کد خبر : 45633 / /
/

فعلا طلا نخرید | تغییرات عجیب و غریبت در بازار طلا و سکه

یک عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به تاثیر افزایش ناگهانی انس جهانی طلا بر بازار سکه و طلای داخلی به مردم توصیه کرد در شرایط التهابی وارد بازار نشوند.

 فعلا طلا نخرید | تغییرات عجیب و غریبت در بازار طلا و سکه

یک عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به تاثیر افزایش ناگهانی انس جهانی طلا بر بازار سکه و طلای داخلی به مردم توصیه کرد در شرایط التهابی وارد بازار نشوند.

روز گذشته با افزایش ناگهانی انس جهانی قیمت طلا و سکه نیز در بازار داخلی صعودی شد در همین رابطه ابراهیم محمدولی، عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران به اقتصاد آنلاین گفت: قیمت طلا نسبت به روز پنجشنبه افزایش چشمگیری داشت در مقطعی هر مثقال طلا به ۱۱ میلیون ۱۲۰ هزار تومان نیز رسید اما پس از آن به زیر ۱۱ میلیون تومان بازگشت که این افزایش ناشی از نوسان انس جهانی و بازار ارز بود.

وی اضافه کرد: در این مواقع داد و ستد از حالت معمول خود خارج می‌شود، ممکن است قیمت در یک لحظه به نرخ بالایی برسد و خریداری که در این لحظات معامله می کند تصور کند کالا را گران خریده است در حالی که این گونه نیست و مردم یا باید صبر کنند بازار به آرامش برسد یا بپذیرند قیمت در آن لحظه همان بوده است.

محمدولی دلیل افزایش ناگهانی انس جهانی را ناشی از شوک اخبار غزه و اسرائیل عنوان کرد و اظهار داشت: بازار انس جهانی متاثر از اتفاقات سیاسی و اقتصادی روز است ممکن است این تاثیر مثبت باشد و باعث افزایش قیمت ها شود و احتمال دارد با تاثیر منفی قیمت ها افت کند.  

عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران در پیش بینی از روند بازار طلای جهانی نیز گفت: تجربه نشان داده است در یک مقطع کوتاه، حداقل این هفته را قیمت ها با این نرخ سپری کند ممکن است ۲ دلار کاهشی شود یا ۴ دلار افزایشی اما به طور کلی مسیر این خواهد بود مگر اینکه اتفاقات خاصی رخ دهد به عقیده من بازار داخلی نیز از این روند تبعیت خواهد کرد.  

وی با بیان اینکه روز گذشته حباب سکه نیز کمی افزایش یافت، افزود:  اگر عرضه تامین شود حباب نمی تواند زیاد افزایشی باشد اما این مسئله خود را در روزهای آینده  نشان خواهد داد که اگر بانک مرکزی تقاضا را تامین کند حباب افزایش چشمگیری نخواهد داشت.

محمدولی اضافه کرد: در روزهای آینده بازار سکه و طلا نیز با ۱ تا ۲ درصد کاهش یا افزایش قیمت حرکت خواهد کرد این احتمال وجود دارد که روند بازار بیشتر افزایشی باشد.

عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران در پاسخ به این سوال که خرید طلا و سکه در شرایط افزایش قیمت ها به صرفه است یا خیر نیز گفت: توصیه ما به مردم این است در این اینگونه شرایط صبوری کنند و برای خرید منتظر باشند تا التهابی که وارد بازار شده فروکش کند و قیمت ها به ثبات برسد. /اقتصادآنلاین

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.