کد خبر : 49129 / /
/

یارانه نقدی | یارانه نقدی جدید | یارانه نقدی دولت

واریز یارانه نقدی ویژه ۲۲ بهمن به حساب سرپرستان خانوار | عیدانه دولت برای چه کسانی واریز خواهد شد ؟

جزئیات واریز یارانه نقدی جدید 22 بهمن بحساب سرپرستان خانوارها در ادامه با هم می خوانیم.

واریز یارانه نقدی ویژه ۲۲ بهمن به حساب سرپرستان خانوار | عیدانه دولت برای چه کسانی واریز خواهد شد ؟

یارانه نقدی | یارانه نقدی بگیران  که می خواهند تاریخ دقیق واریز یارانه ۱۴۰۲ را بدانند باید در ۲۰ هرماه منتظر پیام واریز مبلغ یارانه باشند. یارانه بگیران باید در روز ۲۰ هرماه منتظر دریافت یارانه نقدی خود باشند و حساب خود را چک کنند. بر همین اساس، در صورتی که سرپرستان خانوار جزو دهک‌های اول تا سوم هستند، یارانه نقدی مبلغ 400 هزار تومان به‌ازای هر نفر و در صورتیکه جزو دهک‌های چهارم تا نهم قرار دارند، یارانه نقدی مبلغ 300 هزار تومان به‌ازای هر نفر به حساب آنان واریز خواهد شد.

در سال ۱۴۰۰ دولت سیزدهم به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از طرح واریز یارانه ۱۰۰ هزار تومانی به حساب اقشار کم درآمد جامعه رونمایی کرد. اکنون با نزدیک شدن به ۲۲ بهمن سال جاری، این سؤال پیش آمده که امسال نیز هدیه ویژه ۲۲ بهمن به حساب افراد واریز می‌شود یا خیر؟

در طول سال با نزدیک شدن به مناسبت‌های مختلف نظیر عید فطر، عید قربان و عید غدیر، شایعاتی در خصوص واریز یارانه‌های ویژه این ایام منتشر می‌شود که در نهایت مشخص می‌شود هیچ برنامه‌ای برای واریز چنین یارانه‌ای در نظر گرفته نشده است، اما یارانه ویژه ۲۲ بهمن موضوعی رسمی و تأیید شده است که از سال ۱۴۰۰ واریز آن آغاز شد.

در بهمن ۱۴۰۰ دولت رئیسی از طرح حمایت معیشتی ویژه ۲۲ بهمن رونمایی و هدف از آن را حمایت از اقشار آسیب‌پذیر جامعه عنوان کرد. آن زمان اعلام شد بر حسب دستور رئیسی، یارانه‌ای ۱۰۰ هزار تومانی به حساب سرپرستان دهک‌های اول تا چهارم به‌انضمام افراد تحت پوشش و مستمری‌بگیران سازمان‌های حمایتی نظیر کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی کشور واریز می‌شود.

یارانه ویژه ۲۲ بهمن در سال ۱۴۰۰ ساعت ۲۴ روز ۲۱ بهمن آن سال به حساب سرپرستان خانوار واریز شد و البته حواشی آن تا مدتها ادامه داشت زیرا حساب برخی از افراد مشمول به هر دلیلی شارژ نشد. طبق گزارش‌ها، ۳۲ میلیون نفر یعنی حدود نصف جمعیت یارانه بگیران، مشمول دریافت این یارانه شناخته شدند و هدیه ۱۰۰ هزار تومانی به آنها تعلق گرفت.

یارانه نقدی | 22 بهمن امسال منتظر شگفتانه باشیم؟

در روزهای اخیر بار دیگر شایعات مربوط به واریز یارانه ویژه ۲۲ بهمن شنیده می‌شود. با توجه به سابقه دولت رئیسی در پرداخت چنین یارانه‌ای، باید دید آیا امسال نیز دولت به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی برنامه‌ای برای حمایت از اقشار ضعیف جامعه دارد یا خیر. تاکنون صحبتی از سوی مسئولین مربوطه در این زمینه انجام نشده است.

بسیاری از خانوارهای کم درآمد اخبار مربوط به هدیه ۲۲ بهمن را دنبال می‌کنند و انتظار دارند اگر دولت این عیدی را در سال ۱۴۰۰ به مردم داده، امسال نیز آن را تکرار کند. البته انتظار این است که تمامی یارانه بگیران مشمول دریافت این عیدی شوند.

نکته دیگر در خصوص یارانه ۲۲ بهمن، مبلغ این یارانه است که اگر دولت بخواهد چنین هدیه‌ای را به حساب اقشار کم درآمد واریز کند، باید دید آیا مبلغ آن همان ۱۰۰ هزار تومان خواهد بود یا با توجه افزایش تورم در جامعه، مبلغ هدیه دولت رئیسی به نسبت سال ۱۴۰۰ افزایش می‌یابد../اقتصاد آنلاین

یارانه نقدی

واریز یارانه نقدی ۲ میلیونی به حساب سرپرستان خانوار برای 2 ماه

در طرح «امنیت غذایی کودکان» برای هر کودک زیر ۵ سال مشمول طرح در دهک یک تا ۵، مبلغ یک میلیون تومان و دهک‌های ششم و هفتم، مبلغ ۶۰۰ هزار تومان واریز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت تعاون، کار و اجتماعی یارانه «امنیت غذایی کودکان»، امروز ۵ بهمن‌ماه برای ۲ ماه (دو مرحله) شارژ می‌شود.

این طرح تاکنون در سه مرحله انجام شده است. در مرحله نخست ۱۴۵ هزار کودک توسط وزارت بهداشت شناسایی و به وزارت کار معرفی شد و اعتبار ۱۲۳ هزار و ۵۰۰ کودک به حساب سرپرستان کودکان مشمول واریز شد.

در ماه گذشته ۱۵۱ هزار نفر معرفی گردید که از این تعداد ۱۳۰ هزار و ۵۰۰ خانوار مشمول طرح شدند و اکنون در مرحله سوم این طرح اعتبار ۱۳۱ هزار و ۸۳۰ خانوار مشمول این طرح شارژ شد. در این طرح ۳ هزار و ۵۰۰ خانوار بیش از یک کودک دارند که مشمول تغذیه مضاعف هستند.

طرح ارتقای امنیت غذایی کودکان مربوط به خانوارهای ۷ دهک اول دارای کودکان ۵ تا ۵۹ ماهه است که روند رشد آن‌ها متناسب با استانداردها نیست و دچار اختلالاتی نظیر کوتاه‌قدی، لاغری شدید و کم‌وزنی هستند.

این خانوارها در راستای بهبود تغذیه کودک خود می‌توانند سبد کالایی تعیین‌شده توسط انستیتو تغذیه وزارت بهداشت را تا سقف ریالی تعیین‌شده «رایگان» خریداری کنند.

براساس این طرح، اعتبار حساب سرپرستان خانوار دهک یک تا پنج درآمدی دارای کودک زیر ۵ سال، به ازای هر کودک دارای کوتاهی‌قد، کم وزنی و یا لاغری شدید، ماهانه یک میلیون تومان شارژ می‌شود که این رقم برای دهک‌های ششم و هفتم، مبلغ ۶۰۰ هزار تومان است؛ این در حالی است که این اعتبار صرفاً برای خرید ۱۶ قلم کالا اعم از مواد لبنی، پروتئینی، میوه، سبزیجات، غلات و حبوبات تعریف شده و قابلیت «نقد» کردن ندارد.

طرح ارتقای امنیت غذایی کودکان زیر ۵ سال براساس اصول سوم، ۲۱ و ۴۳ قانون اساسی و ماده ۲۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در حمایت از مادران باردار و دارای فرزند زیر ۲ سال(دارای فرزند شیرخوار) اجرایی شده است.

این طرح به کالابرگ ارتباطی ندارد و به‌صورت مجزا اجرا می‌شود و از مجموع ۱۲۳ هزار و ۵۰۰ کودک، ۳۵۰۰ خانوار آن‌ها، دارای بیش از یک کودک مشمول بودند. و البته کودکان ۵ ماه تا ۵۹ ماه مشمول این طرح هستند.

اقلام در این طرح مشخص شده‌اند و در طرح امنیت غذایی کودکان، اقلام سبد غذایی با نظر دانشگاه علوم پزشکی، وزارت بهداشت و انستیتو تغذیه ایران به ۱۶ قلم رسیده است. در مورد طرح کودکان، خانواده دو ماه فرصت دارد تا اقلام را براساس اولویت‌بندی انتخاب و خریداری کند./ ایرنا

یارانه نقدی

یارانه نقدی ویژه برای مادران طرح یسنا

در قالب طرح ملی یسنا فردا مبلغ ۸۰۰ هزار تومان به حساب سرپرستان خانوار دهک یک واریز می‌شود.

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام این خبر گفت: در طرح ملی یسنا که برای مادران دارای فرزند شیرخوار در حال اجراست، مبلغ ۸۰۰ هزار تومان برای دو ماه بهمن و اسفند به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

علیرضا عسگریان گفت: در حال حاضر ۲۳ هزار مادر دارای فرزند شیرخوار زیر دو سال در ۸ استان کشور مشمول این طرح می‌شوند که می‌توانند ۱۶ قلم کالای اساسی را از ۲۱۰ هزار فروشگاه در سطح کشور خریداری کنند.

به گفته عسگریان، مادران دهک یک استان‌های ایلام، خراسان‌های شمالی و جنوبی، لرستان، هرمزگان، گلستان، کهگیلویه و بویراحمد در طرح ملی یسنا قرار دارند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: استان‌های ایلام و گلستان به ترتیب کمترین و بیشترین مشارکت در این طرح را داشتند.

عسگریان خطاب به مشمولان این طرح گفت: زمان استفاده از اعتبار کالابرگ الکترونیکی دو ماهه است و قابل تمدید نیست و اگر سرپرست خانواری از این اعتبار طی دو ماه استفاده نکند، امکان ذخیره‌سازی در حساب کالابرگ را ندارد.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.