کد خبر : 48822 / /
/

قیمت طلا

قیمت باورنکردی قیمت طلا ۲۰ سال پیش | امروز طلا چقدر می ارزد؟

اگر کسی 20 سال پیش، به میزان صد هزار تومان طلا خریداری می‌کرد، امروز می توانست این طلا را به قیمتی بالاتر از ۳۷میلیون تومان به فروش برساند.

قیمت باورنکردی قیمت طلا ۲۰ سال پیش | امروز طلا چقدر می ارزد؟

اگر کسی در سال ۱۳۸۲، به میزان صد هزار تومان طلا خریداری می‌کرد، امروز می‌توانست این طلا را به قیمتی بالاتر از ۳۷میلیون تومان به فروش برساند . بررسی ها نشان می هد هر گرم طلای ۱۸ عیار در سال ۱۳۸۲ قیمتی در حدود هفت هزار و ۱۱۰ تومان داشته است.

هر گرم طلای ۱۸ عیار اما همین حالا به قیمتی در حدود دو میلیون و هفتصد هزار تومان رسیده است. این البته قیمت خام طلاست و در صورت خرید طلا مجبور هستید مالیات بر ارزش افزوده و مزد ساخت را نیز به ازای خرید این طلا پرداخت کنید.

    مطالعه بیشتر: پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه یک بهمن ۱۴۰۲ / سکه امامی در دی ماه ۲ میلیون تومان گران شد

به این ترتیب صد هزار تومان در سال ۱۳۸۲ معادل با ۱۴ گرم طلا بوده است . همین میزان طلا امروز به قیمت ۳۷ میلیون و هشتصد هزار تومان به فروش می‌رسد . اگر قیمت طلا مبنای محاسبه باشد، هر هفت هزار تومان سال ۱۳۸۲ امروز برابر با دو میلیون و هفتصد هزار تومان ارزش دارد . این روند ریزش عجیب ارزش پول در ایران را نشان می‌دهد.

بر این اساس نرخ هر گرم طلا در طول بیست سال گذشته بیش از ۳۵۱ برابر شده است.

    مطالعه بیشتر: پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۳۰ دی ۱۴۰۲ / سرپیچی بازار طلا از فاکتورهای اساسی

نرخ تورم در ایران حالا چند سالی است که به بالاتر از چهل درصد صعود کرده و تمامی وعده‌ها در خصوص مهار تورم غیر قابل اجرا باقی مانده است.

    مطالعه بیشتر: قیمت طلا و سکه امروز ۳۰ دی ۱۴۰۲ / قیمت سکه کاهشی شد

منبع : اقتصاد100

قیمت طلا

 

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.