبکه ملّی اعتبار(۲۱۰ هزار فروشگاه خُرد و فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق‌کوروش، جانبو، هفت، دیلی‌مارکت، گندم، هایپرفامیلی، وال‌مارکت، محسن، مینومارت، ترقی و فروشگاه‌های اینترنتی اسنپ مارکت و دیجی کالا) نسبت به خرید اقلام اساسی اقدام کنند.

هموطنان عزیز برای شناسایی این فروشگاه‌ها می‌توانند به نرم‌افزار کاربردی شما مراجعه و فروشگاه‌های اطراف خود را مشاهده نمایند. برای دریافت این نرم افزار می‌توانند به سکوهای بازار، مای‌کت و یا سایت shoma.sfara.ir مراجعه کنند. همچنین از طریق اجرای کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* می‌توانند لینک نصب این نرم‌افزار را دریافت کنند.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.